..

10 Şubat 2012 Cuma

Mısır Unlu Ekmek

TARİF NO:39
 Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Elif'in Terazisi'ni tıklayabilirsiniz.

Mısır unu ekmeğini sadece mısır unuyla yaptığımda boğazımı dalıyor yutmakta güçlük çekiyorum. Bu tarifte yarı mısır unu, yarı buğday unu kullandım, daha hoşuma gitti. 
Bu tarifimi  " çay kahve bahane etkinliği" ev sahibi sevgili adaşım Tombul Tarifler'e gönderiyorum. 
Malzemeler:
  • Mısır unu
  • Buğday unu
  • 2 tepeleme çay kaşığı  kuru maya
  • 2 büyük çay bardağı süt
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı dolusu toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı dolusu tuz 
  • Susam
  • 1 kaşık tereyağı
  • Bazen hamuruna 1 bardak kadar beyaz peynir katıyorum.
Yapılışı:
  • Derin bir kaba 1 bardak mısır unu 1 bardak buğday unu katıp ortasını çukurlaştırıp havuz oluşturdum.
  • 1 çay bardağı ılık süt , şeker va mayayı bu havuzda karıştırıp üzerine un derptim. 
  • 10 kadar sonra bu mayalı karışım köpük köpük kabarmış hale gelliyor. 
  • Kalan sütüü, yağı, yumurtayı, tuzu ekledim.
  • Hamura kontrollü olarak 1 avuç mısır unu , 1 avuç buğday unu katıp ele yapışan cıvıklıkta bir hamur yoğurdum.
  • Ağzını kapatıp 2 katı kabarana değin bekledim.
  • Kabaran hamuru tekrar yoğurup yağlı kağıt serdiğim tepsiye boşalttım. 20 dakika daha tepside mayalandırdım.
  • Erittiğim 1 kaşık tereyağını hamurun yüzüne sürüp, susam serptim, 200 derecede alt üst kızarana değin pişirdim.
  • Ilıklaşıp içini çekene kadar bekleyip dilimledim.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var