..

29 Aralık 2011 Perşembe

Milföy Çanağında Kısır


                                   Kısırı sevmeyeniniz var mı? Herhalde yoktur. Fakat malum herkesin bir kısır yiyişi vardır.Mesela ben kimyon, salatalık ve taze naneli severim. Yanında da mutlaka turşu olacak. Bazısı üzerine acıyla sever, bazısı fazla limonlu, yada kimisi bol yeşillikli. Ben bu gün kısırı, gelen misafirlerinize farklı bir sunumla ikram etmek isterseniz diye milföy çanağında sundum. Çok şık oldular ve tadı da ohh muhteşemdi. Kızlar ve ben öğle yemeği niyetine yedik bunları, tabi yanında çayımızla. Sevgiler...

Malzemeler: 1 su bardağı kısır( ölçüleri azaltıp çoğaltabilirsiniz), 1 su bardağına yakın sıcak su, 1 tane kuru soğan,1 yemek kaşığı dolusu salça,3 tane küçük salatalık (taze),1 tutam taze nane,1 çay kaşığı kimyon,1 çay kaşığı kırmızı toz biber,2-3 dal marul,5-6 adet taze soğan yaprağı, 2 yemek kaşığı limon suyu,1 kaşık nar ekşisi.
Milföy Çanağı İçin: 3 parça milföy hamuru, tart kalıbı, İçine ağırlık yapması için kuru baklıyat.

Yapılışı:

  1. Milföleri ikiye kesip yağlanmış tart kalıplarına güzelce bastırarak yerleştiriyoruz. İçine fazla kabarmasın diye kuru bakliyat(ben barbunya koydum) koyarak ağırlık yapıyoruz, tabi yanlarına da.200 derecedeki fırına sürüp üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  2. Kısırlık bulguru derince bir kaseye alıp üzerine kaynamış 1 bardak su ekliyoruz.Ağzını kapatıp yumuşamasını bekliyoruz.
  3. Kuru soğanı ince ince doğrayıp, bir tavada pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Bu esnada tavaya 1 kaşık salça ekleyip onu da kavuruyoruz.
  4. Yumuşayan kısırımıza, soğan-salça karışımını ekliyoruz.Marulu, taze naneyi,taze soğan yapraklarını ince ince doğrayıp kısıra ekliyoruz. Baharatları,tuzunu, limonunu ve nar ekşisini ekleyip karıştırıyoruz.Milföy kalıplarına koyup servis yapıyoruz. Afiyet Olsun...



22 yorum:

  1. kesinlikle kısırı sevmeyen yoktur,sunum değişik hoşuma gitti eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. kısır sevilmez mi canım bayılırım bol limonlu ve kimyonlu olursa hele ağzım sulandı olsada yesem :) ellerine sağlık canım mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  3. AŞK OLSUN İNSAN BİR ARAR FATOŞCUM GEL SEN ÇOK SEVERSİN DİYE KISIR YAPTIM:))ŞAKA BİR TARAFA CANIM KISIRA BAYILIRIM DÜN YAPMIŞTIM BENDE BOL NAR EKŞİL ACILI VE BOL YEŞİLLİKLİ...SENİNKİ DE PEK BİR ŞIK OLMUŞ..NEFİSS GÖRÜNTÜ..ELLERİNE SAĞLIK TOMBULUM:))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım çok şık bir sunum:)Bende kahvaltılık yumurtalısını yapmıştım yazı yazmaya fırsat bulabilsem:)Bıkrın ama yine mimin var bende:)

    YanıtlaSil
  5. fikir çok güzel:) görüntü sunuma diyecek laf yokk:) bende mim'iniz var beklerimm ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  6. Sunum harika bayıldım ellerinize sağlık;)

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglik. Ne güzel olmuslar. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Kısırı çok severim bol limonlu ve ve baharatlı, ellerine sağlık canım çok da güzel görünüyor......

    YanıtlaSil
  9. nane maydonaz teşekkürler güzel yorumun için tatlım.
    suzancığım sen de benim gibi kimyonlu sevenlerdensin anlaşılan sevgiler canım
    fatoşcuğum buyur gel her zaman başımla beraber.
    pasta köşesi senin de tarifini bekliyorum ayrıca mime cevap vereceğim
    Yemek dünyam teşekkürler tatlım
    senin mimine de cevap gelecek sevgiler
    Baharatın kızı beğendiğine sevindim canım
    Nesrinciğim teşekkürler tatlım
    Niloşcuğum değil mi ama kısırı kim sevmezki sevgiler

    YanıtlaSil
  10. kısır sevilmez miymiş,ben bol limonlu sevenlerdenim,ellerine sağlık sunumda pek güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  11. Ah ah kısırı her türlü yiyeceğe tercih ederim, hele yanında çayla nefis. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Offf çok severim kısırı sunumun çok güzel ama bana bu çanaklarda yetmez inan büyük kaselerde isterim..
    Ellerine sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. anne eli gibi; değil mi ama? Teşekkürler canım
    Ege bence de kısır çaysız olmaz
    Feray hakikaten bu kaseler küçük geldi bana da sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Ben bol limonlu acılı severim..
    Ellerine sağlık canım
    Nefiss görünüyor

    YanıtlaSil
  15. şık bir sunum olmuş ellerine sağlık
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Çok şık bir sunum olmuş.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Melihacığım canım acılı sevmene şaşırmadım desem:)
    Aylın teşekkür ederim hoş geldin
    Ahu ben de duymadım acep varmıki biryerlerde?
    Kekiğim sağ olasın canım.

    YanıtlaSil
  18. Arkadaşım,Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. özlemciğim güzel yorumuna teşekkür ederim canım Allah sana da 2012 de bütün istediklerini versin sağlıkla birlikte inşallah. iyi seneler canım

    YanıtlaSil
  21. süpermiş.bu arada tarifin varrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil

yorum var