..

26 Ağustos 2013 Pazartesi

Bamya Kızartması ve Buzlukta Pratik Olarak Bamya Saklama Yöntemi

            Gecenin 24'ünde, eşimin telefonu çaldı. Bu saatte pek de hayırlı telefonlar gelmez, malum. Arayan, eşimin iş arkadaşıydı. Eşim, yıllık iznini kullandığından epeydir yoktu iş yerinde. Arkadaşı ise Çorum/ Sungurlu civarında kaza yapmış, arabaları takla atmış. İki kişilermiş arabada...
            Eşim telefonda konuşurken, beni bir korku aldı. Teknik personel oldukları için işleri gereği, sürekli yoldalar malesef. Hep böyle telefonlardan korkuyorum zaten fakat bu sefer beni daha fazla etkiledi. Artık nasıl korktuysam, karnıma bir ağrı girdi ki sorma... Ağlamaya başladım, bilmiyorum belki korkudan belki de hamileliğe bağlı hormonlardan.
            Neyse ki cana gelmemiş. Kimsenin canı yanmamış. Tek tesellimiz bu. Yine de içim durmuyor, belki bir gün de bana böyle bir telefon gelir korkusuyla bekliyorum... Rabbim polis, asker, şoför vs ailelerine sabır versin. Gerçekten çok zor. Hepsi de Allah'a emanet olsun inşallah. Benim ki de onlarla beraber...
            Kötü başladığım pazar gününe, güzel pazartesiyle veda edip, iyi hafta diliyorum, bütün herkese ve aileme de tabi.
            Gelelim bamya kızartmasına. Teyzemin kızı Nilgün Ablam o kadar methetti ki denemeden edemedim. Ben taze bamyayı yukardaki gibi uzun ve çekirdekli seviyorum. Kuru olursa, çiçek bamya denen o küçücük şekliyle seviyorum. Tam da aldığım bamyalar kızartmalıkmış. Bakmayın böyle iri durduklarına, o kadar tazecikler ki...
            Bamyanın100-150 gram kadarını ayırdım. Bunlardan bamya kızartması yaptım. Domates sosla iyi gider diye çok az da olsa domates sos kullandım. Bence sosa bile gerek yok. Değişik, ve hoş bir deneyim oldu. Zaten bana bamya olsun da, ha çorbası olmuş, ha yemeği yada böyle kızartması...

Bamya Kızartması için malzemeler:

  • 100-150 gram kadar bamya
  • 1 tane yumurta
  • 1/2 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı galeta unu
  • tuz
  • kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı:
  1. Bamyalar yıkanır, ayıklanır, kurulanır.
  2. Tavaya biraz sıvıyağ konulur.
  3. Bir kaseye, un, birine çırpılmış yumurta, diğerine ise galeta unu konulur. Unun içine biraz tuz ilavesi yapılır.
  4. Bamyalar sırasıyla önce una sonra yumurtaya en son galeta ununa bulanıp, yağda kızartılır. Kızartılan bamyalar, havlu kağıta çıkartılır. Domates sosu ile tüketilir. Afiyet Olsun...

         
           Her sene bamyayı dolaba kaldırırken, domates de ekler biraz kavururduk. Üzerine de bolca sıktığımız limon suyu, o bamyada istenmeyen, salyalanmasını engeller, difrizde saklardık.
            Bu sene arkadaşım Halime'den öğrendiğim bu yöntemi kullandım. Zaten, salçasını, soğanını kavurup koyuyoruz. Ben her sene bu şekilde saklıyorum hiçbirşey olmuyor deyince, bu sene de bu şekilde saklamayı uygun gördüm. Sonuç ne olur, deneyip göreceğiz dostlarım. Gerçi Halime'ye güvenim tamdır.Yoksa bu şekilde saklamazdım.

Buzlukta Pratik Bamya Saklama Yöntemi

Bamyaları önce yıkıyoruz. Sonra süzgece alıp suyunu süzdürüyoruz. Daha sonra ise, kağıt havlu ile iyice kurumasını sağlıyoruz.
Bamyalarımızın sap kısımlarını ayıklıyoruz. Sizinkiler küçükse kesmenize gerek yok. Benimkiler büyük olduğu için, kesmeyi tercih ettim. 2'ye yada 3'e ayırdım bamyaları. Buzdolabı poşetine koyup, buzluğa kaldırdım. Rabbim ağız tadıyla yemeyi nasip etsin inşallah...    

16 yorum:

  1. Geçmiş olsun gece çalan telefonlardan bende çok korkarım hep kötü haber verirler gibi geliyor bana. Allah iyiliklerini versin inşallah.
    Bamya kızartması da taze fasulye de hiç yamadım. Yemezler diye düşünüyorum ama değişiklik aslında üzerien sarımsaklı yoğurtlada nefis olur. Ellerinize sağlık. Buzluk bamyalarınıda güle güle tüketin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ama korkmamak mümkün değil
      teşekkür ederim nursevin

      Sil
  2. Öncelikle çok çok geçmiş olsun. Cana gelmemiş neyseki. Dualarınıza ben de katılıyorum. Allah'a emanet çalışan herkesin yardımcısı olsun Allah. Kötü şeyler düşünmeyin lütfen.
    Bamya kızartmasını ben de geçen gün bir arkadaşımdan duydum, çok da merak ettim. Malzemeleri ve yapılışını yazmamışsınız ama fotoğraftan gördüğüm kadarıyla, un, yumurta ve galeta unu ile kızartılıyor.
    İyi bir hamilelik geçirmenizi ve bebişinizi sağlıkla kucağınıza almanızı diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım
      sayende düzelttim yazımı sağ olasın yine beklerim
      kal sağlıcakla...

      Sil
  3. merhabalar, bamyaları neye buladın kızartmadan önce, ben de ramazan ayında kabak kızartmıştım buna benzer ama bulamaç yapmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu da denemeli sunacığım
      teşekkür ederim

      Sil
  4. pardon yaa resme dikkatli bakmamaşım yumurta un ve galeta unu varmış resim de :D

    YanıtlaSil
  5. denemedim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. canım çok geçmiş olsun, aman dikkat et sakin ol sen..
    Bamyaların çok büyüklermiş bu yüzden deli oluyorum iki saat seçiyorum bamyayı rabbim sağlıcakla tüketmeyi nasib etsin canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizciğim bamyaları özellikle böyle seçiyorum ben.
      Büyük gibi görünseler de inan çok yumuşak ve tazeciklerdi
      teşekkür ederim tatlım

      Sil
  7. Selamünaleyküm canım ben de pazar sabahı rüyamda bir haberci geldi "maalesef eşiniz kaza yaptı Başınız sağolsun" dedi fırladım bir anda taksiyi görüyorum pert olmuş içinden bir kişi tek parça çıkamıyacak hale gelmiş.. Ağlıyorum bir anda eşim yanımda bir şey olmamış ona sarılıp beraber o kadar ağladık ki ve uyandım.. Sen düşün artık pazar gününe nasıl başlamışım.. Allah onları bizlere bağışlasın amiiin..
    Çok faydalı bir paylaşım olmuş Allah Razı olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pazar gününe kötü başlamışız her ikimiz de demekki
      Amin ablacığım Rabbim herkesi böyle kazalardan korusun inşallah

      Sil
  8. Geçtiğimiz günlerde bende denedim ve çok sevdik ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  9. ilk defa bamya kizartmasi gordum. Boyle bir yemegin oldugundan haberim yoktu. cok tesekkurler paylastiginiz icin.

    YanıtlaSil
  10. Bamya kızartma hiç denemediğim birşey, hemen denemeliyim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

yorum var