..

18 Şubat 2012 Cumartesi

Haşhaşlı Pudingli Pasta

TARİF NO: 97
Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Ferkay'ı  tıklayabilirsiniz.


Her taraf yine karlı ama biz yine kara karşıdan bakıyoruz. Karlı yerlerin çilesini gördükçede böylesi daha iyi diyorum. Hele ki -40 larda olanları gördükçe şükür diyorum..
Pratik bir pasta tarifi ile geldim. Sevgili Cali de görmüştüm denedim çok beğenildi. Pastamı Çay kahve bahane etkinli için Sevgili ELİF e gönderiyorum. Kolay gelsin canım.



HAMURU:
375 gr un
1,5 bardak toz şeker (190 gr)
190 gr. margarin
bir fiske tuz
1 pk vanilya
1 yumurta
1 pk kabartma tozu

İÇ HARCI:
750 ml. süt
2 paket vanilyalı puding
4 yem. kaşığı kum haşhaş

YAPILIŞI:
Hamur malzemelerini karıştırıp yoğuralım.
Hamurun 1/4 ayıralım. Ayırdığımız parçayı buzluğa koyalım.
Hamuru yağlanmış 26 cm lik kelepçeli kalıba kenarlarını 3 cm. kadar yükselterek yayalım.
Buzdolabında bekletelim.
Bu arada iç malzemeyi hazırlayalım.
Bir tencereye puding, süt ve haşhaşı alarak sürekli karıştırak pudingi pişirelim.
Ocaktan alıp 5 dk. bekleyip çemberdeki hamurun üzerine yayalım.
Üzerine buzluktaki hamuru rendeleyelim.
Önceden ısıtılmış 180 derecede kızarıncaya kadar pişirelim.

3 yorum:

  1. Haşhaşlı tarifleri çok severim.Bu tarifte çok ilginç.Denicem bu tarifi.Merak ettim tadını.Ellerinize sağlık nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Elifcığım,blogumda senın için tarifim var alırsan çok sevınırım.sevgılerımle

    YanıtlaSil
  3. ilk önce peykek yani cheesecake gibi dedim ama içindeki malzemeler farklı değişik ve nefis gözüküyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil

yorum var