..

18 Şubat 2012 Cumartesi

Haşhaşlı ve Cevizli Burma

TARİF NO:92
 Arkadaşıma,Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiği tarif için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Onun birbirinden güzel tariflerini görmek isterseniz Zeymuran Cafe'yi  tıklayabilirsiniz.




HAŞHAŞLI VE CEVİZLİ BURMA


tarifi ve resımlerı alelacele hazırladım umarım hata yoktur daha sonra tekrar bakıp duzenleme getırecegım SU BILGISAYARIN BAŞINDAN KALK DIYOR HER YERIMI ISIRDI VALLA SİNİRİNDEN,HAŞHAŞLARI YAZIN KÖYE GITTIGIMIZDE RESIMLEMISTIM KEŞKE CICEK HALINDE IKEN DE RESIMLEYEBILSEYDIM OYLE GUZEL OLUR KI TARLALAR BU HALIYLE GORMENIZ LAZIM AMA İŞTE BAHAR DONEMINDE KOYDE OLMAK VAR AMA O ZAMAN DA BIZ GIDEMIYORUZ İNŞALLAH BIRGUN RESIMLEYIP PAYLAŞIRIM SİZLERLE haşhaşı yaşken yemesı de cok guzel olur beyaz sarı mor haşhaş türlerını gordum ve yedim cocukluk işte ben en cok haşhaş kabugunun içinden mor renklı haşhaş çıkınca mutlu olurdum ve daha büyük bir zevkle ve iştahla yerdim  tabii fazla yersenız karın ağrısından da duramazsınız o da ayrı konu
işte yumuşacık tel tel haşhaşlı ve cevizli burma yogurt ve süt bir arada
tarifimi 8 -22 şubat tarıhlerı arasında çay kahve bahane etkınlıgıne ev sahipliği yapan  http://tombultarifler.blogspot.com/ arkadaşıma gonderıyorum hadi kolay gele
malzemeler:
1  su bardağı süt
yarım su bardağı süt+yarım su bardağı su karışımı
2 yemek kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 paket yaş maya
2 çorba kaşığı yogurt
yarım su bardağı zeytinyağı
1 yumurta
alabildiği kadar un

iç malzeme:
haşhaş ezmesi
zeytınyagı
cevız içi(iri çekılmış)
bıraz tuz
haşhaş cevız mıktarı ıstegınıze bağlı ama ıllakı olcu dersenız 1 su bardağı haşhaşa yarım su bardağı zeytınyagını ekleyın kıvamına bakın kolayca surulebılecek akışkan bır kıvamda değilse bıraz daha zeytınyagı ekleyın
yag mıktarı haşhaş kolay surulebılecek mıktarda olmalıdır
üzerine:
süt ve yumurta sarısı karışımı


yapılışı:
 süt bir kabın içerisine konularak elı hafıf yakacak kadar ısıtılır içine şeker ve mayayı atıp mayayı ve şekerı erıttım
bır kaba un yumurta zeytınyagı yogurt tuz koydum karıştırdım mayalı süt karışımı eklenir sonra su sütkaarışımı ısıtılarak una eklenerek  ele yapışmayan elastık bır hamur yapılır 1 saat sıcak bır yerde agzı kapalı olarak mayalandırılır
hamuru pasta tabağı büyüklüğünde açılır yag cevız içi ve haşhastan olan karışımı hamurun uzerıne surdum dıger açılan pasta tabagı buyuklugundekı beze üzerine kapatılır tekrar haşhaşlı harçtan sürülür 2-3 parmak genıslıgınde şeritler kesilir
sonra elımize alarak bır ucunu sag bır ucunu sola cevırerek bükülür burulur
yaglı kagıt serılı tepsıye dizilir üzerine süt ve yumurta sarısı karışımı sürülür
önce fırın 230 derecede ısıtılır burmaları fırına verdıkten 5-10 dakıka kadar sonra sıcaklıgı 170-180 dereceye getırdım pişirmeye devam edılır üzeri kızarınca fırından alınır
üzeri kızarınca frından cıkardım bır bez serılı kapalı bır kabın ıcerısıne alınır agzına bez kapatılarak kabın agzı kapatılır soguyunca servıs edılır
afiyet olsun...
haşhaş ezmesı nereden alınır nerede satılır bılmıyorum bana annem konyadan gonderıyor ama zannedersem marketlerde bulunuyor bız tız halınde alıp makınede cektırıyoruz zannedersem robotta da ogutulebılır dıye duşunuyorum hıc denemedım bana annem sağolsun cekılmıs halde gonderıyor










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var