..

8 Haziran 2012 Cuma

Lahmacun ve " -Biz İyiyiz"


Bizden Haber Bekleyenlere Küçük bir not:
                 Biz hastaneden çıktık çok şükür. Bugün saat 12:00 ' da evdeydik. Bengisu çok iyi maşallah. Dualarını esirgemeyen tüm arkadaşlara teşekkürler ediyorum. Hastane karelerini daha sonra paylaşırım artık. Lahmacun olmadı hasta çocuğa derseniz, bu tarif çok önceden yapılmış, hatta birkaç gün önceden de bu post hazırlanmıştı. Ben yayınlamadan önce, haberleri vereyim istedim. Görüşmek dileğiyle...

                  Lahmacun evde yapılır mı demeyin. Kesinlikle deneyin. Hele de kıymanız lezzetli ve biraz yağlı ise, muhteşem olacaktır. Ben incecik açmayı tercih ettim. Böylesi kesinlikle daha güzel ve çıtır.
                  Fotoğrafın kusuruna bakmayın. Bizimkiler pişeni yediği için, bunları zor kurtarabildim. Yoksa yusyuvarlak açmıştım çoğunu :)
                  Lahmacun yapmak için en önemli püf nokta, bezeleri küçük tutup, ince hamur açmak olmalı. İkinci önemli nokta ise, kıymanın orta yağlı ve lezzetli olması ve tabiki iç harcını önceden yapıp, bunu  bir süre dinlendirmek.

Lahmacun İçin Malzemeler:
Hamuru İçin:
  • 1/2 yaşmaya
  • 2 su bardağı ılık su
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 4 , 4,5 su bardağı un
İç Harcı İçin:
  • 300-400 gram orta yağlı kıyma
  • 3 domates
  • 3 çarliston biber
  • 3 adet orta boy kuru soğan
  • 1/2 paket maydanoz
  • karabiber
  • pulbiber
  •  tuz

Yapılışı:
  1. Domatesleri, yıka robatta çek, suyunu ayrı bir yere al. Daha sonra, biber,maydanoz ve soğanları robotta çek.  Kıymayı, tuzu, baharatları kat. Yoğur. Buzdolabında üzerini streç filmle kapla, dinlendir.
  2. Yaşmayayı bir derince kaseye al, tuz, su ekle, erit. 4 bardak un ekle, yoğur. Gerekirse biraz daha ekle. Ele yapışmayan bir hamur elde et. 
  3. Ceviz büyüklüğünde hamurlar kes. Beze yap. İncecik aç (tabi istersen sen daha kalın açabilirsin)
  4. Hamurun üzerine, hazırladığımız harçtan al, çok kalın olmayacak şekilde üzerini kapla. (altının iyi pişmesi için yağlı kağıt serme)
  5. Tepsiye al, 200 derecede pişir. Afiyet Olsun...

18 yorum:

  1. canımmm güzelll kızına çoook geçmiş olsun...lahmacun enfesss görünüyor..hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun canım, Bengisu'nun iyi olmasına çok sevindim. Bu arada lahmacun nefis görünüyor. Diyet bitince deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmişler olsun Bengisu ya. Lahmacunu çok severim ama evde hiç denemedim. Harika görünüyor. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Canım geçmiş olsun prensesin iyi olmasına sevindim.Rabbim tüm evlatlarımızı koru
    sun,evlat acısı ile imtehan etmesin.Uzun seneler oldu lahmacun yapmayalı özendim
    bak:)))Ellerine sağlık,hayırlı cumalar sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. canım benim öncelikle geçmiş olsun...
    en kısa zamanda aramıza dönmen dileğiyle...

    bu arada lahmacunu çok severim...
    evet kesinlikle evde yapılır...
    ben hiç denemedim ama annem bize çok yapardı...
    bizde seve seve yerdik...
    yanında bi de ayran süper olurdu...
    canım ellerine sağlık...
    hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  6. canım kızına geçmiş olsun bu arada lahmacun çok leziz gözüküyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. öncelikle çok geçmiş olsun. iyi olmanıza çok sevindim. Kapalı pideyi denedim ama lahmacun denemedim. Ama dışarıdakiler gibi olmadı, sanırım onların fırınlarıyla ilgili birşey. Çok yüksek ısıda kısa sürede pişince kurumuyor. ellerine sağlık. Bir de; bu iç için ne kadar kıyma kullandın.

    YanıtlaSil
  8. küçük hanım hastaneden çıktığı için çok sevindim,çok geçmiş olsun canım,ay şimdi hasta diye ne nazlar yapar,annesi neler yapar, neler ,bize de resimler kalır,öpücükler tatlı kızına.Lahmacunu ocakta daha çok severim(alt üstü protez benim mağalesef),yumuşacık olur ,tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  9. CANIM GÖRDÜNMÜ BAK KUZUCUĞUN İYİ ŞÜKÜRLER OLSUN ALLAHCC HEPİMİZİN KUZULARINA UZUN ÖMÜR VERSİN.SAĞLIK VERSİN. LAHMACUN ÇOK LEZZETLİ GEÇEN HAFTA BENDE EVDE LAHMACUN YAPTIM AMA RESİM ÇEKMEYİ UNUTMUŞUM. AFİYET OLSUN ŞİFA OLSUN BAL OLSUN..

    YanıtlaSil
  10. Canım geçmiş olsun, kusura bakma takip edemedim, umarım kötü bir şey yoktur. Bir an önce iyileşmeniz dileğimle. Lahmacunlar ise mükemmel görünüyor. Ellerine sağlık. Acil şifalar, sevgilerle....

    YanıtlaSil
  11. kızınıza çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  12. Çok Geçmiş olsun.Ne marifetlisiniz.Ben beceremem hiç.İlk önce hamur açmayı öğrenmem lazım :=)maaşallah.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Canım çok geçmiş olsun lahmacunlar süper görünüyor çok lezzetli olduğuna eminim elinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Cacağım çok gecmis olsun bu arada lahmacunlar enfes gözüküyor.

    YanıtlaSil
  15. Geçmiş olsun. Evde yapılan gibisi var mı.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. Cok gecmis olsun. Lahmacun cok lezzetli gorunuyor. Ellerine saglik...

    Bloguma beklerim
    cupcakekokulumutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. Tarifleri tersden okuyorum. Habri şimdi gördüm. Bengisu ve siZin adınıza çok sevindim.Ayrıca ellerinize sağlık. Lahmacunu pideden daha çok severim bende.
    Nursevin

    YanıtlaSil
  18. Çokkkk geçmiş olsun ben daha yeni gördüm :(

    Lahmacun harika görünüyor akşama yapsammo diye dürtükledi beni ,ellerine sağlık

    Sevgiler,

    YanıtlaSil

yorum var