..

17 Eylül 2017 Pazar

Külahta Kek - Dondurma Külahında Kek


Merhabalar,
Külahta kek yaptım, epeyce uzun zaman önce. Külahların yanıp yanmadığını merak ettiğinizi biliyorum. Cevap: Hayır, yanmıyor.
Marketten aldığınız bir kutu külah içine hazırladığınız kek hamurunu koyuyorsunuz. Artarsa muffin kalıplarına da koyabilirsiniz. Sonra üzerine kremşanti, çikolata sos, vs, siz nasıl isterseniz öyle süslüyorsunuz.
İçini de gösteren resimlerim olsun isterdim lakin akşamın darında yapıldığı için, çocuğum da epeyce sorun çıkartınca ancak bu görüntüler kaldı elimde.
Ben kekini portakal kabuğu ile aroma verdiğim sade kekten yana kullandım. Siz isterseniz kakaolu kek de tercih edebilirsiniz.
Son olarak gelelim nasıl oldu da dik bir şekilde fırına verdim kısmına. Benim tek kullanımlık kağıt tepsim vardı onun tersinden külah girecek kadar yuvarlaklar açtım, külahları oturttum ve içini doldurdum iki parmak kalacak şekilde. Sonrası malum fırın .
Tepsinin kenarlarına dikine koyup pişirenler de varmış o zaman da güzelce pişiyormuş bilginize,




Malzemeler;

  • 1 paket tabanı düz dondurma külahı
  • 2yumurta
  • 1 su bardağından az eksik şeker
  • 1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
  • 1 türk kahvesi fincanı süt
  • 1limonun kabuğu
  • 1 vanilin
  • 1/2 kabartma tozu
  • aldığı kadar un
Üzeri için;
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • bir paket sade kremşanti
  • hazır çikolata sosu, şekerlemeler
Yapılışı;
  1. 1 su bardağı süt ile bir paket sade kremşantiyi iyice çırpıp dolaba kaldırıyoruz.
  2. Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Süt ve sıvıyağı ekleyip karıştırıyoruz.
  3. Un, kabartma tozu ve vanilini bir kapta karıştırıp, eleyerek sıvılara ekliyoruz. Karıştırıyoruz.
  4. Ben tek kullanımlık kağıt tepsinin altını çevirip deldim. Külahları bu deliklere yerleştirdim. Siz isterseniz derince bir fırın kabının kenarından destek alacak şekilde külahları yerleştirebilirsiniz. Kek hamurunu külahlara doldurup külahın ucundan bir parmak kalınlığından fazla mesafe bırakıyoruz fırına alıyoruz.
  5. Fırında fanlı ayarda (ben öyle kullanıyorum siz kendi fırınınızın ayarında pişirin) 160 derecede pişiriyorum. Soğumaya alıyoruz.
  6. Hazırladığımız kremşantiyi sıkma torbasına alıp külahlara sıkıyoruz ve üzerini çikolata sosu ve şekerlemelerle süslüyoruz. Afiyet olsun...
Not; Kek hamurunuz külahlara pay edildikten sonra artarsa, minik muffin kalıplarına koyup külahlarla birlikte fırına onları da sürebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var