..

22 Aralık 2011 Perşembe

Ispanaklı El Açma Börek


                                   Bugün sizlere muhteşem bir ıspanaklı börek tarifiyle geldim. Daha önceden patatesli el açması yaptığım böreğin hamurunu beğenmiştim. Bu sefer yine aynı hamurla yaptım böreğimi. Küçük değişiklikle sadece; ıspanak-peynir eşliğinde.Bu hamur bence pek çok börek çeşitlerinde hiç düşünülmeden kullanılacaklar arasında şimdiden yerini aldı.
Ben bu tarifimi Çay Kahve Bahane Etkinliği'nin ev sahibesi Annemin Kızıyım arkadaşıma gönderiyorum. Arkadaşıma bol paylaşımlar diliyorum.
                                  Malzemeler:
Hamuru İçin: 2 su bardağı ılık su,1 su bardağı ılık süt,1 su bardağı sıvıyağ, 1 tane yaşmaya, 2 yumurta( beyazlar hamura sarılar üzerine),2 tatlı kaşığı şeker,3 tatlı kaşığı tuz.
İç Harcı İçin: 1 demet ıspanak,1 tane ortaboy soğan, 1 kibrit kutusundan büyükçe beyaz peynir,sıvıyağ.
Üzeri İçin çörekotu,susam.

Yapılışı:

  1. Su ve sütü derince bir kaba boşaltıp içine mayayı katıyoruz elimizle mayayı iyice eziyoruz. Sıvıyağı ekliyoruz. Şeker ve tuzu ekleyip bunları eritiyoruz. Yumurtaları kırıp beyazlarını hamura ekliyoruz(sarılarını üzerine sürmek için ayrı bir kaba alıyoruz)Azar azar aldığı kadar un katıyoruz. Ne çok katı ne çok yumuşak bir hamur olacak. Elimize yapışmayan bir hamur oluncaya kadar yoğuruyoruz.
  2. Tezgaha atıp biraz da tezgahta yoğuruyoruz ve üzerini nemli bir bezle kapatıp mayalanmaya bırakıyoruz.
  3. Hamurumuz mayalanırken biz, ıspanağı hazırlamaya başlıyoruz. Ispanakları yıkayıp doğruyoruz, süzgece alıyoruz.Soğanları genişçe bir tavada biraz sıvıyağ ile pembeleşinceye kadar kavuruyoruz, üzerine ıspanakları katıp birlikte biraz daha kavuruyoruz. Üzerine tuzu ekleyip (isteğe göre kırmızı biber de katabilirsiniz)soğumaya bırakıyoruz.Soğuyan ıspanağa peyniri ezerek ekliyoruz.
  4. Hamuru 8 bezeye ayırıyoruz.Her bir bezeyi un yardımıyla açıp içine 1-2 tatlı kaşığı kadar sıvıyağ döküyoruz ve her yerine değiriyoruz.İç harcımızı en kenardan boylu boyunca sıra halinde yayıyoruz. Rulo yapmaya başlıyor, yufka bitene kadar rulo yapıyoruz. Dikdörtgenler halinde kesip yağlanmış tepsiye diziyoruz. Biraz da tepside mayalandırıyoruz.
  5. Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyor ve ısıtıyoruz. Böreklerin üzerine önceden ayırdığımız yumurta sarılarını sürüp çörekotu ve susamla süsleyerek fırına veriyoruz. Afiyet olsun...

                                   
                                     

22 yorum:

  1. Elifcim harika görünüyor, öğlen öğlen olmadı şimdi bu tarif:)) Ellerine sağlık...Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. çok güzeller sunumda çok şık olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. durmeciğim teşekkürler tatlım. Ben akşamdan yedim böreği, öğlen de yiyebilirim :)
    Handeciğim sana da teşekkürler. Sunumu beğendiğine sevindim sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ben bunlara bayılıyorum canım yanındada sıcacık çay ohhh miss ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. minimutfak hoşgeldin canım sefalar getirdin. Denemeni tavsiye ederim Abartısız şimdiye kadar en beğendiğim börektir.
    Pasta köşesi evet yanında çay da vardı tabi olmazmı. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  7. Bu ne şık bir sunum. Börekler nasıl da güzeller. Tabi tembel işi değil.Emek verilip yapılmış. El açması olunca böyle de güzel oluyor. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. ıspanaklı böreğe asla hayır demem özellikle el açmasıysa aslaaaa diyemem. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. Bu ne tatlı bir dil bülbülüm. Teşekkürler canım beni onure ettin.
    Niloşcuğum bende hayır diyemem.Teşekkür ederim tatlım. sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık, buna benzer bir tarif benim de var:)) Hiç pişman olmadım kendisinden.

    Acaba 1 tabak da biz alabilir miyiz:)

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar Canım,
    ellerine emeklerine sağlık, harika bir leezzet olmuş, katkılarından dolayı çok teşekkürler.
    Gene böyle nefis tariflerini beklerimi,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. Çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Üfff bu ne güzellik ellerine sağlık. Canım bloğumda senin için bir ödül var uğrarsan çok sevinirm.

    YanıtlaSil
  14. Ispanaklı börekler nefis ellerine sağlık canım hayırlı cumalar veeeeeeeeee bahsettiğin mantıyı çok merak ettim rica etsem yapar bizimle paylaşırmısın nasıl bi şey olacak görüntüsünü çok merak ettim.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. en kısa zamanda yıldızcığım tabi önce börülce almam lazım. sevgiler canım

    YanıtlaSil
  16. müthiş müthiş canım.ellerine kollarına sağlık..

    YanıtlaSil
  17. Açma börek gibisi varmı ama..:))
    Ellerien sağlık canım
    nefissss..

    YanıtlaSil
  18. sosyete aşçısı ne demek canım buyur afiyetle.
    annemin kızıyım, pembe kekik,baharatlı tatlar teşekkürler kızlar
    Funda teşekkürler canım
    Meliha hoş geldin bloğuma. Açma börek gibisi yok evet. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  19. el açması börek yapmayalı uzun zaman oldu harıka olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  20. Zeymuran özlenince yapması bir başka güzel oluyar her yemeğin. Ayrıca bu ölçülerden denersen sonucunu garanti edebilirim. sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Her bir hamuru ortalama ne kadar büyüklükte açıp rulo yapıyoruz acaba ...TEŞEKKÜRLER...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bu tamamen size bağlı ben 8 bezeye ayırdım ama siz daha ince olsun isterseniz beze sayısını artırarak daha ince rulolar elde edebilirsiniz.
      eğer daha kalın ve puf puf olsun istiyorsanız rulolarınız biraz poğaça tarzı kalın olabilir.
      böreklerde aslolan yufkayı ince açmaktır siz açabildiğiniz kadar açın derim şahsen ben yufka işinde pek becerikli olmadığımdan fazla da ince açamam zira.
      umarım faydalı olmuşumdur özetle hazır yufka boyutuna tam da erişmiyor diyebilirim.
      yine beklerim kalın sağlıcakla...

      Sil

yorum var