..

1 Aralık 2012 Cumartesi

Ayva Tatlısı



            Mutlu Pazarlar Sevgili Dostlar. Kış sebzeleri, kış meyveleri kullanmanın zamanı geldi. Hava durumuna göre, kış kapıda. Bana kışı hatırlatan meyvelerin başında gelir ayva. Tatlısını yapmak o kadar kolay ki. Hem de kısa zamanda hazır oluyor. 
            Ayva tatlısını yada reçelini, neden kırmızı yapmak isterler bir türlü anlayamam doğrusu. Çekirdeklerinin, tatlının rengini biraz olsun koyulaştırma özelliği olsa da, kıpkırmızı ayva tatlısı bence ayvanın kendi doğal rengine aykırı bir durum. Ben böyle sarı hallerini daha çok seviyorum şahsen.
            Tabiri caizse, ayva tatlısı, tam da lokum kıvamında oluyor. Yumuşak, ve son derece leziz. Hele de pişmiş ayvanın, kendine has aroması gerçekten güzel...
            
Malzemeler:

  • 4 adet ayva (sekiz porsiyon için)
  • 5 çay bardağı şeker (siz bir bardak eksik de tercih edebilirsiniz)
  • 2 çay bardağı su
  • isteğe göre karanfil, kabuk tarçın gibi şeyler de kullanabilirsiniz (ben kullanmadım)
  • üzeri için kaymak (mutlaka öneririm)
Not: Çay bardağı ölçüm, küçük boy cam çay bardağıdır.








Yapılışı:
  1. Ayvaları soy, yarım limonu her yerlerine sürerek kararmalarını önle.
  2. Ayvaların, ortalarını genişlet, (ben sadece ortalarını çıkarmayı tercih ettim) tabanından biraz kes tencereye düzgün otursun. Ortaları üstte kalacak şekilde ayvaları geniş tabanlı bir tencereye yerleştir.
  3. Üzerini örterekten toz şekeri dök. Ayva çekirdeklerini de atmayıp üzerine serpiştir. 
  4. 15 dakika kadar beklet ve ocağa al. Yüksek ateşte şekerler biraz erimeye başlayınca, üzerine suyu ekle, kısık ateşte yavaş yavaş pişsinler. Küçük bir çatal ile pişip pişmediğine karar ver. 
  5. Ocaktan indirince, biraz soğusun, üzerine kaymak koyarak servis yap. Afiyet Olsun...
Not: Ayva tatlısını eğer daha kırmızı olsun istersen, suyunu koyduktan, kısa süre sonra kırmızı gıda boyasından çay kaşığının ucu ile çok az miktarda toz boya kullanmak yeterli gelecektir.

18 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor ellerine sağlık:)
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  4. işte doğal bir ayva tatlısı bende hiç anlamam niye gıda boyasıyla kırmızı yaparlar bu ayva tatlısını işte doğal rengi Allahın yarattığı renk eline sağlık canım kaymakta olmazsa olmazı nefis

    YanıtlaSil
  5. nasıl güzel bir görüntü canım.ellerne sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. haklısın canım illede kırmızı olması gerekmiyor ama o da çok hoş oluyor
    ama senin ayva tatlında harika olmuş elimi uzatsam alıcam resim süper ellerine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Ben de severim ama maalesef evdekiler sevmediğinden pek yapmıyorum, olsa ne güzel olurdu. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. bende doğal rengiyle yapıyorum elifciğim , hem hafif hem leziz güzel bir tat ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım birde fırın poşetinde dene süper oluyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Ayva tatlısını çok severim rahat on tane yerim:)::)
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Elifcim ellerine sağlık çok güzel görünüyor, afiyet olsun canım..

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık.Bende yaptım .Kırmızı gıda boyasıyla.görünümü açısından çok hoş geliyor bana.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Hiç denemedim ayva tatlısını, senin tarif pratiğe benziyor Elifçim.. Deneyebilirim sanırım artık:) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. sverim kokulu kokulu ellerin dert görmesin canım
    ben vişne suyu ve tabii çekirdeğiyle kaynatıyorum renk versin diye ama
    kendi sarı rengiylede çok hoş görünüyor

    YanıtlaSil
  17. ayva sezonunu açtın demek,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  18. nede güzel olur buuu gelsin kilolarr :)

    YanıtlaSil

yorum var