..

2 Mart 2013 Cumartesi

Haşhaşlı Rulo Çörek


            Merhabalar, mutlu cumartesiler dostlar...
Bugün sizlere, haşhaşlı çöreğin en kolay halini sunacağım. En tembel ve en üşengeç anlarınızda, açın hamuru, içini yağlayıp, haşhaşı sürün ve öylece tepsiye koyun. Pişirin gitsin. Hem bu şekilde daha sonra sunacağımız zamanlar, ısıtması ve kesmesi kolay oluyor. Ayrıca puf puf yumuşacık olan bu çörekler, hane halkı tarafından çok beğenildi. Umarım sizler de denemeye değer bulursunuz. Kalın sağlıcakla...

Not: Ben bu ölçünün iki katını yapmıştım, 6 rulo çıktı, 3'ünü poşetleyip, buzluğa kaldırdım. Kahvaltıda yada ihtiyacım olduğunda rulo halinde fırınlayıp sonra keserek servis ettim, hem taze hem de pratik oldu öneririm.


Malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık su
  • 1/2 su bardağı ılık süt
  • 1/4 su bardağı sıvıyağ
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 yaşmaya 
  • aldığı kadar un
İçi İçin:
  • 100 gram haşhaş ezmesi
  • 2 çay kaşığı tuz
  • ılık su
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • üzeri için yumurta ve mavi haşhaş
Yapılışı:
  1. Su, ve sütü bir derince kaseye alıp, içine şekeri katıp eritiyoruz. Sonra bu karışıma mayayı ekleyip onu da eritiyoruz. 
  2. Tuz, sıvıyağ ilavesi ile azar azar un ilavesine başlıyoruz. Bir taraftan un eklerken bir taraftan yoğuruyoruz. Kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz.
  3. Hamurun üzerini nemli bezle örtüp, iki katı kadar kabarması için ılık bir yere alıyoruz.
  4. Haşhaşı derin bir kaseye alıp, 2 çay kaşığı tuz ve 1/2 çay bardağı sıvıyağ katıyoruz. Azar azar ılık su ekliyor, bir taraftan haşhaş ezmesini, hamura sürülecek kıvama gelene kadar, suyla açıyoruz.
  5. Hamur mayalanınca, hamurumuzu 3'e bölüyoruz. Her bir parçasını resimdeki gibi açıyor, içini hafifçe yağlayıp, haşhaş ezmesini sürüyoruz.
  6. Rulo yapıp, yağlı kağıt serili tepsiye uzunlamasına yerleştiriyoruz. Bir süre de tepside mayalanmasını bekliyoruz. Hamurumuz tepside de mayalanınca, üzerine yumurta sarısını sürüp, haşhaş serpiyoruz. 200 dereceli fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet Olsun...

16 yorum:

  1. Ellerinize sağlık haşhaşın her çeşit halini çok severim sizin yaptığınızda nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Hızına yetişemiyorum bu çöreğe bayılırım ben ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Geçen gün okula bir arkadaşım yapıp getirmiş, şahane bir lezzet yaaa, yemeye doyamamıştık.Tarifi verdiğin iyi oldu, hemen not ediyorum.Ellerin dert görmeye:)))

    YanıtlaSil
  4. Adaşım ellerine sağlık, afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  5. Nede severim ellerine sağlık canım, sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Her yerinde yemek olan bloglara bayılıyorum :)Haşhaşlı ekmek favorilerim arasındadır.Çok severim.Paylaşım için teşekkür..Blogunu takibe aldım canım.Bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Elifcim çok güzel görünüyor ben bayılırım, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. ben bu haşhaşlı çöreği çok seviyorum...
    çok lezzetli oluyor :)
    ellerinize sağlık.......

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten harika görünüyor! Mutlaka denenmeli, ellerine sağlık!
    Artık ben de takipçinim, benim bloguma da beklerim :)

    visnetadindaa.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Ben de çok severim. Çok lezzetli. Senin ellerinden bir başka güzel olmuştur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. haşhaş çok yakışıyor bu tarife enfes olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. anam anam bu ne harika bir görüntü ellerine sağlık becerikli insanın hali başka bunlar basit geliyor tabiiki ona
    süpersin canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. nefis görünüyor Elifciğimm..
    ellerin dert görmesin..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Bu haliyle yapılmak üzere bende de bekliyor Elifçim, ellerine sağlık ablacım:)

    YanıtlaSil
  15. Süper görünüyor. Çayla beraber balkonda keyif yapılır Bunu mutlaka deneyeceğim.;)

    YanıtlaSil
  16. Haşhaş ezmesi nedir ben ilk defa duyuyorum 😐😐

    YanıtlaSil

yorum var