..

10 Ocak 2013 Perşembe

Balkabaklı-Pekmezli Muffin

         Bu muffinler için söyleyebileceğim şey,(içinde süt olmamasının dışında) hafif ıslaksı kek severlere göre olduğudur. Şahsen benim damak tadıma hitap etti, hatta eşim ve büyük kızım da yediler afiyetle. Fakat küçük kızım ve kayınvalidem beğenmedi. Onlara göre çikolatalı olan kek güzel oluyor. Yani demek istediğim şey, belki size de hitap etmeyebilir. Hafif ıslak kekler hoşunuza gidiyorsa, bu kek tam da size göre olabilir. Üzeri de hafif kıtırlık oluyor ki bu da benim ayrıca hoşuma giden noktalardan biri oldu.
        Tarif sevgili Sibel'e ait. Tarifin orijinali için tıklayın.
Malzemeler:

  • 130 gram tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 1/3  su bardağı keçiboynuzu pekmezi(ben üzüm pekmezi kullandım)
  • 1(+ 2 kaşık ) su bardağı esmer şeker
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı balkabağı püresi
  • 1 su bardağı un
  • 1 adet portakal kabuğu rendesi
  • 1/2 su bardağı kuru üzüm (ben kullanmadım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • bir tutam muskat
  • bir çimdik tuz
Ön Hazırlık
Balkabağı Püresi : Ayıklanıp, doğranmış balkabağını, bir metal süzgece koyup, az su koyduğumuz tencerenin üzerine oturtuyoruz. Kapak kapatıp, buharda pişmesini sağlıyoruz. İyice pişince robotta püre haline gelinceye kadar çekiyoruz. Böylece muffin için kullanacağımız balkabağı püremiz hazır oluyor.

Yapılışı:
  1. Yumurta ile şekeri çırpıyoruz. İçine tereyağı ekleyip biraz daha çırpıyoruz.
  2. Pekmez, balkabağı püresi, portakal kabuğu, muskat,tuz  hepsini katıyoruz, karıştırıyoruz.
  3. Un ve kabartma tozunu da ekleyip yine karıştırıyoruz.
  4. Son olarak üzümü ekleyip,  karıştırıyoruz. (benim ufaklıklar üzümlü keki sevmediklerinden ben tercih etmedim)
  5. Muffin kalıplarının içine kağıt koyup, bir parmak kalacak şekilde kek hamurundan koyuyoruz. Önceden ısıttığımız 180 derecedeki fırında pişiriyoruz. Kürdan testiyle piştiğine karar verdikten sonra biraz ılınınca yiyoruz. (çünkü balkabağından dolayı biraz ıslaksı olacaktır, kendini birkaç dakika sonra çekecektir) Afiyet Olsun...

19 yorum:

  1. Canim ellerine saglik afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Ben beğeneceğimden eminim. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. denemeli bunu, çok leziz olmuştur eminim.....

    YanıtlaSil
  4. muffin bizim evde favoridir :))
    ellerine sağlık canım......

    YanıtlaSil
  5. Kuzum senin işin de zormuş :)
    Ev kalabalık olunca, beğenmeme oranının yükselmesi durumundan sebep:)
    Bende bir çocuk,bir eş :)
    Bazen mızmızlansalarda genelde bişey diyemiyorlar:)
    Şu pancarlı yemeklerden sonra,oğlum söylendi ama,anne bize sağlıklı yemekler yapmak zorunda değilsin diye :)
    Ama senin şu muffinlerden yapsam benimkile içine düşerler:)
    Ellerine sağlık canım.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. BENCEDE ÇOK GÜZWEL OLMUŞ. Ellerine sağlık canım. Üstelik browni gibi Islaksı olmasıda bence iyi olmuş. Afiyetle

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık, güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Ben muffin tarifi istemiştim ya sizden bi vakit okulum değişince başka işlerden hala yapamadık. Şimdi " hah işte dogru ellerden dogru tarif gelmiş" diye sayfayı acınca bal kabagı bizim işi bozdu:))) ben bunun cevizlisini yaptırayım cocuklara:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Canım sen beğenmeyenlerin payını sakla, ben gelir yerim. Olur mu?
    Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Beğenirim beğenirim hemde çok beğenirim, ellerine sağlık Elifcim..

    YanıtlaSil
  12. Tam da mevsiminde harika bir tarif her zaman ki gibi. Ellerine sağlık, enfes görünüyor. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  13. canım benim,
    görüntüsü bile ye beni demekte,
    ellerine sağlık,
    hayırlı cumalar diliyorum,

    sevgilerimle,
    şeri...

    YanıtlaSil
  14. hm..kayın valide beğenmediyse....sen ona bol,bol çikolatasını yaparsın,ellerine sağılık canım benim.

    YanıtlaSil
  15. ben görüntüsüne bayıldım tadıda güzeldir eminim:)
    değişiklik iyidir ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bende tam tersine kuru kek sevmiyorum, ıslak olmalı. Tam benlik.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  17. bana göreymiş ben severim nemli kekleri ellerine sağlık canım sen bana yolla eğer kaldıysa

    YanıtlaSil
  18. Lezzetli gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık ben kekin her türlüsünü severim çıtırını, ıslakımsı...vb :)

    YanıtlaSil

yorum var