..

26 Aralık 2011 Pazartesi

Patates Dolması


                              Bazı insanlar vardır. Nankör mü dersin, vefasız mı, yoksa kaygısız mı... Daha da ileri giderek bencil yada onlarca buna benzer diğer kelimeler anlatır onları. Ben burda birçok güzel insan tanıdım. Birçoğundan yardım aldım. Birçoğuna da yardımcı olmaya çalıştım.
                            İnsan başarıyı yakalayınca kendinden daha az başarılı olanları önemsememek zorundamı?Nedir bu onlardaki  büyüklenmeler?Halbuki var mıdır alçakgönüllü olabilmekten ötesi.
                            Mesela bir tanesi var önerilerde bulundum bir küçük teşekkür bile etmedi. Bir kere:"Sen de kimsin" demedi. Yada biri  daha var benim mantımın şeklini kullanmış bir de utanmadan bloğunun baş köşesine koymuş fakat"Bana ilham veren,bu oldu." dememiş. Bu ne ukalalıktır ya? Bu ne kendini bilmezlik? Böbürlenme padişahım, senden büyük Allah var. Bir de blogunda Allah'ın sözlerini kullanıyor. Ben hakkımı helal etmiyorum arkadaş. Onunla hesaplaşmamız sonraya..
                           Neler oluyor hanımlar bizlere. Biz değil miyiz, çocuk doğurup büyüten? Biz değil miyiz, kayınvalide, görümce, elti karmaşasında birbir cephede tek başımıza savaşan? Bir  nefes aldığımız bloğumuz var. O da böyle kendine yontanlar sayesinde sinir olduğumuz ortam haline mi gelsin?
                           Bu hafta güne sinir küpü gibi başlasam da, beni dinleyen, beni anlayan, bana sonsuz bir sabırla yardımcı olmaya çalışan sevdiklerim de var. Siz üstünüze alınmayın dostlarım. Bendeki bu fırtına size değil.Güzel bir hafta olması dileğiyle...

                       Malzemeler: 7 tane orta boy mümkün oldukça düzgün şekilli patates, 150-200 gram kadar dana kuşbaşı, 1 soğan, 1 kaşık salça,kızartmak için sıvıyağ,1 çay kaşığı karabiber.

Yapılışı:

  1. Patatesler soyulur, içleri oyulur. İçi dışı tuzlanarak, kızdırılmış yağda kızartılır.
  2. Kuşbaşı etler küçük küçük doğranır. Soğan küçük küçük doğranır. Az bir yağda soğan pembeleşinceye kadar kavrulur. Kuşbaşı etler eklenir, kapağı kapatılarak kısık ateşte yumuşayana kadar pişmesi sağlanır. İndirilince tuz eklenir. 
  3. Et harcı, patateslerin içlerine doldurulur. Patatesler tenceye dizilir. Üzerine salçalı, hafif tuzlu su eklenerek pişirilir. İsteğe göre yoğurtla yada pilavla servis yapılır. Afiyet olsun...

25 yorum:

  1. canım kardeşim Elif imi kim bukadar sinir etti üzdü Kıyamam sana
    ama benden sana abla tavsiyesi sabırlı ol derim çünki bende bir kaç olayla karşılaştım rabbime havale ettim(mükafatı çok güzel oldu aylar sora bile o tarifime kaç yorum aldım )

    patates dolmanda muhteşem olmuş resim sunum harika ellerine sağlık canım kendine iyi bak çok öptüm sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. canım takma kafanı malesef oluyor böyle:)
    bu yemek eminim çok güzeldir çünkü kızartmalar lezzetlidir ama ben yapamıyorum, eline sağlık, size afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. fatmacığım sende benim canımsın. Tavsiyeni de dinleyeceğim. Ben de Allah'a havale ediyorum. Sevgiler canım sağ ol.
    Elifim malesef oluyor evet ve sanırım daha da olacak.Belki Elifim kızartma olmadan da yapılabilir. Mesela dolma gibi sulu tencerede olabilir belki. denemek lazım. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. canımm gerçekten takma böyle şeyler..sen kendini biliyosun ya o sana yeter...ben kaç defa kaynak göstermeden birebir foto tarifimi kullanan bloglar gördüm...canımm benimm patates dolması şahane görünüyor..ellerin dert görmesin..öpüyorum çokk:))

    YanıtlaSil
  5. Ooo şekercim sakin olllll
    ama hakılısın
    zaman zaman bizimde başımıza geliyor dediğin gibi bu arkadaşımdan esinlendim diye yazsaydı çok iyi olurdu...
    Canım patetesli tarifin harika bayıldım not alıyorum hafta sonu yaparım .
    Fırınlasakda olur sanırım..
    Ellerine sağlıık .
    Sevgiler......

