..

24 Mart 2013 Pazar

Pırasalı-Pirinçli Börek


                Mutlu haftalar sevgili dostlarım...
Aklı karışmış bir haftayı geride bıraktık hayırlısıyla, bir tarafın buz tuttuğu diğer tarafın erik yediği yurdum manzaraları eşliğinde.
Daha olağan, mevsim normallerinde güzel günler aylar, yıllar geçirmek dileğiyle başlamak istiyorum bu haftaya...

Her ne kadar kış sebzesi sayılsa da geçen hafta yaptığım pırasa dolmasının sarılmayan kısımlarından bu börekleri çıkardım ortaya. Nerde o pırasa dolması dediğinizi duyar gibiyim. Kabul ediyorum ben de şaşırdım sırayı :) Neyse o da gelecek ardından inşallah...
Pırasalı böreğe gelince, tek söyleyebileceğim şey Enfes...
Beni bilenler bilir, beğenmediğim şeyi şöyle güzel böyle güzel diye övmem, fakat başkasının damak tadına uyum sağlar düşüncesiyle kendi fikrimi de ekleyerek yayınlarım (çoğu kez ise yayınlamam) Fakat bu kez gerçekten çok beğendim. Hele de sıcak sıcak yenmeli ki ben hemen 4 adet tükettim. Şiddetle önerilir...

Malzemeler:

  • 1 küçük kase haşlanmış ve küçük küçük doğranmış pırasa
  • 2 kaşık pirinç (sıcak suda yıkayıp 30 dakika dinlendirin)
  • 2 kaşık kıyma
  • 2 adet yufka
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 kaşık yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1/2 paket kabartma tozu
Üzeri için:
  • yumurta sarısı
  • susam
Yapılışı:
  1. Haşlanıp, doğranmış pırasalara, pirinç, kıyma tuz ve baharatlar eklenir.Elimizle yoğururuz.
  2. 3 kaşık yoğurt, 1 yumurta,1/2 paket kabartma tozu birlikte karıştırılır.
  3. El açması yufkaların herbiri, 8'e bölünür. Hazırladığımız yoğurtul karışım, fırça yardımıyla her bir parçaya sürülür. 
  4. Ortasına hazırladığımız iç harcımızdan koyar, sigara böreğinin kalını şeklinde sararız. 
  5. Üzerine yumurta sarısı sürer, susam ile süsleriz. 180 dereceli fırında, kızarıncaya kadar pişiririz. Afiyet Olsun...















9 yorum:

  1. elıne sağlık pıras yakısıyor boreğe

    YanıtlaSil
  2. Aklı karışmış hava diyorsun yani:)))))))Doğru aslında cidden tuhaflaştı havalar. Artık insanların bunu görüp çevre için birşeyler yapma zamanı geldi de geçiyor bile....

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık canım nefis olmuş:))

    YanıtlaSil
  4. güzel sıcak havalara kavuşmak ümidiyle başlayım bende:)
    pırasalı her lezzeti çok beğeniyorum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. çıtır çıtır nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık Elifcim nefis görünüyor börekler.

    YanıtlaSil
  7. Yazıyorum aklımın bir köşesine pirinçli böreği:) Ellerine sağlık canım.
    Şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  8. ne lezzetlidir bu börekler şimdi
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. merhabalar ellerinize sağlık sizi izlemeye aldım bende sizi bloğuma beklerim
    www.kendimceseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil

yorum var