..

23 Nisan 2012 Pazartesi

Fındıklı - Armutlu Kolay Tart ve Okula Başlama Yaşı Üzerine

                     
                          Mutlu haftalar sevgili dostlar. Uzun zamandır kafamı kurcalayan bir sorunum var. Bunu sizlerle paylaşmak, hatta içinizde öğretmen yada milli eğitim kurumlarında çalışan kişiler olduğunu hesaba katarak biraz da bilgi almak istiyorum naçizane.
                         Benim küçük kızım 18 mart 2007 doğumlu. Yeni yasa ile, okula başlama yaşında. Tam olarak tatmin olamadım öğrendiğim bilgilerden.  Okula başlama yaşı alt sınır olarak 72 ay olarak alınıyormuş bu zamana kadar. Şimdi bu rakam üst sınır olarak alıncakmış ve alt sınır ise 60 ay olarak belirlenecekmiş. Yani benim kızım anaokulu çağında iken (gidemeden) ilkokula başlayacak. Şimdi benim sorum burada devreye giriyor : Okula başlamak zorunda mı? Yani bir sene sonra gitmesi mümkün mü? İkinci sorum ise: iki senenin çocukları aynı sınıflarda mı okutulacak. Kendinden bir yaş büyüklerle aynı sınıfta olması çok büyük dezavantaj olur çünkü.
                          Bengisu, fazla uyumlu bir çocuk değil. Bana çok bağlı tam bir bebek. Biraz yazı yazdırma çalışmaları yaptırdım evde. El yazısı ile harflerin üzerinden gitti. Yapamıyor inanın. Ne gayreti var nede ağlamaktan kendini alamıyor. Denemediğim yol kalmadı. Sayıları öğretmeye çalışıyorum, toplama zor geliyor, çıkarma fena değil.  "r" harfini, "c" harfini ve birkaç harfi daha söyleyemiyor. Benden başkası söylediklerini pek anlayamıyor. Biliyorum bazıları zaten 6 yaşında başlayabiliyor okula. Fakat Bengisu... Ne bileyim küçücük geliyor bana...Lütfen bilgilerinizi paylaşın.Yorumlarınızı bekliyorum...

                        Ve bugünkü tarifimize geçiyorum. Yeni bir haftaya , yapımı hem çok kolay hem de lezzetli bir tart  ile, Tatlı başlamak istedim. Tarif Mandalin Çıkmazı  'ına ait. Yıldızcığım bloğunda bu tarifi verirken;"Lezzeti garanti, tutmaması ihtimali yok." demiş. Ben de ona birşey daha eklemek istiyorum. Acı badem aroması ve fındık ekleyin. İlk aldığınız lokmada "Hımmm" diyeceksiniz emin olun.
                       Yıldız'ın tarifine ek olarak iki çeşit fındık ekledim üzerine,biraz kuru üzüm ekledim içine ve bir de içine acı badem aroması  ekledim ki çoook yakıştı. Hamur, kek gibi yapılıyor tek dikkat edilecek nokta ise, malzemeleri bu miktarda kullanırsanız, çok büyük tepside yapmamanız. Ayrıca orta ateşte pişmesi lazım, içini alması için.



                               
                        Malzemeler:
  • 125 gram erimiş margarin yada tereyağ
  •  3 yumurta (benimkiler küçüktüler 4 adet kullandım)
  • 2 kahve fincanı şeker
  • 3 fincan un
  •  1/2 fincan kuru üzüm
  •  1 kabartma tozu
  •  2 damla acı badem aroması
  •  1 fincan kırılmış fındık ( ben yarı yarıya kullandım yarısı kavrulmuş beyaz fındık yarısı kavrulmamış fındık)
  •  1 büyük deveci armudu
  • isteğe göre üzerine pudra şekeri 
  • armutların üzerine sürecek kadar tarçın
     


