..

5 Mart 2012 Pazartesi

Blueberry'li Kek


                Bir türlü yayınlamaya fırsat olmamıştı. Acele tarafından çekilmiş bir fotoğraf olduğunun farkındayım. Ben bunu çekmeye çalışırken, misafirlerim de içerde beni bekliyordu. Sanırım özrümü tam belirtebilmişimdir. Blueberry ilk kez denediğim ber meyve. Biraz üzüm gibi geldi bana.
                Yiyenlerin kek için söylediği söz " Bunun içinde farklı bir şey var. Çok hoş olmuş." Evet işte içindeki o farklı bir şey dedikleri  tadı veren hindistan cevizi. Siz de deneyin gerçekten çok yakışıyor.
                  Ben bu kekimi Çay Kahve Bahane Etkinliğinin ev sahibesi Sevgili Elif'in Defterinden ve 73. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği ev sahibesi Sevgili Gelibolu Mideden Kalbe'ye gönderiyorum. Sevgiler arkadaşlar kolay gelsin...

Malzemeler: 4 yumurta, 1,5 su bardağı sıvıyağ, 1,5 su bardağı süt, 1 su bardağı toz şeker, 2 kabartma tozu, 1 su bardağı blueberry, 3 yemek kaşığı hindistan cevizi, 5 damla vanilya aroması, aldığı kadar un.

Yapılışı:

  1. Yumurtaları şekerle birlikte beyazlaşıncaya kadar çırpılır. İçine süt, sıvıyağ, biraz un katılır karıştılır.
  2. Vanilya aroması, hindistan cevizi, kabartma tozu eklenir, çırpılır.
  3. Kıvamına gelinceye kadar un eklenir. Margarinle yağlanmış kek kalıbına biraz un serpilir. Ters çevrilerek fazlasının dökülmesi sağlanır.
  4. Hazırladığımız kek harcının yarısı kalıba dökülür. Blueberrylerin yarısı üzerine serpilir. Diğer kalan kek harcının içine kalan bluberryler eklenir.Onlar da kalıba dökülür.
  5. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede biraz pişirilir, sonra 150'ye indirilerek içine alması beklenir. 

25 yorum:

  1. kekin çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık,çok teşekkürler gene beklerim,şimdi yayınladım,sevgiler,selamlar olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Kekler harika çok güzel leziz çok. Arkadaşınızla paylaşmanız daha da lezzetli yapıyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ne kadar guzel kabarmis harika gorunuyor.ellerine saglik.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. blueberry i ben de çok merak ediyorum. Şimdi çay alıp geldim kendime kekinden bir dilim aldım. Ellerine sağlık, harika bir tarif olmuş. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bluuberryi hiç bilmiyorum desem.Ama tadını merak ettim.Kekin çok güzel kabarmış maşAllah.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. elifcim ben geldim
    iyisin canım
    :))
    çok güzel kabarmış pufidik olmuş canım
    :))mmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  7. Değişik bir kek olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyor...ve leziz...

    blueberry ne demek diye baktım da yaban mersiniymiş...

    ben bu blog alemini gerçekten seviyorum :) zorla araştırma yaptırtıyor, öğretiyor :)

    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  9. Nefis görünüyor tatlım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ordaki dilimi almak istiyorummmm:)))
    ellerine sağlık canım çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  11. sevgili tombul tarifle harika iştah açıcı bir kek olmuş . sakın üzülmeyin bu fotoğrafın acele çekilmesine boş ver misafirler beklesin yabancı değiller. elinize sağlık bende hindistan cevizini keklere çok yakıştırırım..

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık tatlım güzel görünüyor...
    ilk fırsatta deniycem inşallah...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, çok hoş olmuş, elinize sağlık. Bloğunuz çok güzel, sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. NEFİS BİR GÖRÜNTÜ ELİNİZE SAĞLIK :)

    YanıtlaSil
  15. süper görünüyor.ellerine sağlık arkadaşım.bir dilim alıp kaçıyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. aldım bi dilimm miis miss:)
    ellerine sağlık canım..
    muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  17. aldım bi dilimm miis miss:)
    ellerine sağlık canım..
    muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  18. Nasıl da güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Denenecekler arasına not aldım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık süper olmuş, eminim lezzeti de harikadır, sevgiler

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık olsun desteğin içinde çok teşekkür ederim
    sevgilerimle
    seval

    YanıtlaSil
  21. Nefissss bir görüntü ellerine sağlık arkadaşım.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  22. Muhteşem bir kek ellerine sağlık canım benim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. hımmm
    mis gibi ya tamda yemiyorken blogları dolaşmaya korkar oldum:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  25. Vallaha ne yalan söyleyeyim keki hic sevmem ama bu kek gel beni ye diyor o derecede nefis yani ellerine saglik canim

    YanıtlaSil

yorum var