..

8 Şubat 2012 Çarşamba

Kek Dolması

TARİF NO:25
Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Reyhan Kokulu Mutfağım'ı  tıklayabilirsiniz.

KEK DOLMASI


Kek dolmasının tarifini biraz geciktirdim.Daha net anlatım olması için, yapım aşamalarını görüntüleyerek yazmak istedim.Tarifimi çay kahve bahane etkinliği için arkadaşım ELİF 'e gönderiyorum. Herkese sevgiler.




MALZEMELER:

4 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
3 çorba kaşığı sıvıyağ
2 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya




KREMASI:

5 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
7 yemek kaşığı un
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 top damla sakızı

YAPILIŞI:

Öncelikle yumurta ve şekerimizi bir kaba koyup çırpıcı yardımı ile 1-2 dakika çırpalım.Daha sonra diğer malzemelerimizi de ilave edip bir müddet karıştırdıktan sonra yağladığımız yuvarlak cam tepsimize koyup 180 derece ayarladığımız fırında pişirmeye bırakalım.Kekimiz pişerken kremamızı hazırlıyalım.Süt ,un ve şekeri tencereye koyup karıştırarak pişirelim.Altını kapatıp içerisine hindistan cevizi ve damla sakızını da ilave edip sakız eriyene kadar karıştıralım.Pişen kekimizi çok fazla soğutmadan enine ikiye bölelim.Bir parçasını ağzı kapaklı derin bir kabın içerisine yerleştirelim.Kremayı kekin içine döküp diğer kek parçasını kremanın üzerini kapatacak şekilde kesip kremanın üzerine yerleştirelim.Kabın ağzını kapatıp 1 gece buzdolabında bekletelim.Servis tabağına ters şekilde çıkarıp üzerini istediğimiz şekilde süsleyelim.

6 yorum:

  1. mrb lokumlu kurabiye yayında alırmısın
    kolay gelsin

    YanıtlaSil
  2. canım merhaba yeni gördüm yardım isteğini blog adresini bırak bana ben bakarım canım...selamlar

    YanıtlaSil
  3. canım merhaba gene ben umarım doğru tariftir ben alıp sana mail yolladım şimdi resim ve tarifle birlikte gene yardım istersen söylemen yeterli,,,selamlar kolay gelsin :)

    benimde bu resimleri faceye etkinlik sayfasına taşımam lazım ilk fırsatta....

    YanıtlaSil
  4. Elifcim dolma harika olmuş ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Elifçim tarifim sayfamda alabilirsin canım kolay gelsin sevgiler

    YanıtlaSil
  6. böyle orjinal tarifler keşke pastanelerde de bulunsa süper.. ellerinize sağlık..

    --------
    http://hayattanyenilikler.blogspot.com/ takip ederseniz sevinirim daha yeniyim :) biraz diyet biraz hayatın lezzetlerinden bahsetmeyi planlıyorum, umarım faydalı olabilirm :)

    YanıtlaSil

yorum var