Yapılışı:
  1. Margarin tavada eritilir. Bir kenara alınır.
  2. Yumurtalar ve şeker 3 dakika çırpılır. İyice beyazlaşacak.
  3. Margarini, unu, kabartma tozunu, acı badem aromasını  ekle çırp.
  4. Yağlanmış yuvarlak borcama al. Kuru üzümü ekle tepsiye karışımı eşit olarak dök.
  5. Üzerine armutların kabuklarını soy, dörde böl ve dört yerinden şeritler keserek hamurun üzerine koy (biraz bastır ki kabardığından üstünden fırlamasın). Ben armutların üzerine tarçın da sürdüm daha bir farklı aroma verdi. Kimse armut olduğunu anlamadı.
  6. En üstüne kavrulmuş ve kavrulmamış fındıkları irice kırıp serpiyorum. Orta ateşte pişiriyoruz. Dakika tutmadım ama kürdan metodu kullanıyorum. Biraz kalması gerekiyor. İçini alması için.

22 yorum:

  1. merhabalar, tart nefis olmuş ellerinize sağlık. okula başlama yaşıyla ilgili bir şeyler söylemek istiyorum. ben bir öğretmenim ve bu yeni yasanın çok çok aceleye geldiğini düşünüyorum. 5 yaşındaki bir çocuğun küçük kasları (parmaklarını kullanması vs.) tam olarak gelişmemiştir. Hadi diyelim ki sizin çocuğunuz bir istisna olsun ve küçük kasları tam gelişmiş olsun. 9 yaşında ilkokuldan mezun olacak ve ortaokula başlayacak. çocukların soyut düşünme yeteneği 11 yaşında başlar ve ortaokulda öğretilecek matematik başta olmak üzere fizik, kimya vb derslerde öğretilecek kavramlar anlamsız gelecek ve çocuğunuz başarısız olacaktır. ne yazık ki bir nesil bu şekilde harcanmak isteniyor. şöyle deyim ben şahsen kendi çocuğumu 72 aydan önce okula göndermezdim. tabi ki karar size kalmış.

    YanıtlaSil
  2. Canim oncelikle eline saglik olsun. Cok lezzetli gozukuyor tart..
    Sonra da sadece kendi bildigim ve cocuklarim uzerinde deneyimden yola cikarak soyleme istiyorum.. Cocuklarin yasi gelsede ama daha okula adapte olacak gibi gozukmuyorsa gondermemek gerek..
    Bir sene daha beklemeden bir sey kaybetmezsiniz..
    Dahasi kesinlikle evde harifleri oğretmeyin, toplama cikma hic. Cunku bu cocugu zorlamak olur. Yapar ama belli bir zaman sonra ortaya cikacak olan sorunlara baslangic olur. Okula giderken bunlari tekrar gordugu icin sıkılacak ve bu da fikri daginikligi yaratacak..
    Hayirlisi olsun insallah..
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
  3. canım aynı dert bende de var.benim oglumda 2007 dogumlu.ama ben bu sene ilkokula vermeyecegim.72 ayı geçiyor seneye yani 3-4 ay ama olsun bir sorun çıkacagını zannetmiyorum.bu sene 4 yaş anaokuluna gönderdim.çokda iyi etmişim.yine gönderecegim bu sene.keşke sende gönderseydin.çok iyi olurdu.sana bagımlılıgı azalırdı.benim oglumda bana çok baglıydı.ilk zamanlar çok sıkıntı çektik ama çok şükür o döenmler geride kaldı.sayıları ögretmeye çalış ama harflere gelince bırak okulda ögrensin.asla zorlama.bu sene gönderebilirsen anaokuluna muhakkak göndermeye çalış.

    YanıtlaSil
  4. Şeri,teşekkürler canlarım. Mutfak dili ben şaşkınlığımdan gösterdim biraz ama daha da göstermiyeceğim harfleri sağ ol canım önerilerin için. Eylemciğim eğer göndermeme imkanı varsa ben de göndermem tabi. ama ben zorunlu diye biliyorum. ayrıca ben bu öğretim yılında anakoluna yazdırmak istedim ama okullar kontenjanı dolu olduğu için almadılar canım. paralı da gönderemedim.
    sihirli süpürge yorumun için teşekkür ederim ben de göndermek istemiyorum ama zorunlu tutarlarsa ...

