..

26 Şubat 2013 Salı

Un Kurabiyesi ile Merhabalar...

   
       Uzun aradan sonra işte yine sizlerle beraberim. Merhabalar Dostlarım...
       Zorunlu ayrılığım, sonunda nihayete erdi çok şükür. Bu ayrılığın ardından, tatlı başlayalım istedim, o muhteşem lezzet, "un kurabiyesi"  ile açılışı yapıyorum inşallah.
       Hem ağızda dağılıyor, hem de biraz sert olduğu için ufalanıp gitmeden o bilindik un kurabiyesi tadını alıyoruz.
 
       İtiraf etmeliyim, un kurabiyesi çocukluğumun unutulmaz lezzetindendir. Kesinlikle bir tane ile yetinemem doğrusu. Arkadaşım Meral'de yedikten sonra ne kadar özlediğimin farkına vardım.
       Un kurabiyelerini iki kez yaptım. Meral'den aldığım ölçüler farklı idi. İlkini onun verdiği aynı ölçüde yaptım, fakat ben evde uyguladığımda, bir takım farklılıklar oldu. Sanırım, margarinin markası ve suyunu alırken, birkaç kez suyunu almam un miktarının artıp azalmasına sebep oldu. İşte bu nedenden dolayı, sizler denemek isterseniz, un miktarını kaşık ile teker teker eklerken, bir taraftan yoğurup ölçüyü belirlemenizi öneririm. Bu şekilde en doğru ölçüyü bulabilirsiniz.
       Bana gelince, ben iki kez margarini eritip iki kez suyunu aldıktan sonra 10 tepeleme kaşık un eklemem yeterli oldu. Yeterli olmaktaki kasıt, elimizle şekil verebilmektir.
      Sevgili arkadaşım Paşasofram'ın düzenlemiş olduğu Yumurtasız ve Sütsüz Tarifler etkinliği için hazırlamıştım bu kurabiyeleri. Fakat malesef bilgisayarın bozulması ile, ancak bugüne nasip oldu.
   
   
Un Kurabiyesi İçin Malzemeler:

  • 1 paket margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 10-11 kaşık un tepeleme
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
Yapılışı:
  1. Margarini küçük bir tencerede, ocakta eritiyoruz. Sonra soğuk bir yere koyuyoruz. En son buzdolabının buzluğuna atıp, iyice donmasını sağlıyoruz. Çıkartınca, birkaç dakika bekliyor ve tencenin dibinde suyu birikiyor. Bu suyu döküyoruz. 
  2. Margarinin suyunu bu şekilde alınca, tekrar ocağa alıyoruz ve eritiyoruz.
  3. Margarin tekrar ılınıyor. Bu kez içine pudra şekeri, 10 kaşık un ve kabartma tozunu ekliyoruz. Yoğuruyoruz.
  4. Yoğurduğumuz hamurdan parçalar alıp, uzun bir şekilde yuvarlıyoruz.
  5. Üzerinden çatalla iz yapıp, istediğimiz uzunlukta kesiyoruz.
  6. Yağlı kağıt üzerine, önceden ısıtılmış 100 dereceli fırında 40-45 dakika pişiriyoruz. (Kurabiyeler fırından çıkarmadan önce elinizle alın, kolayca geliyorsa olmuş demektir.)
  7. İsteğe göre pudra şekeri serperek tüketebilirsiniz. Afiyet Olsun...

21 yorum:

  1. hoşgeldiniz epey ara verdiniz.kurabiyeler enfes ve malzemeler az.pratik.elinize saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldin Elifcim
    hoşa gidecek bir lezzetle geldin :)
    ben de un kurabiyesini hiç yapmamakla beraber çok severim
    buradan anlaşılıyor ki başkalarına yıkılıyorum :))
    ellerine sağlık
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim kurabiye. sizde nefis yapmışsınız. Ellerinize sağlık vE hOŞGELDİNİZ.

    YanıtlaSil
  4. Margarinin suyunu kaybetme yöntemide çok akıllıca ayrıca. Hurma Tatlısı yaparken sırf o suyu kaybetmek için kaynatırda kaynatırız yağı..

    YanıtlaSil
  5. Canım hoş geldin:) bilgisayarının olmasına çok sevindim.Un kurabiyesi nefis olmuş eline sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  6. hos geldin. elifim :))))
    eline saglik canim.

    YanıtlaSil
  7. Hoşgeldin canım tarifinle yazınla gözümüz gönlümüz şenlendi.. Kurabiyelerin yine çok güzel inşaAllah bir daha bu kadar uzun ara vermezsin..Sevgilerimi bırakıyorum canım Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
  8. Hoşgeldin canım,hoşluklar getirdin:)
    Kurabiyelerin,acıktırdı beni..
    Ben de yapmalıyım tez zamanda.
    Afiyetle..

    YanıtlaSil
  9. Canım hoşgeldin asla dayanamam un kurabiyesine ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Kurabiyeler muhteşem görünüyor. Margarinin suyunu alma olayını ilk kez duydum ben de deneyeceğim bunu.....

    YanıtlaSil
  11. fevkaladenin fevkinde olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. Hoşgeldin canım,
    vallahi bayıdım un kurabiyelerine, ellerine sağlık olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Canım,
    hoş geldin. Ellerine sağlık. Dönüşün muhteşem olmuş. Çok güzeller.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. aaa, bizim kız gelmiş,hoş geldin canım,tatlı da gelmişin,bu lezzeti kim sevmez ki,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor ...

    YanıtlaSil
  16. Cok güzel kurabiyeler olmus canim ellerine saglik, etkinlige yetismedikleri icinde gercekten üzüldüm ama yinede aramiza dönebilmen cok güzel oldu

    YanıtlaSil
  17. ellerinize sağlık.nefis görünüyor.Yağı eriterek yapmanız ilginç olmuş.Ben aynı tarifi yağı yumuşatarak yoğurup yapıyordum.Ama birde bunu denemek istiyorum.izlemeye alıyorum.bana da beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. super gozukuyo elinize salik dediyicem

    YanıtlaSil
  19. Merhaba acaba bu kurabiyeye vanilin ekleyebilir miyiz?

    YanıtlaSil
  20. Merhaba acaba bu tarife vanilin ekleyebilir miyiz?

    YanıtlaSil

yorum var