..

12 Ocak 2012 Perşembe

Greyfurtlu Elmalı Roka Salatası


                          Çook hastayım. İki gündür (öyle görünüyor ki birkaç gün daha sürecek) grip olmuşum. Her yerim ağrıyor.Boğazlarım, başım... Havalar soğuyup kış kendini gösterince hasta olmamak imkansız gibi bir şey bizim evde. En önce eşim yakalandı sonra ben, kızlara geçmez inşallah.
                         Doktorlar sarılıp öpüşmeyin diyorlar. Uzak durmak lazım böyle zamanlarda. Bizim Gülbeyaz teyzeye göre ise "Sarılıp öpüşmekten bir şey olmaz.Yeter ki niyetini bozma" Evet yanlış duymadınız. Grip de birçok diğer şeyler gibi niyetle oluyormuş. Yani eğer sen "gönlünü çürük tutarsan" bulaşırmış. Sen çok yaşa emi Gülbeyaz teyze.
                         Salatamıza gelince, roka salatasını bir de böyle deneyin derim. Erik ekşisi sosunu çok beğendim. Greyfurtlu roka salatası daha önce yapmıştım ama bu kez içine  Amasya elmasının o kendine has kokusunu da ekledim. Sonuç güzeldi. Lor isteğe göre konulmayabilir.  Daha fazla muhabbet etmek isterdim ama inanın zor duruyorum. Benden bu kadarlık dostlarım. Bol sağlıklı, bol vitaminli günler dilerim hepinize. Sevgiler...

Malzemeler: 1 küçük demet taze roka,5-6 dal taze nane, 1/2 büyük greyfurt,1 küçük Amasya elması, 2-3 yemek kaşığı lor, 2 yemek kaşığı zeytinyağı,3 yemek kaşığı erik ekşisi sosu.

Yapılışı:

  1. Rokalar yıkanır elimizle büyük parçalar halinde, derince bir kaseye doğranır.Naneler için de aynı işlem yapılır.
  2. Greyfurt soyulur ve dilimlere ayrılır. Üzerindeki ince zarlar soyulur büyük parçalar halinde salataya eklenir.
  3. Elma soyulur ve ince küçük dilimler halinde salataya eklenir.En üste lor peyniri serpirilir.
  4. Zeytinyağı ve erik ekşisi sosu hazırlanır. Salataya servisten hemen önce ilave edilir.Afiyet Olsun...  

34 yorum:

  1. geçmiş olsun, çabucak geçsin inşallah arkadaşım. Salatana bayıldım. Ellerine sağlık, tam da mevsimi. sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. Ahh canım bende çok hastayım, sana da geçmiş olsun. Greyfurt ilginç geldi, hastalığımıza da iyi gelir, denemem lazım mutlaka. Ellerine sağlık, sevgilerimle...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  3. hmm enfes gözküyor hemen deneyeceğim:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Durmeciğim Elifciğim ve Reçelim teşekkürler canlarım. Elifciğim sana da geçmiş olsun bu arada sevgiler

    YanıtlaSil
  5. değişik bir tat olmuştur galiba...denemeli

    geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  6. GEÇMİŞ OLSUN ARKADAŞIM,ALLAH ŞİFA VERSİN FENA BİR SALGIN VAR..
    DEĞİŞİK BİR SALATA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor ,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun canım dikkat etmek lazım gerçektende, salataya ağzım sulandı :) ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Çook geçmiş olsun,acil şifalar versin Rabbim..
    Bu ara hastalıklar kol geziyor,dilerim tez zamanda sağlığına kavuşursun.
    Salata da pek enfes,ellerine,vücuduna,ömrüne sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Çook geçmiş olsun,acil şifalar versin Rabbim..
    Bu ara hastalıklar kol geziyor,dilerim tez zamanda sağlığına kavuşursun.
    Salata da pek enfes,ellerine,vücuduna,ömrüne sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. canim gecmis olsun allah acil sifalar versin
    salata cok degisik ve nefis gözüküyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Canım geçmişler olsun. Salatan şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  13. Aynurcuğum denemeni tavsiye ederim.Ben beğendim.
    Anne eli gibi teşekkürler tatlım geçecek inşallah
    otuzundan sonra teşekkür ederim canım
    suzancığım sağ ol evet dikkat etmek lazım fakat evdeki birisi hastalanınca malesef bir şekilde sana da bulaştırıyor sanırım.
    sosyete aşçısı teşekkür ederim tatlım
    Zeliha hoş geldin bloğuma temennilerin için teşekkür ederim sağ olasın.
    Leylacığım teşekkür ederim sana da. Beğendiğine sevindim.
    Canım Elifim sağ olasın tatlım sevgiler

