..

8 Mart 2013 Cuma

Keten Tohumlu Çıtır Rulo Çörek


            Merhabalar Sevgili Dostlar...
Bugün 8 mart. Dünya Kadınlar günü. Bütün kadınlarımızın bu özel gününü kutluyorum.
Hastayım bugünlerde. Hava değişimleri beni de etkiledi. Bir bakıyorsun günlük güneşlik, sanırsın bahar gelmiş ,nisan mayıs sanki... Bir bakıyorsun Ankara'nın o müthiş ayazı, dışarıya çıkınca yakıyor elini yüzünü...
Sonunda benim de otuzlu yaşlardaki vücudum dayanamadı ve rahatsızlandım. Çok şükür şimdi iyi gibiyim.
           Keten tohumlu çörekleri, yine ablamın günü için yapmıştık. Benim hoşuma gidince, ilk fırsatta ben de denedim. İçleri yağlandığı için çıtır oluyorlar. Böyle çıtır çörekleri seviyorsanız, haşhaşa alternatif olacaktır. Denemeniz dileğiyle...


Malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık su
  • 1/2 su bardağı ılık süt
  • 1/4 su bardağı sıvıyağ
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 paket yaşmaya
  • aldığı kadar un
İç harcı için:
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı çekilmiş keten tohumu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Üzeri için:
  •  1 yumurta

Yapılışı:
  1. Su ile süt karıştırılıp, içine şekeri atıyoruz ve mayayı eritiyoruz. Daha sonra yağ ve tuz ekleyip, azar azar un ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.
  2. Hamuru mayalandırmak için üzerini temiz bir bezle örtüp, sıcak bir yere kaldırıyoruz.
  3. İç harcını hazırlayabiliriz. Keten tohumunu bir kaseye alıp, içine tuz ekliyoruz. Bir taraftan azar azar sıvıyağ eklerken bir taraftan da karıştırıp, kıvam bulmasını sağlıyoruz. (Bundaki kasıt, sürülebilir hale gelmesi)
  4. Mayalanan hamuru, önce açabileceğimiz büyüklükte bezelere ayırıyoruz. Çok ince olmadan şekildeki gibi açıyoruz. İç malzememizi içine güzelce sürüyoruz. Rulo yapıyoruz. 
  5. 1-2 santim kalınlığında kesiyoruz ve yağlanmış tepsiye diziyoruz. Biraz da bu şekilde mayalandırıp, üzerine çırpılmış yumurtayı sürüp 200 derecede pişiriyoruz. Afiyet Olsun...

29 yorum:

  1. Ellerinize sağlık...Çok lezzetli görünüyor....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. Her aşamasıyla anlatmışşınız
    Çok güzel görünüyor sıcacık çayla ne güzel gider
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. görüntü ve sunum muhteşem olmuş tadını gerçekten çok merak ettim.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Canım hayırlı cumalar ellerine sağlık nefis olmuş çok severim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. öncelikle çok geçmiş olsun aman dikkat et havalar biraz dengesiz gidiyor.
    çörek te çok güzel görünüyor elleribe sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ayrıca keten tohumunun zayıflatma özelliği var.

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun bu havalar insanı kandırıyor adeta.Çörekler enfes olmuş sıcacık bir çayla mütiş olur.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. canım benim,çok geçmişler olsun,dikkat et kendine,sıcak tutmaya çalış,
    bende kutluyorum kadınlar gününü,
    ellerine sağlık,nefis görünüyor,resimler de ayrı bir güzel,

    öpüyorum,sağlıcakla kal...

    şeri

    YanıtlaSil
  9. komşuuuuu çörekleri almaya geldim
    hadi bizde çay içelim...
    eline sağlık elifim:))

    YanıtlaSil
  10. Çok leziz görünüyor,ellerinzie sağlık..Keten tohumu olması ayrıca hoş olmuş! Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık.kadınlar gününüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  12. KETEN TOHUMUDA ŞİFA OLUR İNŞALLAH ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR DEĞİŞİK BİR TARİF OLMUŞ.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir çörek çok güzel görünüyor ellerine sağlık... Bende allerjik astım var bu havalar banada zehir gibi geldi. Hapşırık geniz akıntısı elimde sürekli limon bakalım ne kadar daha dayanabilicem..
    Çok geçmiş olsun.. Allah'a emanet ol...

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Elifcim ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık Elifciğim..
    nefis görünüyor bu çörekler:)
    hemde keten tohumluu :)
    hmmm:)
    öpüyoruz minik adaşınla:)

    YanıtlaSil
  17. elıne sağlık keten yohumlu ılk duydum tadını merak ettım denemek lazım

    YanıtlaSil
  18. Çok güzeller, hakikaten çıtır çıtır...

    YanıtlaSil
  19. haşhaşlısını da çok seviyorum :)aynı haşhaşlıya benziyor.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  20. çok geçmiş olsun, bahar kapıda hastalıklar da öyle, okula gönderirken çocuklara nasıl giydireceğimi şaşırıyorum:(
    ellerine sağlık, nefis ve değişik bir lezzet olmuş, merak ettim tadını:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağılık canım,keten tohumu çok iyi fikir ,denenmesi bir lezzet.

    YanıtlaSil
  22. ne güzel olmuş. Ellerine emeğine sağlık. Sağlıcakla.Keten hotumu çok yakışmış..

    YanıtlaSil
  23. Canim eline saglik olsun. Harika gozukuyor masallah..
    Hemde kolay..

    YanıtlaSil
  24. Cok geis olsun elif'cigim , dikkat etmek lazim bu havalarda.... ayrica corek harika olmus emeklerine saglik...

    YanıtlaSil
  25. Mmmm çörekler nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Hımmm, eminim çok lezzetli, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  27. ellerine sağlık çok güzel olmuşlar
    hayırlı cumalar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Hımm nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

yorum var