..

24 Mart 2013 Pazar

Bumbada Tatlısı



 

         
     Mutlu Pazarlar Sevgili Dostlarım...
 
     Bumbada Tatlısı.Bu tatlıyı uzun zamandır yapmayı düşünüyordum. Aslına bakarsanız, bu kadar uzun düşünerek yazık etmişim. Ev halkı tarafından, hatta eve gelen misafirlerimiz tarafından da çok beğenilen bir tatlı oldu. Tarifi ben, Birsence 'den uyarladım. Tam olarak onun ölçüleri olmasada onunkine yakın oldu. Ayrıca ben üzerine çikolata sosa gerek duymadım. Şerbet ve kakao tadı, tatlıyı gereken forma sokmuştu. Misafirlerinize güvenle deneyebileceğiniz, hoş bir ikram olur. Kalın Sağlıcakla...

Bumbada Tatlısı
Malzemeler:

  • 1 paket oda sıcaklığında margarin (yada 250 gram tereyağ)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 6 çay bardağı un (altıncısını yoğurduktan sonra gerekirse ekleyin)
İç Harcı İçin:
  • 1 su bardağından iki parmak eksik hindistan cevizi
  • 2 yumurta akı
  • 2 kaşık süt
  • 2 kaşık pudra şekeri
Şerbeti İçin:
  • 3 su bardağı su
  • 3 su bardağı şeker
Yapılışı:
  1. Hamur malzemelerinin hepsini bir derince kaseye alıp, yoğuruyoruz. 
  2. İç harcı için gerekli malzemeleri bir kaseye alıp hafifçe yoğuruyoruz.
  3. Şerbetini ocağa alıp, kaynamaya bırakıyoruz.
  4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp içli köfte yapar gibi şekil veriyoruz.
  5. İçine hazırladığımız iç harcından, bir küçük top yapıp koyuyoruz. Ağzını kapatıyoruz. Yuvarlak kurabiye şekli veriyoruz.
  6. Tepsiye diziyor, önceden ısıtılmış fırında 165 derecede pişiriyoruz. 
  7. Şerbet kıvamına gelince ılımaya alıyoruz. (Şerbet ne çok koyu, ne çok sulu olacak, hafif koyu bir şerbet istiyoruz)
  8. Fırından çıkardığımız kurabiyeleri başka bir tabağa alıp, sıcakken, şerbet ise ılıkken döküyoruz. (Kurabiyeler sıcak, şerbet oda sıcaklığında ılımış olacak) Afiyet Olsun...
Not: Kurabiye hamurunu yoğururken, son bardağı gerekirse diye eklememdeki kasıt, bardaktan bardağa değişiklik gösteriyor olmasıdır. Her zaman un oranlarını belirlerken, sizlerin son ölçüleri yoğurduktan sonra eklemenizi öneririm.



17 yorum:

  1. elıne sağlık nefıs duruyor peygamberımızın hayatınını bende okudum gercekten ınsanı cok etkılıyor

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık bayıldım tam bizim eve göre bir tatlı sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Elifcim değişik bir tatlı olmuş.

    YanıtlaSil
  5. keyifli pazarlar şekerimmmm,

    ellerine sağlık nefis görünüyor,canım da çok istedi ama pazar pazar yapılmaz ki,
    miskin şeri üşenmekte,
    alıp kaçayım senden bir tane:)

    öptüm

    YanıtlaSil
  6. elinize sağlık ayrıca tarifiniz harika emeğe sayğı duymak lazım bu konuda

    YanıtlaSil
  7. Elifciğim ellerine sağlık . Hakikaten sosa gerek kalmamış. Çok nefis görünüyor. afiyetle.
    yazım başındaki makale için sonsuz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Mmm canim elifim Eline saglik çok güzel.

    YanıtlaSil
  9. Değişik olmuş canım notumu aldım deneyeçeğim diğer tarifde sos dökülmüş onu kaldırmanız iyi olmuş bende aynen sizin gibi düşündüm hem şerbet hem sos sanırım ağır olur birazda mideleri düşünmek lazım eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. hindistan cevizini zaten çok kullanan birisiyim artık bunuda denemem lazım:) ellerine sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  11. hımmmm nefis görünüyor canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. Peh peh peh peh ! Bu çok güzel olmuş yahu. Bir tabak yenir :)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,
    Bu tatlıyı ilk defa duydum nefis görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  14. cok lezzetlı gozukuyor elınıze saglık

    YanıtlaSil
  15. cok guzel gorunuyor sımdı denıcem :)

    YanıtlaSil
  16. bende arkadaşda yedim tarifi vermedi biliyonuz mu allah razı olsun


    YanıtlaSil

yorum var