    YanıtlaSil
  5. Canım hiç korkma, okul tüm çocukları değiştiriyor, geliştiriyor, dereyi görmeden o kadar korkmana gerek yok. Tarta ise bayıldım, acı badem aromalarım evde bekliyor, bu tartı deneyeceğim. Ellerine sağlık, Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  6. Bir eğitimci ve anne olarak 1-2 önerim olacak.Çocuklar okumayıhemen söküyor ama kavrama da sorun başlıyor. Özellikle matematik dersinde sorun yaşıyorlar. Olayı şöyle düşünün, ocak doğumlu çocuk ile kasım doğumlu çocuk aynı sınıfta olduğunda...ocak doğumlu normalde kasım ayında 11 aylık ve tek tük kelimeleri söylerken,kasım doğumlu yeni doğuyor. Bence kesinlikle erken vermeyin, sınıfta küçük olup ezileceğine ,büyük olup hep başarılı ve lider olsun.İki yetişkin erkek annesiyim, deneyimlerimide sizi yazmaya çalıştım.Neredeyse 16-18 yıl okuyacaklar,bir sene geç başlasa ne olur?Çok uzun yazdım ama kusura bakmayın, tarifinizin güzelliğini unuttum.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım. Çok nefis görünüyor. Çocuklar bu dönemleri geçti ama senin gibi düşünenler varsa çocuğun sınıfta tek kalmayacaktır.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. canım benim benim dinlediğimde ayı doldurunca verebiliyorsun ama zorunlu değil.küçük düşünüyorsan verme bence.madem daha hazır olmadığını düşünüyorsun,küçük gidip ezileceğine büyük gitsin daha mantıklı.tarda harika bu arada.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık elifimm
    harika bir tarif olmuş....
    google beni yeni yüze geçirmiş sende değişiklik varmı?

    YanıtlaSil
  10. benim oğlum da 24 Şubat 2007 doğumlu ve yeni yasa ile oğlum da ilkokula başlıyor. Şu an itibariyle göndermemek gibi bir lüksümüz maalesef yok, çünkü 60-72 ay arası zorunlu.. Tabii Eylül'e kadar ne değişir bilmiyorum. Bir de bir söylenti var ki o da müfredatın değişeceği.. Ne kadar doğru bilemiyorum. Artık hayırlısı deyip, Eylül ayında vereceğiz net kararımızı..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, bu konu hakkında şöyle bir duyum aldım bu yaşta okula başlayan çocuklar zaten direkt eğitime tabi tutulmayacakmış. Onlar için oyun sınıfları hazırlanacak ve verilecek tüm eğitimler de oyunlu olacak ve not zorunluluğu da olmayacakmış yani anaokulunu artık resmileştirmişler ve çocukların okula alışabilmesi için eğitime az az bu dönemde başlamaya karar vermişler. Merak etmeyin kısa bir sürede uyum sağlayacaklardır. :)

    YanıtlaSil
  12. muhteşem olmuş canım yaaa.ellerine sağlık.sevgiyle...

    YanıtlaSil
  13. Emin ol herkes aynı endişeleri paylaşıyor. detaylı bilgi istersen
    http://fincanteyze.blogspot.com/2012/04/222-sayl-ilkogretim-ve-egitim-kanunu.html
    adresini ziyaret etmeni öneririm. Üniversitelerin görüşleri var, özellikle Boğaziçi Üni. okumanı öneririm.
    Bir anne olarak ben çocuğumu 60 aylıkken göndermem. Zorla alacak halleri yok (!) hazır olduğunu düşündüğümde gönderirim. Gerçi bizim çocuklara kadar bu sistemi aratacak hale getirecekler diye korkuyorum.
    Bu yasayı çıkaranların kaç tanesinin çocuğu devlet okulunda okuyor merak ediyorum (?)

