..

10 Şubat 2012 Cuma

Kestaneli Tremisu

TARİF NO: 38
Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Aylin'den Denemeler'i tıklayabilirsiniz.

Ne zaman bitecek bu kar?ne zaman hava düzelecekte, ben kuzumu alıp sokağa atacağım kendimi, resmen evde mahsur kaldık sıkıntıdan patlamak üzereyim,bu nedir yahu geldi gitmek bilmiyor kış, tamam kar güzelde istanbulda fazlası çekilmiyor çekilmiyor........ bir an evvel kalksın bahar gelsin!!! ah nankör müyüz ne insanoğlu olarak.......


Bu güzel tiramisum dün akşam askerden dağıtım iznine gelen kuzenim için yapıldı daha önce neden aklıma gelmedi demiştim bir dut masalında görünce.fikir için kendisine teşekkür ederim.


Bu tarifimi çay kahve bahane etkinliğine ev sahipliği yapan tombul tariflere gönderiyorum.


malzemeler

  • 1 adet hazır kakaolu pastaban
  • 100 gr. kestane şekeri (arası için)
  • kakao (üstü için)

kreması için
  • 3 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı un
  • 2 çay bardağı tozşeker
  • 1 tüp sıvı vanilya
  • 1 yemak kaşığı nişasta
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket labne peyniri

ıslatmak için
  • 1 yemek kaşığı granül kahve
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 1 yemek kaşığı toz şeker

yapılışı
  • krema malzemeleri labne peyniri hariç bir tencere içine alınıp muhallebi kıvamı olana dek pişirilir.
  • pişen muhallebinin altı kapatılıp içine labne peyniri eklenip çırpıcı ile bir güzel karıştırılıp ılınması sağlanır.
  • su kahve ve şeker güzelce karıştırılır.
  • servis tabağına kekin ilk katı alınıp kahveli karışımın yarısı ile her tarafı güzelce ıslatılır.
  • ıslanan kek kremanın yarısı ile kaplanır.
  • kestane şekerleri çok küçük olmayacak orta boyda kesilir.
  • kremalı kekin üzerine yayılır.
  • pastabanın ikinci katıda kalan kahveli karışımla ıslatılıp kremanın üzerine kapatılır.
  • kalan krema üzerine dökülüp yayılır kenarları sıvanır.
  • üzerine kakao çay süzgeci ile serpilir.




3 yorum:

  1. Canım adaşım, davetin için çok teşekkür ederim. Mısır ekmeğini yayınladım alabilirsin. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglık çok güzel gözüküyor kestaneye bayılırım tremisuya da çok yakışmıştır .Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. merhaba sizin için bi tarifim var buyrun gelin

    YanıtlaSil

yorum var