..

20 Mayıs 2012 Pazar

Keten Tohumlu- Kepekli Poğaça



                    Bir sabah saat 06:00'da kalktığınızı düşünün. Yüzünüzü yıkayıp, doğru mutfağa gidiyorsunuz. Kepekli undan, poğaça yapıp, üzerini de keten tohumuyla zenginleştirip, eşinizin ve çocuklarınızın bir perşembe sabahı, kahvaltılarına, mis gibi sıcacık poğaçalarla sürpriz yapıyorsunuz. Küçük ama mahmur prensesler, gözlerini ovuşturarak, mutfaktan gelen kokunun takipçisi oluyorlar, " Aaa anne sen poğaçamı yaptın?" diyorlar. Ne düşünürsünüz?
                     Benim, sık sık kurduğum hayallerden birisiydi ve ben bunu yaptım...
                    Eşim sabah 06:00 'da havaalanına kadar gidip geleceğini söyledi. Ben de o saatte kalktım. Onun gelişine kadar poğaçaları hazırlamıştım bile. Güneşli bir bahar sabahında, sabah kahvaltısında, evi saran poğaça kokusuyla çocukları uyandırmak, ve sabahın ilk ışıklarında güneşin tabağınıza sunduğu şu görüntüyü sizlere yansıtmak... Cennette miyim neyim?

Bu tarifimi Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği ev sahibesi Bir Dilim Düş 'e gönderiyorum. Arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.
Malzemeler:
  • 1/2  paket yaşmaya
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 2 su bardağı kepekli un
  • 2 su bardağı beyaz un
Üzeri İçin:
  • 1 yumurta
  • 1 kahve fincanı keten tohumu
Yapılışı:
  1. Her zamanki gibi, yaşmayayı, ılık su ve süt ile eziyoruz. İçine şeker katıp eritiyoruz. Sıvıyağ ve tuzu katıp karıştırıyoruz. Azar azar elenmiş unlarımızı ilave ederek, hamurumuzu yoğuruyoruz. Hamuru tezgaha alıp, altına kepekli un serpip biraz daha yoğuruyoruz.
  2. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsilerimize, küçük mandalina büyüklüğünde kopardığımız bezeleri elimizle yuvarlatarak diziyoruz.
  3. Fırınımızın mayalandırma ayarında, tepsiyi mayalandırıyoruz.
  4. Biz poğaçaları mayalandırırken, bir taraftan da kalan hamur için aynı işlemi yapıyoruz.
  5. İstediğimiz büyüklüğe erişen hamurlar olunca, fırından çıkarıp üzerine çırpılmış yumurta sürüyoruz. Keten tohumlarını da üzerine serpip, 270 dereceye aldığımız fırınımızda pişiriyoruz.Afiyet Olsun...

35 yorum:

  1. Cumartesi günü de benim sabah 6 kurabiyelerim var.Çok güzel oluyor değil mi? Ellerine sağlık.Kepekli un hamur işlerinde çok güzel oluyor. Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kekiğim gerçekten güzel oluyor. Sabah erken kalkmayı seviyorum böyle güneşli sabahlarda. Kepekli unu seviyorum ben de daha önce kurabiyeler yapmıştım. Onu da çok beğeniyordum. Sevgiler benden canım...

      Sil
  2. CANIM BENİM NE GÜZEL OLMUŞ SABAHI BÖYLE GÜZEL KARŞILAMIŞSINIZ ELLERİNE SAĞLIK ÇOK SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl başlarsan öyle gider dedik. Beğendine sevindim yine beklerim sevgiler...

      Sil
  3. Nefis görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz tılsım sanat evi, Beğendinize sevindim. denemeniz dileğiyle. muhabbetle kalın...

      Sil
  4. Sen anlatırken hayal ettim...Burnuma kokusu bile geldi sanki.Ellerine sağlık canım,keten tohumu güzel fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limon çiçeğim, hayal ettirmek istemiştim ben de zaten. demek ki başarılı olmuşum. Sağ ol var ol. Beğendine sevindim. muhabbetle...

      Sil
  5. Kepekli poğaçadan zarar gelmez aldım bir tane çayımın yanına..Üzerinde de keten tohumu faydalanalım..
    eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama? Keten tohumunu birşeylere katmasam, tüketilmiyor malesef.