    YanıtlaSil
  6. Canım benim seni çok iyi anlıyorum.
    Arada benimde böyle durumlarla karşılaştığım oluyor.
    Hatta en son bana süreKli yorum yazan v e ziyaret eden bir arkadaş tarifimi yapmış ve benim olduğunu bile bile aynı tarifi benden alıp yapan başka bir arkadaşın adresini vermiş..:))
    Gülermisin,ağlarmısın durumu yanii:))
    Neysee boşver takmamak gerekiyor böyle insanalrı..:))
    Ayrıca tarifimi beğenmenede çok sevindim,afiyet olsun canım..
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Takma kafanı,canını da sıkma.Evet esinlendim demek hatta link adresi vermek en güzeli ki benim tercihim bundan yana.Patatesli dolman çok güzel olmuş.Harika ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ne kadar sinir bozucu bişey ama boşver takma kafana. paylaşması gerekirdi senden gördüğünü bencede. patates dolması harıka görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. şericiğim canımsın ya. Söylediklerine katılıyorum artık daha sakinim. patates konusuna gelince bence de büyük bir nimet.
    Fatoşcuğum sağ olasın tatlım. Artık sayenizde takmıyorum. Yeni olduğum için bunlara alışmam gerekiyor sanırım.
    Yıldızcığım artık daha sakinim sayenizde.Fırında da olur bence. zaten kızartılmış olunca. sevgiler
    Melihacığım artık daha iyi anlıyorum ki bu herkesin başına geliyormuş.Sağ olun iyiki varsınız. Bence sende artık o kişiye takılma. Ben sildim takipten.
    Kekiğim canımsın ya gerçekten yöresel bir şekli vardı. ayrıca daha önce hiç bir yerde görmemiştim bu şekliyle. Mercimekli mantı bakabilirsin.
    Yarenciğim hoşgeldin. Geldin mi sen. Teşekkürler tatlım. Güzel yürekli yarenim benim. sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Canım benim ne çok dertlenmişsin böyle,bir kaç kez benim de başıma geldi, resimlerim tariflerim adres belirtilmeden kullanılmış. Sinirleniyor insan haklı olarak.Sen yinede sıkma canını.

    Patates de nefis görünüyor bu arada ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler gizemli tadlar. Hoşgeldin bloğuma. Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Boşver be güzel insan ben çok yeni olmama rağmen alıştım senki benden çok eskisin güzel kalbini gereksiz şeylerle hiç üzme...herkes hak ettiği değere gün geliyor ulaşıyor...
    Görüntü şahane tabi ona laf yok:)

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten dert etmeye değmez. Burası adı üzerinde "sanal" dünya. Dostları kabullenip, hayatına alıp kalanı boşvermek en güzeli. Mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
  15. Canım benim gerçekten böyle durumlar kızdırıyor insanı ama boşver. Sinirlenme kızma kızarsan önemsediğini zanneder. Bu ona bir ders olmuştur herhalde.
    Patates dolmana bayıldım çok şık bir sunum ellerine sağlık canım..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Selamünaleyküm Ellerine sağlık patates dolması çok güzel sunum harika blogunuz da çok güzel belli emek verilen bir blog.
    Emek veren mutlaka başarıyı yakalar hani Mevlana'nın bir sözü var "Bir mum diğer bir mumu yaksa diğerinin ışığından bir şey eksilmez" diye sizde böyle ilham kaynağı olmuşsunuz çok güzel bu sizi daha da güzel ve özel yapar Rabbim hidayet versin diyelim kasden yapmışsa eğer..
    Güzellikler ve iyilikler her daim bizimle olsun Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  17. Ne kadar güzel yazmışsınız, blog yazmaya başladığımdan beri başıma gelenleri yazsam bir blog daha çıkar. Meyve veren ağaç taşlanır, çok uzağa gitmeyin.
    sİZ BENCE KENDİ ÇİZGİNİZDE ÇOK HOŞ PAYLAŞIMLAR YAPIYORSUNUZ, KOLAY GELSİN

    YanıtlaSil
  18. pasta köşesi haklısın canım benim sağ ol desteğin için. sevgiler tatlım.
    Tijenciğim en doğru olan hatırlatmayı sen yaptın sanırım. Ben kendimi anladım ki fazla kaptırmışım. Sanal dünyayı gerçeğiyle karıştırmışım. "Dostları kabullenip hayatına almak"
    tuttum bu lafı.Sağ ol var ol. Sana da iyi yıllar canım benim.

    YanıtlaSil
  19. Feraycığım sağ ol ya. Meğer ne kadar çok kişi aynı şeyi yaşıyormuş. Peki bunları yapan kim. yine bizler değilmiyiz bir yerde. Ben kendi adıma dikkatimi bir kat daha artıracağım bu konuda. Patates dolmamı beğendiğine sevindim canım. sevgiler.
    Emine Kaya yine bol dualı bol manalı güzel yorum bırakmışsın bana.iyiki varsın canım benim. içimi rahatlatıyorsun inan. sevgiler...
    Ihlamurcum hoş geldin sefalar getirdin canım. Güzel yorumun için sağ ol tatlım. Bana iyi geldi inan. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. tatlım bu kadar sinir etme kendini bosver. hıc oralı olmana değmez.Can sağlığından önemlisi varmıki ya?.. Tarifine gelince enfess buldum gerçekten benım için muhteşem bir ana yemek ellerine kollarına o güzel yüreğine sağlık :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. reçelim olurum tabi canım neden olmasın. hoşgeldin.
    Yemek dünyam, iyiki varsınız sizin gibi güzel yürekli güzel sözlü tatlı insanlar... Yemeği beğendine sevindim canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Öncelikle ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor patates dolmaların.
    Haftaya, güne sinirli başlamana üzüldüm. Neden enerjini bunlar için harcıyorsun. Bir gören zaten var.Böyle şeyleri hiç kafana takma.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  23. bülbülün yeri bence de haklısın canım. ama artık senin de dediğin gibi kafama takmamaya karar verdim. Ben yoluma devam ediyorum. Arkadaşları seçerek böyle davrananları da ayırarak tabi. sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. http.//belguzaranne.blogspot.com8 Şubat 2012 13:15

    elıne sağlık bende fırında yapıyorum oda hafıf luyor.Sevgıler

    YanıtlaSil

yorum var