..

24 Mayıs 2015 Pazar

Nisaştalı Pembe Kurabiye


   Mutlu haftalar sevgili dostlar...
Okula giden iki öğrenci velisi olarak sene sonuna geldiğimiz için şu sıralar epey bir yoğunluk var hayatımda. Bir taraftan sınavları, diğer taraftan halkoyununa giden kızımın yarışma hazırlıkları, derken buna küçük kızımın hastalığı da katıldı. Yine koşuşturmacalı bir hafta bizi bekliyor.
   Pembe kurabiyeleri görünce bayılmıştım. Aslında bildiğimiz nişastalı kurabiye. Zaten bu yüzden çatlıyor. Fakat görüntüsü şahane ve içinde bulundurduğu malzemelerin azlığı  bakımından oldukça kolay yapılabilecek bir kurabiye. Hele de hamurunu yoğururken küçük kızımla birlikte hazırladık (hatta ona hazırlattım hamuru) renginden ve nişastalı oluşundan dolayı sanki oyun hamuru gibi oldu. Bengisu "Anne bundan bana oyun hamuru da yapar mısın " bile dedi.
   Eğer imkanınız varsa bu kurabiyeleri ertesi günü yeyin. Tadı daha da katmerleşecektir, ağızda dağılan yemesi çok güzel bu kurabiyelerin yanına bir de kahvenizi alırsanız işte o zaman kesinlikle bir tane ile kalamazsınız benden söylemesi...
   İnstagramda Esra Doğan' dan aldım ben bu tarifi. Pişirme ısısı hariç herşeyi aynı denedim. Kendisine tarif için teşekkür ederim, memnun kaldım ve yiyenler de beğendi. Kesinlikle pişman olmayacağınız bir reçete ayrıca içinde de katı yağ da yok.
   İnstagram gerçekten çok renkli bir yer. Daha neler var neler, denediklerimi paylaşmaya devam edeceğim inşallah. Kalın sağlıcakla...



Malzemeler;
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3/4 su bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı su
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • kürdanın ucuyla kırmızı gıda boyası
  • 4 su bardağı dolusu + yemek kaşığı mısır nişastası
Yapılışı;
  1. Sıvı malzemeler karıştırılır kürdanın ucuyla kırmızı gıda boyası da katıldıktan sonra un ve kabartma tozu ilave edilip nişasta ile yoğurulmaya başlanır.
  2. Ceviz büyüklüğünde toplar alınıp yuvarlanır ve yağlı kağıt üzerine konulur.
  3. Önceden ısıtılmış fırında 160-170 derecede pişirilir. Afiyet Olsun...

7 yorum:

  1. görüntü ve rengi şahane gözüküyor. Eminim tadı da enfesdir. Ellerine sağlık ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım gerçekten renkleri pembe pembe çok albeniliydi fakat tadı da onu bastırıyordu itiraf etmem gerekirse

      Sil
  2. Renkleri harika olmuş. Sevdiğim bir kurabiye çeşididir. Ama sıvıyağla denemedim hiç.
    Bir dahakine bu şekilde yapayım ben de. Ellerinize sağlık. İyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıvıyağla inanın daha güzel oldu deneyin kendiniz de beğeneceksiniz eminim size de iyi haftalar

      Sil
  3. rengi çok şeker olmuş ellerine sağlık acaba gıda boyası yerine çilek püresi olmaz mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çilek püresi fikri beni düşündürdü biraz sanki farklı bir boyuta taşınır gibi geldi boya kuru bir şey sonuçta püre daha sıvı ve katı malzemelerin artırılması gerekir bu durumda fakat bu kurabiyeleri kırmızı pancar ile renklendirenler de oluyormuş çilek püresini de denemek lazım denersen bana dön olurmu ;)

      Sil
  4. instagramda bende gördüm bu tarifi ama yapmamıştım sende görünce yine aklıma düştü belki yarın yaparım.
    sevgiler

    YanıtlaSil

yorum var