    YanıtlaSil
  14. Merhaba benimde kızım 26 aralık 2006 doğumlu ama ben eskiden nasıl oluyorsa öyle yapacağım ve vermeyeceğim seneye bu çocuk daha ne bensiz büyük tuvaletini yapabilir nede oturarak tuvalet yapar...çünkü tüm okullar yer tuvaletli (alaturka)böyle sonra benim kızım anaokulunda tamam iyi gidiyor ama daha oyun zamanında aklı hala bebekte ödev yaparken çarcabuk sıkılıyor ve el kasları gelişimini tamamlamadığı için yoruluyor.Bu sene özelbir kreşte anaokulunda önümüzdeki sene birilkokulun anaokuluna gidecek...benim bildiğim zorunluluk yok...yada henüz yok ama ilerde ilkokul bir sınıfında anaokulundaki program işleyecekmiş sonra normal dersler...Size tavsiyem eğer zorunlu tutulmazsaki böyle bir şey şimdilik yok...sakın siz bişey öğretmeyin siz annesiniz öğretmen değil...seney anaokuluna giderse göreceksiniz sizin öğretmek istediklerinizi onasıl öğrenecek...çok dert etmeyin...ama ben göndermeyeceğim bu hükümetin oyununa gelio kızımı heba etmeyeceğim....sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Bildiğim kadarıyla 2007'lilerin gönderilmesi zorunlu değil. Ailenin insiyatifine bağlı. Sadece şimdiye kadar 72 ay sınırı vardı. Daha küçükler başlatılamıyordu. Mesela benim oğlum 2005'li ve bu yıl bire gidiyor. Eskisi devam etse bu yıl sadece 2006'lılar bire başlayabilecekti. Ama yeni yasaya göre aile isterse küçük çocuğunu da yazdırabilecek.
    Müfredat değişikliğinin ise ben öyle kolay olacağını düşünmüyorum. Çünkü eğitimci yetersiz. Şu an bile pek çok okul eksiklik yaşarken bunu 3 ayda tamamlayamazlar. Hatta kitaplar da yetişmeyeceği için öğretmenlere fotokopiler verilecekmiş ki bunu Milli eğitim bakanının ağzından okudum ben. Ana sınıfları kapatılmayacak bence de anasınıfına gönderin çok faydası oluyor çocuğa...

    YanıtlaSil
  16. maalesef aynı sorun bizdede var ,oğlum ağustos 2oo7 doğumlu.sanıyorum okula başlaması için 72 ayı gçmemesi lazım.bizim seneye olabiliyor.ancak dediğiniz gibi küçük ve büyük yaşlar aynı sınıfta karışırsa işimiz çok kötü.Ben çok endişeliyim.bu yıl gönderemem çok küçük çocuğum.ne yapacağımızı şaşırdık hayırlısı olsun herkes için.tart enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  17. harika bir tarif. ellerine sağlık çok güzel.

    YanıtlaSil
  18. büyük kızım 6.5 yaşında okula başladı,güzeldi,ama küçük tam 6 yaşında gitti,o çengelleri elinden tutarak yazardık ,hala göz yaşları ile dolu defteri duruyoru,5-6 ay çok fark ediyoru,seni hapse mi atacaklar çocuğunu okula gödermezsen küçük yaşta,ben ne olursa olsun salmazdım ,keşke 7 yaşında başlasaydı,bu sene unuversiteyi bitiriyoru ,öretmen olacak ablası gibi .

    YanıtlaSil
  19. canım ellerine sağılık,takıldım bu okul meselesine ,

    YanıtlaSil
  20. Harika bir tarif, harika bir görüntü ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. cok guzel olmus ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  22. Canım nacizane fikirlerimi iletmek istedim;Okula başlama konusunda biz anneler maalesef en büyük kötülüğü çocuklarımıza kendimiz yapıyoruz.aşırı korumacı tavrımız,gözümüzde büyümeyen çocuklarımızın kendi kanatlarıyla uçma noktasında büyük engel teşkil ediyor.Aslında herşeyi o kadar güzel ve hızlı başarabilirlerki,bir bıraksak:))Hiç endişe etmeyin.Çocuklar doğanın en güçlü canlılarından.Desteğimizi onlardan kesmeden ama başarabileceklerine inanarak onları her türlü noktaya ulaştırabiliriz.Biraz daha kalbimize taş basıp sorumluluklarını artıracağız,o kadar.Sevgiyle,muhabbetle..

    YanıtlaSil

yorum var