..

18 Nisan 2013 Perşembe

Bir Kahvaltı Sofrası Ve Çerkeş Loru


               Merhabalar Sevgili Dostlar...
Nihayet taşınma, yerleşme işleri yoluna girdi. Ardından bu yorgunluğun üzerine ağır bir grip atlattık. Halen hastalığın izlerini taşıdığımız halde, normal hayatımıza döndük çok şükür. İlk kahvaltımızı da yaptık yeni evimizde. Masada pek bir emek isteyen şeyler yer almadı malesef. Tombul Tarifler'in o zorlu tarifleri henüz evimizde yerini almadı. Bu boşluğu bir peynir çeşidi ile kapatalım istedim ben de.

              Çerkeş loru, kayınvalidemin köyden yaptırtıp getirdiği bir peynir türü. Kızartılarak da yeniyor, kaşar gibi rendelenerek yeniyor. Fazla bir kokusu yok. Yuvarlak ve çok sert olan bu peynir, bir gece önceden, suyun içinde alınıyor. Böylece hem fazla tuzundan kurtulmuş, hem de peyniri kesebilecek hale getirmiş oluyoruz. Yöresel olması açısından paylaşılmaya değer buldum. Türkiye, peynir çeşitleri bakımından oldukça zengin bir ülke. Birçoğundan haberimiz bile yok malum.

               Tarif falan yok bugün. Hatta bugünlerde de gelmeyebilir yeni tarifler. Benimkisi, bir seda vermekti sadece. Bilgisayardan uzak olduğum şu günlerde, bu durum bir süre daha devam edeceğe benzer. Ben masadakilerin resmini çekerken, küçük kızımın masada çıkan görüntüsünü de paylaşmadan edemedim. Zavallım, bütün blogger çocuklarının yaşadığı o tatsız anları yaşıyor.
              Hepinizi çok özlediğimi söyleyerek, şimdilik benden bu kadar diyorum. Kalın Sağlıcakla...

26 yorum:

  1. güle güle otur yeni evinde canım
    masa çok güzel ellerine sağlk

    YanıtlaSil
  2. Beğenmediğiniz masa bu mu? Merak ediyorum bir de beğendiğinizi paylaşsanız. :)) Kızınızın yüz ifadesi ne çok şey ifade ediyor. Yeni evinizde çok şanslı günler diliyorum size.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar şirin bir sofra olmuş, herşey çok leziz görünüyor. Taşınma zordur biliyorum. Bir an önce iyileşmen dileğimle canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Sizi gerçekten merak etmiştim. Ama güzel telaşların içindeymişsiniz. Yeni evinizde güle güle oturun inşallah. Masanızda pek güzel görünüyor. Ellerinize sağlık...Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. Güzel ve sağlıklı günler geçirin güzel evinizde:))))
    Bol keyifli sofralar!

    YanıtlaSil
  6. kahvaltı sofrana bayıldım :)
    iştah açıcı görünüyor herşey...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. yeni evinde güle güle oturmanı diliyor, kahvaltı sofran içinde yiyenlere afiyetler olsun diyorum...

    YanıtlaSil
  8. yeni evin hayırlı olsun arkadaşım RABB'im olmayanlarada nasib eylesin inşallah.

    YanıtlaSil
  9. zeytin gözlerden öper şeri teyzesiiii,
    canımın içi,huzurla,sağlıcakla oturmayı nasip etsin yüce rabbim,
    ağız tadınız hiç bozulmasın,
    hayırlı cumalar,

    YanıtlaSil
  10. Canım ,
    yeni evin hayırlı uğurlu olsun inşallah. Güle güle, sağlık, huzur ve mutlulukla oturun.
    Darısı başıma inşallah.
    Kızının yüz ifadesine bayıldım. Allah nazarlardan saklasın. Sofran tam benim sevdiğim türden, emeklerine sağlık, afiyetle
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Se ve irresistible me encanta muy muy rico todo,abrazos y abrazos

    YanıtlaSil
  12. Iyi gece Canim benim nasilsin Yeni evincede mutlu ol gecmis olsun Canim.

    YanıtlaSil
  13. Allah benim gibi olmayanlarada nasip eder inşaAllah çok güzel bir paylaşım..
    Kızında çok sevimli Allah nazarlardan korusun size bağışlasın..
    Allaha emanet olun..

    YanıtlaSil
  14. Güle güle otur canım. ALLAH SİNDİRSİN. Çerkes peyniride çok güzel masada çok güzel. Kızmızıda ALLAH nazarlardan sakınsın.

    YanıtlaSil
  15. ah canım,annen yemeye izin vermedi mi demek geliyor içimden ,nasıl dalmış yemeklere ,bir de yeni evin stresi de vardır,arkadaşlarından da uzak ise ....canım sağlıkla,mutlu oturun yeni evinizde ,hastalıkları kapı önüne koyamadın mı ?

    YanıtlaSil
  16. Özledik bekliyoruz. Yeni evin hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  17. çok güzel canım çekti ya :)

    YanıtlaSil
  18. Çerkez loru ile normal lor arasında tad farkımı var ?

    YanıtlaSil
  19. Harika bir hafta sonu kahvaltısı ..:) ellerinize sağlık..:) Güzel bir hafta sonu diliyorum..:)

    YanıtlaSil
  20. Kahvaltı diye buna derim. Özenle hazırlanmış acıkmasak bile canı çeker insanın :)

    YanıtlaSil
  21. canım ,nerelerdesin ...anneler gününü kutlarım.

    YanıtlaSil
  22. çok güzel çok sevdim ben bu peyniri
    kızarınca nasıl sevimli olmuşlar
    ellerine sağlık arkadaşım
    sofranda gayet güzel
    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. canımmm canımmm....
    nerelersinnn??
    döön artıkk ama yaa..:)
    öpüldün ki..

    YanıtlaSil

yorum var