..

8 Aralık 2011 Perşembe

Sultan Lokumu (Krem Şantili)




                            Merhabalar sevgili dostlar.Nasılsınız bugün bakalım. Ankara yine kapalı, hatta yağmurlu.Hava durumu raporu verirmiş gibi oldum ama kapalı havalar beni, açık güneşli havalardan daha fazla etkiliyor sanırım. Sıkıntı kasvet falan işte. Neyse böyle şeylerden konuşmıyacağım bugün.Krem şantili sultan lokumundan bahsedeceğim. Kızımın tabiriyle Kartopu'ndan.
                            Efendim dün itibarıyla canım sütlü tatlı çekti. Kendi kafamda tasarladığım bir şey yapacaktım Biraz meyveli, biraz etimekli. Derken önce herşey yolunda idi.Muhallebimi yaptım, ocaktan aldım, 1-2 dakika sonra içine kremşanti katacaktım.Kattım da ama nasıl kremşanti, hani şu Doktor Oetker marka olan ve kaymak tadında olan var ya ondan işte. Bu krem şanti nasıl karışmış benimkilerin arasına? Onu da kısa bir özet geçeyim. Eşime listeyi verdim alışveriş yapması için,beyaz kremşanti dedim. O aldı geldi bunlardan,4 tane. Değiştir dedim değiştirmez. Bende bunu bir şekilde değerlendirmeliyim.Kurabiye falan...
                            Derken nerde kalmıştık. indirdim muhallebiyi ocaktan, 1-2 dakika ılındı,içine bu kremşantiden boşaltım. Bir iki karıştırdım baktım ki kaskatı oldu. Koyu kıvamlı bir şey oldu. Puding desem puding olmıyacak bunlardan. Bir ara atayım dedim. Kıyamadım nitekim içinde 1 kg süt var. Dolaba kaldırdım. Bir kaç saat sonra baktım daha katılaşmış. Ben de sultan lokumu yapayım dedim. İyi ki de yapmışım gerçekten güzel bir tarif çıkmış oldu ortaya. Bakmayın benim tarif buldum gibi dememe. Ne hattime! Sadece kremşantilisini bulmuş kadar oldum.
                              Biliyorsunuz her izleyicisine düşkün bloggerlar gibi bende beğenmediğim tariflerimi koymuyorum. Yani aslı da öyle olmalı bence. Fakat bu konulmayacak gibi bir şey olmadı inanın. Bir atışta kapıştı bizimkiler. En çok da hindistan cevizi yerine fındık kırıklarıyla yaptıklarımı beğendiler. Bilgilerinize...



Malzemeler: 1kg süt,1 su bardağı +2 yemek kaşığı şeker,1 su bardağı dolusu un,1 paket kaymak tadında kremşanti.
                  Süslemek için; 2 su bardağı hindistan cevizi yada fındık kırığı.

Yapılışı:

  1. Sütü derince bir tencereye alıyoruz. İçine şekeri katıp tadını kontrol ediyoruz. (Eğer daha tatlı seviyorsanız biraz daha eklemelisiniz)
  2. Ununu ekleyip güzelce birbirine karışana kadar çırpıyoruz.Ocağa alıp koyu kıvamlı bir muhallebi olana kadar pişiriyoruz.
  3. Ocaktan alıp bir iki dakika kadar karıştırarak soğutuyoruz.İçine bir paket Kaymak Tadında Kremşanti katıyoruz.İyice karıştıyoruz. Ilınınca dolaba alıp birkaç saat bekletiyoruz.
  4. Yeterince katılaşınca elimizle ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şekil veriyoruz.(Şekil verme kısmı en zor olan kısmı. Fakat ben daha öncede yapmıştım diğer tariflerinden Diğer hamurlarda da zor olan kısım bu yani. Bu tatlının en zor kısmı)
  5. Kolay şekil vermek için; kopardığımız parçaları,içine hindistancevizi koyduğumuz tabağa atıp orda şekil verirsek, işimiz daha kolay olur. Afiyet Olsun

 Küçük bir not; bu tarifi yaparken mutlaka Doktor Otker marka kaymak tadında kremşanti kullanmalısınız. Aksi takdirde kıvamı olmıyacaktır. Benim de yukarda açıkladığım gibi normal kremşanti etkisi olsaydı zaten puding yapacaktım. Sevgiler.

