..

29 Aralık 2015 Salı

Fırın Poşetinde Köfte ve Yanında Baharatlı Patates


   Annemin gönderdiği yedi baharla yoğurdum bu kez köfteleri. Fakat bu baharat karışımı o kadar ağır bir koku verdi ki, tavada kızartmak yada direkt fırına sürmek yerine fırın poşetine koydum ki fazla kokusu olmasın. Böylece fazla yayılacak kokudan kurtulduğum gibi daha da lezzetli oldular.
  Yanına ise  irice doğranmış patatesler baharatlarla bir güzel harmanlandı, ayrı bir kapta aynı anda fırına sürüldü. Sonuç hane halkının beğendiği bir lezzetti. Siz de deneyin böylesini de seveceksiniz.
Malzemeler;

  • 1 kg orta yağlı kıyma (iki kere çekilmiş olursa daha iyi olur)
  • 1 yumurta
  • 1 adet kuru soğan
  • tuz, kekik ve yedi bahar (baharatçılarda küçük poşetlerde satılıyor, üst üste yedi tane baharat halinde)
  • 3 adet patates 
  • kekik, karabiber, pul biber, tane hardal, kişniş
Yapılışı;
  1. Soğan rendelenip suyu sıkılır. Kıymanın üzerine soğan, yumurta tuz ve yedi bahar eklenir iyice yoğurulup üzeri streçlenerek buzdolabına kaldırılır. 30 dakika kadar dolapta bekletilip köfteye istenilen şekil verilir. Fırın poşetini fırın kabının içine alıp içine köfteler dizilir, poşetin ağzı kapatılıp üzerinden bir delik açılır. 200 derecede pişmeye alınır.
  2. Bu esnada patatesler soyulup irice doğranır. Patateslere biraz sıvıyağ, tuz ve yukarıdaki baharatları ekler, ayrı bir kapta köftenin yanına fırına gönderilir. Siz isterseniz fırın torbasının içine de ilave edebilirsiniz. Ben köftenin suyundan etkilenmemesi ve kızarmış patates lezzetinde olması için ayrı kapta fırınladım. Bu şekilde daha lezzetli olduğuna inanıyorum.
  3. Köfteler pişinceye kadar patatesler de pişiyor. Poşetten çıkardığımız köfteleri fırın kabımızın kenarına dizeriz ortasına da patatesleri. Afiyet olsun...





4 yorum:

  1. Çocukları çıldırtır bu köfte patates ellerinize sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler emine abla ama çıldırmasınlar sonra ben de çıldırıyorum

      Sil
  2. Çok güzel bir tarif vermişiniz yaptım inanın herkez çok beğendi lezzetlide oldu çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim beğenmenize ve tekrar gelip yorum bırakmanıza afiyetler olsun

      Sil

yorum var