..

31 Temmuz 2012 Salı

Közlenmiş Patlıcandan Karnıyarık Yemeği


                    Bu karnıyarığı yapmak için bostan patlıcan kullanmalısınız ve mutlaka ocağın üzerinde közleyin derim (Tabi daha iyisi odun ateşiniz yoksa). Fırında közlenmiş sebzeleri sevmiyorum, çünkü o is kokusu sinmiyor sebzelere. Durum böyle olunca da közlenmiş tadı alamıyorum. Ama olur ya siz eğer bu isli kokuyu sevmiyorsanız, o zaman fırında közlediğiniz patlıcanla da yapabilirsiniz.
                   Karnıyarığı çok seven bir toplum olarak, hepimiz yağının fazlalığından dolayı şöyle bir çekinerek yiyoruz malesef. Fakat böyle közlendiğinde (tamam itiraf ediyorum kızarmış tadı tam olarak vermiyor) bir bakıma diyet olabiliyor. Tamam tamam tam diyet değilse de en azından daha hafif. Denemeniz dileğiyle...


Malzemeler:

  • 2 adet bostan patlıcan
  • 100 gram kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı toz kırmızı biber
  • 1 yemek kaşığı biber ve domates salçası karışımı
  • İsteğe göre yeşil biber ve maydanoz


Yapılışı:
  1. Patlıcanları yıkadıktan ve kuruladıktan sonra, üzerine birkaç küçük delik açıp, ocağa ateşin üzerine koyuyoruz.
  2. Diğer tarafını da közleyip, (dikkat edin fazla yumuşamasın) soğumaya bırakıyoruz.
  3. Soğanları ince doğrayıp, biraz sıvıyağda kısık ateşte kavuruyoruz. Soğanlar yumuşayınca üzerine kıymayı koyup bir iki döndürüp kapatıyoruz. Üzerine tuz, baharatlar ekleyip, iyice karıştırıyoruz.
  4. Patlıcanların kabuklarını soyup, ortalarından incecik uzunlamasına kesiyoruz. Elimize aldığımız biraz tuzla kenarlarını ve içini hafifçe ovuyoruz.  İçine hazırladığımız harçtan koyuyoruz.
  5. Patlıcanları bir küçük teflon yada döküm tencereye koyuyoruz. Salçaları 2 bardak su ekliyoruz. Tuz ve yağını ekledikten sonra, bu karışımı tencerenin kenarından yemeğe ekliyoruz.  Kısık ateşte pişiriyoruz, zaten patlıcanlar ve iç harcı pişmişti. Yanında isterseniz pilav, isterseniz yoğurt yada cacık ile iyi gidiyor. Afiyet Olsun...

13 yorum:

  1. şahane gözüküyor annemde çok güzel yaoar birden burnumda tüttü.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. GÜZEL YORUMUN İÇİN TEŞEKKÜRLER. YAPTIĞIN KARNIYARIKTA ÇOK GÜZEL OLMUŞ GERÇEKTEN KÖZLENMİŞ PATLICANLA DA GÜZEL OLUYOR. ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  3. hımmmm.nefis nefiss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ben de bostan patlıcanıyla karnıyarığı çok seviyorum. Patlıcanın tadını tam olarak hissediyorum. Hele de böyle közlenmişi nasıl da lezzetli olmuştur.

    YanıtlaSil
  5. MMM..BLOĞA UYGUN TOMBUL VE BİR O KADARDA GÜZEL KARNIYRIK TARİFİ..YAPAN VE PAYLAŞAN ELLER DERT GÖRMESİN.YEME ŞANSINA ERENLEREDE AFİYET ŞİFA OLMUŞTUR İNŞAALLAH..:) İÇTEN SEVGİ VE DUALAR...

    YanıtlaSil
  6. Bir kez ben de yapmıştım bu yemeği gerçekten çok lezzetli oluyor. Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  7. Kızartma kadar tat vermiyor desen de,
    bence sağlıklı ve nefis olmuş.
    Ellerine sağlık canım.Resme baktıkça canım çekti:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyor tombik tombik
    bende çoğu zaman közleyip yaparım hafiif oluyor ayrıca köz patlıcana hastayımm:)

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  10. denemeye üşendiğim bir tarif niye bilmiyorum ama? enfes görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. patlıcanın her türlüsünü çok severim,karnıyarığa bayılırım ve işteyim akşama yapma şansımda yok ee napcaz şimdi :(((

    YanıtlaSil
  12. Ay burası harika bir yer sizi pinarsedefunal.blogspot.com da blog çevremde gördüm. Pınar hanım takipte ise bakmak gerek dedim ve size geldim. Burası ne kadar güzel bir yer. Bayıldım. Alacağım çok tarif var. Takibinizdeyim. Közlenmiş patlıcandan karnıyarık yapmakta hiç aklıma gelmezdi. İyi fikir. Hemde çok sağlıklı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

yorum var