..

28 Aralık 2011 Çarşamba

Etli Pırasa Yemeği


                                 İyi günler sevgili dostlarım. Bugün sizlere, zeytinyağlı pırasaya alternatif olan, etli pırasa yemeğinin tarifini vereceğim.Bizim evde maselef zeytinyağlılar pek yenilmiyor. Onun yerine etli, kıymalı vs. şekliyle tercih ediliyor bu tür sebzeler. "Malum kış ayındayız. Kış sebzelerini tüketmek gerek " felsefesiyle bu yemeğim de arşivimde olsun istedim. Yapmak isteyenlere şimdiden kolay gelsin. Sevgiyle kalın...

Malzemeler: 4 tane orta boy pırasa, 1/2 orta büyüklükte havuç, 200 gram kadar dana kuşbaşı,1kaşık salça.

Yapılışı:

  1. Pırasalar yıkanır,  verev kesilir.Havucun kabuğu soyulur, yıkanır, o da ince bir şekilde verev kesilir.
  2. Teflon tencereye 200 gram kadar dana kuşbaşı biraz sıvıyağ eşliğinde, kapağı kapalı olarak, kısık ateşte kavrulur. Gerekirse biraz su eklenir, tuz eklenir mümkün oldukça yumuşak olacak şekilde kavrulur.
  3. Etler kıvamına gelince önce havuçlar eklenir tencereye. Daha sonra pırasalar eklenir. Üzerine tuzu, salçası konularak yine kısık ateşte kendi suyuyla pişmesi sağlanır. ( Bu esnada gerekirse yine biraz su ekleyebilirsiniz).  İyice yumuşayınca biraz daha su ekleyip altı kapatılır. Afiyet Olsun...
Not: Bu yemeğin püf noktası; tenceredeki yemeği mümkün oldukça karıştırmamak gerekiyor ve tabi kısık ateşte pişirmek.

7 yorum:

  1. işten eve dönüyorum, bu kadar harika bir yemeğin evde beni bekliyor olmasını umut ediyorum, sonra uyan kızım diyorum. ellerine sağlık, enfes görünüyor. sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. Pırasayı etli hiç pişirmedim bizdede pek fazla et sevilmez tabi eşim hariç bayılırdı sanırım yemeğine, çünkü çok güzel olmuş.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. benim babamda etsiz yemek asla yemez,annemde hep etli yapar,ama ben zeytinyağlısını daha fazla seviyorum allahtan eşimde öyle,etliyede hayır demem ama,ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. pırasa:) bir sebze manyağı olarak her sebzenin başımın üzerinde yeri vardır ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor:)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Biraz da limon sıkınca tadından yenmez.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. çok nefis enfes görünüyor pırasaya bayılırım ama bizdede sadece ben severim yediremem kimseye malesef(
    ellerine sağlık canım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Bir pırasa bu kadar lezzetli görünebilirdi:)

    YanıtlaSil

yorum var