    YanıtlaSil
  14. gecmis olsun canim kendine iyi bak, bol bol portakal ye (suyunu ic) limonlu nane ve kekik cayi ic canim.. kendine iyi bak salatan harika görünüyor..
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. geçmiş olsun canım.acil şifaalr diliyorum.salata harika.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. canım cok guzel gorunuyor ben bunu kahvaltıda yerım ellerıne sağlık cok guzel olmus sevgıler gonderıyorum

    YanıtlaSil
  17. canımm arkadaşımm çoooooook geçmiş olsun..salata nefis görünüyor..şifa olsun sana:))çok öpüyorum sevgiler:))

    YanıtlaSil
  18. Çok geçmiş olsun, Allah acil şifalar versin. En kısa sürede sağlığına kavuşursun işaallah.
    Salata kim hayır diyebilirki ellerine sağlık .
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  19. çok geçmiş olsun elifcim allahım şifalar versin kızlara da geçmez inşallah.

    salatana da bayıldım rokayı zaten çok severim bu şekilde de farklı olmuş ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  20. Degisik bir salata olmus ellerine saglik canim rokaya bayilirim ben tadida muhtesem olmustur eminim

    YanıtlaSil
  21. Canımmm Rabbim yardımcın olsun bol bol istirat et,evin işini boş ver kalsın bir müddet.. sağlığından önemli mi:))bu salata da çok şifalı olmuş eline sağlık tekrar geçmişler olsun:)

    YanıtlaSil
  22. Selamünaleyküm çok geçmiş olsun Allah şifanı verir inşaallah ben de yeni kurtuldum sayılır ballı,limonlu ıhlamur içip 2-3 gün sürekli uyudum ve yıllardır ilk defa antibiotiksiz bir grip atlattım diyebilirim.Dinlemye çalış..
    Allah yar ve yardımcın olsun..

    YanıtlaSil
  23. sevgili elif bloğuma hoşgeldin ne güzel tarifler ellerine sağlık ilgiyle izleyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  24. ah canım,geçmiş olsun ,buseneki grip pis bir şey ,allah şifa versin ve niyeti bozma Gülbeyaz ablanın dediği gibi,Allah razı olsun senden ,bugün beni çok neşelendirdin,' misketleri' okudum,yorumuma bak 'da azıcık neşelen ,gülmek iyi gelin ,öptüm ( niyet bozmak yok haaa) ,bekleriz yemeklerini.

    YanıtlaSil
  25. arkadaşım,şirin bir resim ekleyeyim dedim ama bloğuna yapamadım,benimkine gir ,ben biraz sonra temizliye başlıyorum,aaaa bugün cuma ,hayırlı cumalar .

    YanıtlaSil
  26. çok geçmiş olsun canım,inşallah en kısa sürede düzelirsin...
    bir eve gelince grip herkesi yoklamadan gitmiyo maalesef,öpüşmesen koklaşmasanda sonuçta aynı havayı teneffüs ediyosun ve o minik canavarlar havada saatlerce asılı kalabiliyolar :)
    bol ılık su içmeye çalış iyi geliyor doktor tavsiyesidir...selamlar

    YanıtlaSil
  27. Selamlar sevgiler

    http://laracroft3.skynetblogs.be http://lunatic.skynetblogs.be

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Canım geçmiş olsun ama bizde birine bulaştımı tüm ev hasta oluyor ve hepimiz bir yerde yatıyoruz..
    İnşallah seninkilere bulaşmaz.
    Ellerine sağlık canım..
    Nefisss görünüyor.

    YanıtlaSil
  30. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. çok geçmiş olsun.Sanırım bu sitenin müptelası olucam tariflerin nefis görünüyor eline sağlık.

    YanıtlaSil

yorum var