..

12 Mayıs 2016 Perşembe

Kıbrıs Tatlısı (Rum Tatlısı) Yada Namıdiğer Galetalı Tatlı


Kıbrıs yada namıdiğer Rum Tatlısını da yıllar önce yapmıştım. Görümcem annemin gününe, galetalı tatlı yapalım deyince önce ben böyle bir tatlı bilmiyorum dedim. Daha sonra düşündüğümde pek çok kişinin galetalı tatlı olarak bildiği aslında bizim Kıbrıs Tatlısıydı.
Neyse annemin gününe yemekten sonra Kıbrıs tatlısını, çayın ve suböreğinin yanında da panna cottayı tercih ettik. Gerçi her ikisi de sütlü tatlı gibi oldular ama misafirler gayet de memnun oldular.

Malzemeler:
Keki İçin;4 yumurta,1,5 su bardağı sıvıyağ,1 bardak şeker,1 bardak galeta unu, 1 bardak ceviz, 1 bardak hindistan cevizi,1,5 kabartma tozu.
Kreması; 4 su bardağı süt, 1 su bardağı şeker,1 su bardağından iki parmak eksik nişasta, 1 kaşık pirinç unu, 1 tane beyaz kremşanti, vanilya.
Şerbeti: 3 su bardağı su, 2 su bardağı şeker.ben bir de portakal kabuğunu rendeleyip suyunu sıktım şerbetine ilave ettim.

Yapılışı:

  1. Keki için yumurtaları kırıp şekerle çırpıyoruz. İçine kabartma tozu haricinde bütün malzemeleri katıp karıştıryoruz. En son kabartma tozunu katıp yağlanmış tepsiye döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında pişiriyoruz.
  2. Bu arada şerbeti ocağa koyup kıvam alana kadar pişiriyoruz.
  3. Kekimiz fırından çıkınca, ılınmasını bekliyoruz. Ilınınca üzerine hazırladığımız ılık şerbeti döküyoruz.
  4. Kek soğurken,muhallebimizi hazırlamaya başlıyoruz. Sütü bir tencereye alıp nişastayı ve pirinç ununu, bir tabakta özeliyerek tencereye ekliyoruz. Şekerini ekliyoruz. Kıvam alıncaya kadar pişiriyoruz. İndirince vanilini ve krem şantiyi ekliyor ve mikserde hızla çırpıyoruz.Hazırladığımız kekin üzerine seriyoruz.
  5. En üstüne ise hindistan cevizle süslüyoruz.

2 yorum:

  1. Oruçluyken yemek blogarını yasaklamıştım kendime sen birden çıktın karşıma hüüüühhüü çok güzel ellerinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ramazan ayında yayın yapmak aslında hepimizin içine dokunuyor
      fakat en güzel paylaşımlar da ramazan da yapılıyor
      belki böylece birilerine de fikir oluyor
      teşekkürler güzel yorumun için

      Sil

yorum var