18 yorum:

  1. İyi ki atmamışsın bak harika bir tarif çıkmış ortaya. Ellerine sağlık, sanırım üzerindekiler haribonun şekerlemeleri, birbirlerine çok uymuşlardır. Sevgilerle...

    YanıtlayınSil
  2. yine harika bi post, yine harika bi tarif. üzerindeki rengarenk sekerlerde cok güzel olmus :) ellerine saglik canim

    YanıtlayınSil
  3. Durmeciğim bence de iyiki atmamışım. Bazen her şey bitti dediğimiz anda belki yeniden başlıyordur tıpkı bu tarifte olduğu gibi. bana bu olay bunu düşündürdü. Sevgiler canım.
    Yarenciğim teşekkürler tatlım postlarımı güzel bulduğuna sevindim. Beni daha bir şevke getirdin inan. sevgilerimle...

    YanıtlayınSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından kaldırıldı.

    YanıtlayınSil
  5. Canım harika olmuşlar ah birde atıcaktım demez misin?Ellerine sağlık:)

    YanıtlayınSil
  6. Bir an öyle düşündüm pasta köşesi.Yani oldukça katı olunca...Demek ki neymiş bir şeyi atmadan önce iki kere düşünmek gerekirmiş.Sevgiler...

    YanıtlayınSil
  7. Blogumu açtığım günden beri sultan lokumunu yapmak istiyorum ama bir türlü sıra gelmiyor :((
    Ama seni lokumlar nefis görünüyor iyiki atmamışsın malzemeleri bak ne güzel olmuş ellerine sağlık.....
    Darısı başıma :))

    YanıtlayınSil
  8. mmmm ellerine sağlık canım.süperler....

    YanıtlayınSil
  9. Yıldızcığım Bu lokumların bu kadar güzel olacağı aklıma bile gelmezdi. Sana da tavsiye ederim. Olmazsa olmazı ona daha katı kıvamı veren Kaymak tadında şanti Sevgilerimle...
    Defneciğim sağ olasın canım sevgiler...

    YanıtlayınSil
  10. Çok güzel görünüyor:(

    O tabak benim olsun istiyorum:(

    YanıtlayınSil
  11. Al canım al senden kıymetlimi? Yine beklerim sevgiler...

    YanıtlayınSil
  12. enfes bir sütlü tatlı
    ellerine sağlık :)Ahhh o havalar benide çok etkiler((güneş istiyorum yada kar))ALLAHIM nasip et amin:)
    svgiyle kucaklıyorum canım

    YanıtlayınSil
  13. ellerine sağlık tatlım mutlaka deniycem...afiyet olsun size

    YanıtlayınSil
  14. Fatmacığım sanırım bir çok insan bizim gibi düşünüyordur. Bu kapalı havalar...Teşükkürler canım. Sevgiler...
    Neclacığım bence de denemelisin. Ama dediğim gibi kaymak tadında şanti mutlaka mutlaka. sevgiler canım...

    YanıtlayınSil
  15. Zeynep bunlari gorse bayilirdi, renkli cikolatalar cok sirin gorunuyor.
    ellerinize saglik

    YanıtlayınSil
  16. Lamacığım Teşekkürler tatlım yorumuna. Zeynepciğime yapmak mümkün olsaydı keşke. Sevgiler canım...

    YanıtlayınSil
  17. çok güzel olmuştur eminim kaymaklı lokumu kim sevmez :) ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlayınSil
  18. Ellerine sağlık canım . Tarifin ve katılımın için çok teşekkür ederim. Bu gün tarifini yayınlıyorum sevgiler...

    YanıtlayınSil

yorum var