..

7 Eylül 2012 Cuma

Tereyağlı-Çikolata Parçalı Kurabiye

                         
                          Cumanın bereketi hepinizin üzerine olsun Sevgili Dostlar. Bu güne denk gelen tarifimiz tereyağlı kurabiye.Tereyağlı kurabiye, biraz ağır diğer kurabiyelere nazaran. Epeydir malzemeler bir araya toplanmayı bekliyordu. Örneğin esmer şekeri hazırladım, güzel bir köy tereyağı edindim fakat bu sefer ısıya dayanıklı çikolata parçası bulamadım. Benim oturduğum yerde, çok büyük marketler yok. Dolayısıyla malzeme sıkıntılarım oluyor zaman zaman. Velhasıl sonunda malzemeler bir araya geldi ve tereyağlı kurabiyelerim oldu.
                         Bu kurabiyeleri buzdolabında saklamanızı öneririm. Ben öyle yapıyorum. Kahvemi hazırlıyor, yanına 2-3 tane alıyorum. Muhteşem ikili oluyorlar. Benden söylemesi...

Tereyağlı kurabiye için malzemeler:
  • 1,5 su bardağı oda ısısında tereyağ
  • 1/2 su bardağı esmer şeker (toz şeker de olabilir)
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 12 yemek kaşığı kadar un ( sizinki değişebilir)
  • 1/2 su bardağı damla çikolata
Yapılışı:
  1. Bir derince kaseye aldığımız tereyağının üzerine esmer şekeri ekler iyice çırparız. (Şeker eriyene kadar)
  2. Yumurta sarısını, kabaratma tozunu, vanilini ekleyip 9 kaşık un katarız. Yoğurmaya başlarız. (Bundan sonra unu azar azar ilave edelim ki sertlik olmasın.) Çikolatayı ekler bundan sonraki un miktarını öyle katarız. 
  3. Kulak memesi yumuşaklığına gelince hamurumuz üzerini streç filmle kaplar, buzdolabına kaldırırız. 10-15 dakika kadar buzdolabında bekletiriz.
  4. Hamuru dolaptan çıkartıp, cevizden irice toplar halinde şekil veririz. Yağlı kağıt serili tepsiye dizeriz.
  5. Tekrar kurabiyeleri buzdolabına kaldırır, bu sefer 30 dakika buzdolabında bekletiriz.
  6. Fırını 170 dereceye ayarlar, fazla yüksek ısıyı açmadan altı hafif kızarıncaya kadar pişiririz. Afiyet Olsun...
Not:
Bu kurabiyeler konusunda tavsiyelerim olacak. Birincisi, kurabiyeleri ertesi günü yemenizi tavsiye ediyorum, çünkü bana böyle ağır geldiler (belki tereyağından kaynaklanmış olabilir) ikincisi, buzdolabında tutmanızı öneririm. Benim kurabiyelerim buzdolabında duruyor, öğlen kahvemin yanında 2-3 çıkartıp tüketiyorum, tam tadını bu şekilde veriyor.

21 yorum:

  1. harika elifciğim , hem tereyağlı hemde çikolatalı ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. nefis olmuş canım.çayımın yanına aldım 1 tane.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. cumanız hayırlı olsun inşallah.
    nefis görünüyor şimdi çayımın yanında 2 tane olsa hayır demezdim
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Un kurabiyesi gibi harika görünüyor. eminim ağızda eriyordur. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ama be bu kurabiyeyi yerim ham yaparım :))
    kimselere bırakmam :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. amasya çöreğindeki yogurt olcusune bakmak ıcın gırmstım. buna da bayıldım sımdı sıra bunda:) elinize saglık

    YanıtlaSil
  7. ağızda dağılan cinsden herhalde eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. selamlar elif hanım...ben sunumada bayıldım artık bakarken o gözle bakıyorum e napayım meslek hastalığı....bu tarz kurabiyeyei çok severim ağızda dağılan kavala kurabiyesi gibi sanırım...deneyeceğim mutlaka kahve çay yanında iyi gider....bu arada bulursanız dr otkerin damla çik.alın o biraz daha iyi...elinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  9. bende tereyağlı sevenlerdenim,
    ellerine sağlık nefiss görünüyor,
    diyette olduğum için ramazan ayı öncesinden beri yemiyorum,tadını unuttum diyebilirim.
    görüntülerle yetiniyorum vesselam:)
    güzel bir hafta sonu diliyorum,
    şeri...

    YanıtlaSil
  10. Gercekten de cok lezzetli gorunuyorlar. Denenecekler listeme alayim ins:)

    YanıtlaSil
  11. Ellerine saglık.Çok guzel gorunuyorlar.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. çok güzel görünüyor, elinize sağlık indir

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize emklerinize saglik nefis görünüyor .Hayirli aksdamlar.

    YanıtlaSil
  14. Nefis olmuş harika görünüyor kahveyle ne de guzel olur ellerine sağlık afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  15. çayımın yanına harika olurdu.afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  16. Canım ellerine sağlık şöyle buz gibi şekersiz sütle nefis olur:)))Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Blogunu çok beğendim sizi de beklerim :)
    http://anneelindenyemeklerr.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  18. Bu kurabiyeleri çok seviyorum ben, tam kıvamında olmuş eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  19. ben kahfe ile alayım lütfen,ellerine sağılık,lezzeti malzemeden belli.

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık çok leziz görünüyorlar.

    YanıtlaSil

yorum var