..

17 Kasım 2012 Cumartesi

Muffin Şeklinde Şık Kumpirler


               
                  Bir dertleri vardı besbelli. Sürekli, yanyana geliyor, fısıl fısıl konuşuyorlardı. Birbirlerinin kulaklarına eğiliyor, kimseye sezdirmemeye çalışıyorlar. Belli ki bir planları var, henüz yapmayıp, yapmaya teşebbüs edecekleri.
                 Kimlerden mi bahsediyorum? Tabii ki benim ufaklıklardan. Meğer bana bir sofra hazırlamakmış bütün bu çabaların sebebi. Girip dolaptan ne buldularsa onları tabaklara koyup, kahvaltı sofrası hazırlamışlar. Bardakların yanına da birer çikolatalı gofret koymuşlar. Beni de çağırıp, "_Anne, biz sana sürpriz yaptık." dediler.
                " Kuş gördüğü yuvayı yapar." dedikleri bu olsa gerek. Nasıl mutlu oldum anlatamam. Gerçi ben beş çayı saatlerinde, ikinci kahvaltıyı yapmış oldum ama :)  Darısı bütün annelerin başına.
                  Facebookta, bir paylaşımda gördüm bu şekilde kumpir sunumunu. Nerede gördüğümü paylaşmak isterdim fakat, not almamışım. Sıradan kumpir yapımını, muffin kalıplarında uyguladım sadece, hepsi bu. Sizler de misafirlerinize yada kendinize, bu şekilde yapılan servis ile minik hediye verebilirsiniz. Benim afacanlar bayıldılar bu kumpirlere. Mutlu pazarlar geçirmeniz dileğiyle...

Malzemeler:

  • 4 adet orta boy, haşlanmış patates
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • 2-3 yemek kaşığı kaşar
Üzeri için:
  • kornişon turşu
  • haşlanmış bezelye
  • yeşil ve siyah zeytin
  • haşlanmış mısır
  • sosis
  • mayonez
  • ketçap

Yapılışı:
  1. Patatesleri soyup, bir tencereye alıyoruz, ve üzerine tuz ekleyip, kısık ateşte pişmesini sağlıyoruz.
  2. Patatesler sıcakken, rendeden yada robottan geçiriyoruz. Üzerine tereyağ ve kaşar rendesini katıp, yoğuruyoruz. 
  3. Mini muffin kalıplarının içine bu patatesli harçtan yeteri kadar koyuyoruz.
  4. Üzerine küçük küçük doğradığımız, kornişon, ve sosislerle birlikte bezelye ve mısır da ekleyip, 4-5 dakikalığına sıcak fırına sürüyoruz. 
  5. Çıkartınca üzerine isteğe göre mayonez ve ketçap dökerek servis yapıyoruz. Afiyet Olsun...

Ben bu tarifimi arkadaşım Gelibolu 17/Mideden Kalbe 'ye gönderiyorum. Etkinliğinde bol katılımlar diliyorum.

33 yorum:

  1. Süper bir fikir tarifine bayıldım harikasın ben de benim delikanlılarıma yapabilirim.. Kızlarınıda Allah bağışlasın onlarla iki cihanda gururlanır taçlanırsın inşaallah. Öyle kahvaltı objektife alınmaz mı bence çekmeye değerdi..

    YanıtlaSil
  2. Ahh evlatların yaptıkları herşey güzeldir:)))))) ne mutlu sana canım

    kumpirlere bayıldım gerçekten değişik bir sunum olmuş eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. günün birinde tüm çabalarının,emeklerinin karşılığını alabiliyor olmak çok güzel olsa gerek çok güzel bir süpriz olmalı bunu yaşayabilmek.tarifi çok beğendim hatta canım bile çekti.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerine ve fikrine sağlık. afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  5. güzel bir fikir doğrusu şık maffinler olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Merhaba canım,senin bu tarif hızır gibi yetişti imdadıma,ne zamandır canımız kumpir isteyip dururdu ama yapması zor gelirdi :p ama bu çok pratik geldi mutlaka deniyeceğim,ellerine sağlık canımm çok teşekkürler,şimdi yayınladım geciktim özür dilerimm http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/muffin-seklinde-sk-kumpirler.html gene beklerim,selamlar

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglik hayatim,harika bir fikir olmus,o ufakliklardan bize de lazim ona gore;)sevgilerle....

