..

16 Şubat 2012 Perşembe

Haşhaşlı

TARİF NO:76
 Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Suna'dan Denemeler'i  tıklayabilirsiniz



Arkadaşlar acayip diyetteyim bildiğiniz gibi değil :) Beni aç bırakan bir diyet değil ama gözüm doymuyor o kadar alışmışım ki çok yemeğe şimdi doysamda bi eksiklik hissediyorum, daha yemem gerekiyor diye düşünüyorum ama yiyebileceklerim kısıtlı olunca boynumu büküp kalkıyorum sofradan. Eee öyle löp löp yemenin sonu işte budur yapılacak bir şey yok madem kilolu olmak istemiyorum çekicem bu çileyi :)
         Ağzımın suları aksada sadece arşivdeki resimlerime ve diğer bloglarda ki resimlere bakarak geçiriyorum günlerimi , yukarıda ki resimde önceden taslağa eklenen, (özellikle annemin evinde) genelde her misafire yapılan, canımız ciğerimiz HAŞHAŞLI mızın resmi, tarifi için buyrun....

Malzemeler
  • 1 su bardağı süt (sıcak)
  • 1 yumurta (üzeri için isteğe göre)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı su (ılık)
  • Bir paketin dörtte biri maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
İç malzemesi
  • Bir  kase haşhaş ezmesi (yağlı haşhaş)
  • Bir çay bardağı  iri dövülmüş ceviz,
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ

 Sütle (isterseniz suyla) mayayı ve şekeri eritelim, tuzu yağı ve aldığı kadar unu katıp çok sert olmayan ama elede yapışmayan bir hamur yoğuralım ve hamuru 45 dakika kadar dinlendirelim. Hamur mayalanınca (bizim tabirimizle fosur fosur kabarınca) cevizden büyük bezelere ayırıp  sıvıyağ sürerek merdaneyle servis tabağı büyüklüğünde açalım, sıvı yağ ile incelttiğimiz haşhaş ezmesini bolca her yerine sürelim üstüne cevizleri serpelim ( bu aşamada kimisi haşhaşa şeker ekler ama ben o tadı hiç sevmediğim için haşhaşın öz tadıyla yaparız) hamuru katlayıp tekrar beze haline getirip tekrar açalım rulo haline getirip kendi etrafında çevirelim ve içe doğru katlayarak gül şekli verelim her bir bezeye bu işlem uyguladıktan sonra yağlanmış tepsimize biraz sıkıca dizelim ben üzerine bir şey sürmem zaten yeterince yağlı oluyor, isteğe göre siz yumurta yoğurt sürebilirsiniz önceden ısıtılmış fırında 170′C fırında üzeri kızarana kadar pişirelim afiyet bal şeker olsun. 

   Ve son olarak bu tarifimi ÇAY KAHVE BAHANE etkinliği için TOMBUL TARİFLER 'e gönderiyorum..

2 yorum:

  1. Elifcim sana tarif yolluyorum ama e-mail adresini göremedim yardımcı olursan sevinirim

    YanıtlaSil
  2. bu rejimler yokmuuu yaaa :) bende bu aralar kacirdim ipi yine yavas yavas tatli yemeye basladim :(

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil

yorum var