..

8 Şubat 2012 Çarşamba

Fellah Köftesi (Soslu Bulgur Köftesi)

TARİF NO:19
 Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Kızlarımla Mutfakta'yı  tıklayabilirsiniz.

KÖFTESİ İÇİN:
-1,5 su bard.köftelik bulgur
-1 yumurta
-2yk un
-1 tk kimyon
-1 yk biber salçası
-1tk tuz
-yarım su bard.sıcak su
SOS İÇİN:
-1 kuru soğan
-5 diş sarımsak
-yarım su bard.z.yağı
-1 yk biber salçası
-1 tk domates salçası
-1 yk kadar nar ekşisi
-tuz
ÜZERİ İÇİN:
-yarım demet maydonoz
***bulgura salça,kimyon ve sıcak suyu ekleyip 15 dk.dinlendirlerim.daha sonra yumurta ve unu ekleyerek özlü bir hamur elde edelim.(kıvamı ayarlamak için elinizin altında biraz sıcak su bulunsun).yaptığımız köfteden minik bilyeler yapalım ve kaynayan suya atalım.(suya yarım limon ve tuz ekleyelim ki köftelerimiz dağılmasın).sos için tavaya soğan ve sarımsağı incecik kıyalım.z.yağınnı ekleyip iyice kavuralım daha sonra salçalarını ekleyip iyice kavuralım yaklaşık 7-8dk.kadar.altını söndürüp ekşisini ekleyelim.haşalayıp süzdüğümüz köfterimizi sos tavasına koyup iyice karıştıralım.servis tabağın alıp üzerini kıyılmış maydonozla süsleyelim..AFİYETLE..

1 yorum:

  1. Offff offf ya bu ne lezzet, bu ne mükemmel bir görüntü, fatoşcumu zaten takip ediyorum ve her yemeğini çok beğeniyorum.. Sizin de elinize sağlık, enfess bişey bu. ha bu arada bu köfteye sarımsaklı yoğurt dökülüyor muydu? yoksa o başka bir köfte mi? hatırlayamadım da :))

    YanıtlaSil

yorum var