    YanıtlaSil
  8. Şu patatesin her hali ayrı güzel ama ben bu kumpir halini daha çok seviyorum.
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. Yerim ben senin o cücükleri. Onların hazırladığı sofranın üstüne tanımam. Kumpirler de valla pek bir şık.

    YanıtlaSil
  10. benim cici kızımda birgün bana sofralar kurarmı acaba ha Elifciğim:)
    ellerine sağlık olsun kuzucuklarınla mutlu günlere:)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir sunum olmuş Elif cim ellerine sağlık, bende oğlan olunca böyle güzel sürprizlerle karşılaşamıyoruz hiç.

    YanıtlaSil
  12. siz çok yaşayın canlarım,aferim ,eeeeee,anasına bak ,kızı ...da öyle.

    YanıtlaSil
  13. Öpüyorum ben o hamarat, ince düşünceli kızları:)
    Kumpir adı gibi şık olmuş adaşım, afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  14. bende bazen bu şekilde yapıyorum,özellikle misafirlere servis yaparken çok pratik oluyor.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  15. ayyy bunlar çok şeker olmuş...
    bayıldım ...
    uzuzn zamandır aklımda kumpir yapmak vardı ama bir türlü nasip olmadı...
    seninkileri görünce kumpir aşkım depreşti :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  16. Yerim ben o annelerine sürpriz yapan kuzuları.Anne olmanın en güzel yanı bu galiba. Onların her yaptığıyla mutlu olmak.Öpüyorum yanaklarından.
    Ellerine sağlık.Sunum çok şık olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  17. Çok şık bir sunum olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. annelerini düşünüp sürpriz yapmışlar ne güzel :) öpüyorum fıstıkları ,
    kümpirde gerçekten çok şık görünüyor ellerine sağlık elifcim...

    YanıtlaSil
  19. Çok hoşşş, ben de denemiştim bir kere harika oluyor.

    YanıtlaSil
  20. Elifçim; bunu tepsiye yayıp yapıyordum ben, böyle de pekşirincik olmuşlar ablacım.. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  21. Şimdi bu yaşda kızlar sürbriz yabmaya bayılırlar biraz büyüyünce o kadar meşkul oluyorlarki kendilerine bile vakit kalmıyo yok dershane yok özel kurslar zaten çalışma haytı yetiyor sen şimdi tadını çıkar sürbrizlerle ne kadar sevinmişsindir allah bagışlasın kaderleri güzel olsun. Kumpirlerde çok güzel lezzetli gözüküyo ellerine saglık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  22. Hos bir sunum olmus, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  23. Çok hoş bir sunum olmuş. Annesinin kızlarını da yerime öp olur mu? Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. çok güzeller böyle porsiyonluk yemekleri pek bi severim:))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  25. Eline sağlık hoş bir sunum olmuş...Ufaklıkların süprizide çok hoş..Mutlu hafta sonları dilerim..

    YanıtlaSil
  26. Sunum o kadar güzel ki:))))

    YanıtlaSil
  27. ♡¸.•°
    Olá, amiga!
    Passei para conhecer seu blog.
    Só tem receitas maravilhosas e apetitosas.

    Bom fim de semana!
    Beijinhos do Brasil

    ✿ °•.¸♡¸.•°✿

    YanıtlaSil
  28. canım benim kotam daha blogu açara açmaz doldu bende flickr de hesap açtım kendime oraya aktarıp oradan yüklüyorum hem fotoğraf kalitemde yüksek oluyor oradaki kota ücretsiz olan bana 1 ay yetiyor dilersen para ile de alabiliyorsun ama gerek yok bence inşallah yardımcı olabilmişimdir
    sevgiler

    YanıtlaSil
  29. ımmm cok severım ellerıne sağlık canım cok lezzetlı gorunuyor

    YanıtlaSil
  30. Ne değişik, şık bir sunum bu böyle. Çok hoş. Evde hiç denemedim bu tarz kumpir yapmayı ama çok severim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  31. bende çok severim görüntü çok güzl sunumda harika....

    YanıtlaSil
  32. Ellerinize sağlık harika gözüküyor

    YanıtlaSil
  33. hmm.kumpiri bende sık yaparım ama hiç böyle ikram etmemiştim.ilk fırsatta bu şekilde ikram edicem.teşekkürler.sevgiler.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

yorum var