      Sil
  6. 270 derece çok yükske benim fırın o kadar yüksek derecede pişirmiyor...200 derecede pişirsek olur mu ? bir de yağ miktarını azaltsak sizce tarif tutar mı ? kepekli olduğundan diyet poğaça gibi yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sevgili Nasti. Sorunu cevaplamak istiyorum öncelikle, yağ miktarını azaltıp artırmak senin elinde tabi, ama sıvıyağ bir gevreklik verecektir poğaçaya, istersen zeytinyağı da kullanabilirsin bunun yerine. Kepekli un yapısı gereği yerken biraz yutkunmayı zorlaştıran bir un, bunu azaltmak için sıvıyağ gerekli bence, diyet olsun istiyorsun o zaman zeytinyağı öneririm. Derecesini 200 de tabiki pişirebilirsin, artık senin fırının hangi derecede yüksek ise. Benim 270 derece dememdeki sebep, daha puf puf olması için, derece düşürüldükçe, daha sert poğaçalar oluyor canım. Ama bazıları da böyle seviyor tercih tamamen senin. Yine beklerim. sevgiyle kal

      Sil
    2. Ben bilmiyordum dereceyi yükselttikçe daha puf olacağını...bunu öğrendiğim çok iyi oldu, mayalı poğaçada pek başarılı değilim, bazen altını yakıyorum bazen istediğim gibi kabarmıyor, ama her seferinde bir sıkıntı oluyor...çok teşekkürler...en kısa zamanda deneyeceğim...

      Sil
  7. Ellerine saik hamarat arkadasim, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oy nesrinim bunu senden duymak ne güzel. Öpüyorum tatlım...

      Sil
  8. Çok güzel bir düşünce poğaça kokusuna uyandırmak. Ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyorlar. Sıcacık mids gibi. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  9. canım elifim bende uyandım bu koku ile ellerine sağlık
    harika olmuş aldım...
    :)

    YanıtlaSil
  10. benıde öyle uyandırırmısın lütfen :)))
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım harika görünüyor,pofidik pofidik bayılırım.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzelller Elifcim ne iyi yapmışsın çocukların sevinci zaten herşeyi unutturuyor.
    Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. nefis bir poğaça ellerinize sağlık yiyenlere afiyet olsun.Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım ne nefis bir görüntü olmuş öyle:)
    öpüyorum prensesleri de..

    YanıtlaSil
  15. çok güzel görünüyor:))

    YanıtlaSil
  16. Çocuklar da eşin de çok şanslılar valla. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık puf puf nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  18. merhabalar...sitemdeki kurabiye resimlerini güncelledim...bilgi için de teşekkürler ;) tarif harika ;)

    YanıtlaSil
  19. çok sağlıklı bir tarif - ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. merhaba canım bende ödülün var bloğuma uğrayıp ödülünü alırsan sevinirim:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel görünüyorlar pufuduk pufuduk hep düşlediklerinizi kavuşursunuz inşallah sevgiler:)

    YanıtlaSil
  22. Canım ben yaklaşık 25 senedir hep sabah 6'da kalkarım uykuda geçen zamana acırım çünkü hayat çok kısa.Erken kalkan insanlar daha zinde ve enerjik olurlar.Çalıştı
    ğım için sabahtan yemeğimi pişirir,yapacaklarımı yaparım ve Rabbime şükredirim her yeni güne uyanmayı nasip ettiği için.Poğaçan harika ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. ben de keten tohumunun kulaklarini cinlattim bugun , kurabiye e
    afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  24. ooooh,maşallah ,erkenciymiş bizim kız,poaçalar da yapmış,ne güzel olurdu benim için de biri erken kalksa,poaçalar yapsa,ellerine sağılık canım,nefis olmuşlar.

    YanıtlaSil
  25. Canım nefis olmuş bunlar mis gibi pofuduk görünüyorlar ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  26. Ellerine saglık arkadaşım çok güzel lezzetli mis istanbula geldi kokusu belkide kimbilir yanıbaşımdasındır yada çok uzaklarda eh işte bu insandaki dil her yere gidiyo gerçekden çok güzel pufidik pufidik olmuş benim bu hamur işlerinde çok maharetim yok senin tarifinle denicem .Salamura yapraga gelince bizim bidonlarda sizin bidonlar gibi büyük ben sadece balkondaki yapraklardan salamuranın yapılışını göstermek için küçük bidonla gösterdim birde merak ediyom memleket neresi

    YanıtlaSil
  27. Canımmmmmmmm gerçekten çoook teşekkürler görmemişim tarifini özür dilerim yayınladım ellerine sağlık bayıldım tarife bayıldım.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil

yorum var