..

9 Haziran 2012 Cumartesi

Tavuklu Bulgur Köftesi (Çorum Yöresi)

 
                          Çorumlu komşularımızdan öğrendiğim bu lezzeti kesinlikle denemenizi tavsiye ederim." Tavuk köftesi"  diyorlar adına. Ben yağsız olarak, teflonda altını üstünü, kısık ateşte pişirmesini tercih ediyorum. Fakat eğer aşağıda paylaştığım gibi sos yapmak istiyorsanız (ki sos tamamen benim kendi denememdir.) o zaman hafif yağda kızartın derim. 

Tavuk Köftesi için malzemeler:
  • 3 küçük tavuk but
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 6-7 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı kişniş
  • 3 tatlı kaşığı kuru reyhan( Benim bitmişti bu sefer kullanmadım fakat, köfteye asıl tadını veren kesinlikle içine bol miktarda katılan kuru reyhandır.)
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 tatlı kaşığı pulbiber( bu köfteyi ağzınız biberden yana yana yemelisiniz)
  • 3 yemek kaşığı kısırlık bulgur
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası, isteğe göre 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz.

Yapılışı:
  1. Tavuk butlarının etlerini ayırıp, robotta çekelim.(göğüs eti kullanmanızı tavsiye etmem çünkü butları çok bu iş için lezzetli oluyor)
  2. Sinirlerini temizleyelim.
  3. Kuru soğan, sarımsak robotta çekelim.
  4. Bir derince kasede, etler, robotta çekilen, soğan ve sarımsaklar, baharatlar ve tuz katılır.
  5. Salçalar ve bulgur  da ilave edilerek, yoğurmaya başlanır. Bulgur ıslatılmadan yoğurulur. (Çiğ köftedeki gibi) Uzunca bir süre yoğurulur. Gerekirse 1-2 kaşık su eklenebilir.
  6. Bu ölçüde 9 tane köfte çıktı. Çok kalın olmayacak, kenarları ince olacak şekilde yuvarlak şekilde köfteler yapılır. Teflonun tavada, kısık ateşte alt üst pişirilir.  

Not: Sos  ile yemenizi tavsiye etmem, kuru bir köfte bu, eğer yine de sos yapmak istiyorsanız, yağda kızartmalısınız.

15 yorum:

  1. ellerine sağlık canım nefis bir köfte olmuş..

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık, afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜZEL.
    MMMMMM HARİKA BULGUR NE ZAMAN KONUYOR ISLATILIYORMU BUNU YAZMAMIŞSIN
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşeciğim bu günlerde malum sebeplerden dolayı, fazla itinalı olamıyorum malesef, bulguru yazmayı unutmuşum sağ olasın hatırlattığın için. Islanmadan çiğ köfte yoğurur gibi yoğuruluyor canım. sevgiler.

      Sil
  4. ellerine saglik cok lezzetli görünüyor, bende tavuk köftesi yapmistim ama cok kuru olmustu birdaha denemedim. Bu nasil olmusturki ?

    YanıtlaSil
  5. çorumda oturan biri olarak bu tarifi bilmediğim için çok utandım canım.ellerine sağlık.çok güzel olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bizim komşularımızın çoğu çorumlu. Ben de onlardan öğrendim. Bu köfte asıl, tokmak ile dövülüyor. evde ise robatta çekip, uzun süre yoğurarak yapılıyor. teşekkürler.

      Sil
  6. Bende kıymalı olarak yaparım tavuklusunu hiç denememiştim ellerinize sağlık güzel görünüyor sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize saglik.... Cok lezzetli oldugu belli,,, Sevgilerimle, afiyletler olsun.

    YanıtlaSil
  9. bak şimdi,ben bulgurlusunu yapmadım,duymadım bile ,kaç yaşına girdim şimdi(hani bilmediğimiz bir şey duyunca 1 yaşıma daha girdim diyorlar ya ,benim de hep yeni lezzetler keşfetmekte olduğum için herhalde 100 yaşımı geçmişimdir),ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  10. döktürmüşsün yine canım olsada yesem valla nefis görünüyor eline sağlık.

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık bizim memlekettede etle yapılır adına pesmeç deriz çok lezzetli olur tavukluyuda denemek lazım sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel ve lezzetli duruyorlar. Ellerinize sağlık. Elif hanım.
    Nursevin

    YanıtlaSil
  13. Biz malatyalıyız ve biz bunun orjinal etlisini yaparız. Sonrasında ben tavuklu yaptım kimse bilmiyor sanıyordum. Meğerse ne kadar meşhurmuş :)
    Bu arada takip imdesiniz . bende beklerim...
    http://gulaycansever.blogspot.com

    YanıtlaSil

yorum var