..

6 Mart 2012 Salı

Tavuk Kebabı


                    Geçenlerde Bilecik'e gitmiştik. Dönüşte Söğüt'te durup Kelebek almak istedik. Kelebek bir çeşit tavuk. Bütün tavuğun, işçiler yardımıyla, kemikli tarafı çıkarılarak yapılıyor. Biz kemikli kelebek alırız her Söğüt'e gidişimizde.Neyse tavukçuya girmişken birden tavuk kıyması ilişti gözüme. Daha önce hiç tavuk kıyması almamıştım. Ama bizim bildiğimiz ve ailem tarafından da tanıdığım tavukçu olunca sözüne güvenip tavuk kıyması aldım bir paket. Eve gelince bundan ne yapabilirim diye düşündüm. Ve böyle bir şey çıktı ortaya. Küçük görümcem de bizdeydi. Tadına bakınca kırmızı etten zannetti. Ben de çok beğendim. Demenizi tavsiye ederim. 
Küçük bir not: Daha önce kendi aldığım tavuktan robatta çekmek suretiyle köfte denemem olmuştu. Ama beğenmedim. Eğer siz kendiniz robatta çekecekseniz aynı tadı verirmi bilemiyorum.
Malzemeler: 700 gram tavuk kıyma, 1 küçük çay bardağı galeta unu, 1-2 kaşık sıvıyağ,1 tane yumurta,1 orta boy kuru soğan, 1 büyükçe kırmızı biber (dolapta dondurulmuş vaziyette), irice 5-6 diş sarımsak, 1/2 demet maydanoz, 3 çay kaşığı kişniş, 1 çay kaşığı karabiber, tuz, isteğe göre pul biber.

Yapılışı: 
  1. Kıymayı derince bir kaba alıyoruz. İçine ince kıydığımız soğanı, ince kıyılmış maydanozu, yumurta, galeta unu, baharatlar ve iyice dövülmüş olan sarımsağı ekliyoruz.
  2. Buzluktan çıkardığımız kırmızı biberi rendenin ince tarafıyla rendeleyip karışıma ekliyoruz.Karışımın üzerine 2 kaşık sıvıyağ da ekliyoruz ki fazla kuru olmasın.
  3. İyice yoğuruyoruz. Hazır şişlere elimizle her tarafını eşit bırakarak geçiriyoruz. 1 saat kadar buzdolabında dinlendiriyoruz.
  4. Dibi hafif yağlanmış olan tepside kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Salata ve lavaşla servis ediyoruz. Afiyet olsun...


21 yorum:

  1. Enfes görünüyor, ellerine sağlık canım. Bu arada ben kelebeği duydum ama hiç denemedim herkes çok lezzetli olduğunu söylüyor. Ben tavuk kıymamı elimde kendim yapıyorum daha iyi sonuç alıyorum. mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  2. kelebek bende yemedim ama tavuk kebabın bir harika gözüküyor emeğine sağlık,afiyet bal olmuştur inşallah

    YanıtlaSil
  3. Nefis tadını sen beğenmişsin demekki harika olmuş.
    Ellerine sağlık Elifcim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ne güzel görünüyor:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık pratik bir anlatım hemen yapasım geldi..(facede mesajın var canım)

    YanıtlaSil
  6. nefis bir görüntü canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. bende bilecikliyim ama kelebeği inan ilk kez duydum :(((çok güzel görünüyor ,birdahaki gidişimde yiyeceğim:)))

    YanıtlaSil
  8. e bunlar cok guzel olmus.bol da aciyla cok leziz olurlar.ellerine saglik,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  9. ımmm nefıs lavasta var offff yemesı ne de zevklı olur ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. Bu satte blogları gezmek pek iyi fikir değil
    tamda açıkmışken daha işten çıkıp eve varmama en az 2 saat var :))
    böyle nefis menüleri görünce dayanamıyorum ...
    Ellerine sağlık ..
    Ben kaçarrrrrr
    iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  11. mımmmm süper olmuş.akşam akşam imrendim şimdi.ellerine sağlık canım.gerçekten enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. bu nasıl güzel bir tabaktır yahu..ellerien sağlık canım..enfes görünüyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  13. kebap olsun nasıl olursa olsun:)
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  14. oy oy oy harika iştah açıcı bir sunum olmuş maşallah elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. of canim cekti :) cok kötüsün gece gece :) ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
  16. CANIM HOŞ GELDİN YORUMUN HARİKA OLMUŞ.
    :)
    BAKLA DOĞRANDIĞI ZAMAN BEKLERSE UN KONULABİLİR, TUZU DUYMADIM.
    BEN PATLICANIN ACILIĞI GİTSİN DİYE TUZU ONA KOYARIM BAKLADA BİLMİYORUM AMA TUZ MİKROP KIRICI ÖZELLİĞİ VARDIR, OLABİLİR.
    :)
    BİZİM İÇİN HER GÜN KADINLAR GÜNÜ
    HER GÜNÜM BU GÜNMÜŞ GİBİ HİSSEDİYORUM.
    :)
    BEN HER GÜN AYNANIN KARŞISINDA ŞÜKREDİYORUM BİZİ NE KADAR GÜZEL YARATMIŞSIN DİYORUM.
    :)
    ELİFCİM ÇOK GÜZEL ELLERİNE SAĞLIK
    TAVUK KIYMASI GÜZEL VE LEZİZ OLUR MUTFAKLARA GİRMESİ LAZIM.
    :)
    SENİN TARİF HARİKA OLMUŞ ALDIM
    CANCAZIM BİR TANEM SAYGILARIN VE SEVGİLERİN EN GÜZELİ HEPİMİZE OLSUN.

    YanıtlaSil
  17. Canım, yarışmayı kaçırdın diye üzülmüşsün..Bir boş vaktinde izlersin diye gönderiyorum. Aşağıdaki linki copy-paste yaparak adres çubuğuna, izleyebilirsin..Sevgiler..

    http://tvarsivi.com/player.php?i=2012030100834

    YanıtlaSil
  18. Çok leziz belli belli.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Kadınlar günün kutlu olsun, en güzel mutluluklara erişmen dileğimle. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş.

    Tarifiniz yayınlandı.

    http://elifindefterinden.com/2012/03/08/blueberryli-kek/

    YanıtlaSil

yorum var