..

1 Mart 2014 Cumartesi

Lahana Cacığı Yada Yoğurtlu Lahana Salatası

           
          İyi bir sebze sever olarak, lahanayı mutfağımdan eksik etmemeye çalışıyorum şahsen. Hele de şu sıralar lahanaları sarmak yerine bazen etli yemeğini yapıyorum, bazen salatasını.
          Lahana salatası, favori salatam oldu. Hatta birkaç küçük değişiklikle kendimi de geliştirdim. Lahana cacığı da diyebileceğimiz bu salatayı mutlaka deneyin derim. Pişman olmayacaksınız.

Malzemeler:
  • 1 kase ince doğranmış beyaz lahana
  • 1/2 kase katı yoğurt
  • 3 kaşık mayonez
  • 2 kaşık domates sosu (ev yapımı kullandım)
  • 1 çay kaşığı kuru fesleğen
  • 1 çay kaşığı kuru nane
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • tuz




Yapılışı:
  1. Salata kasesinin içine lahanalar alınır.
  2. Yoğurta mayonez ve diğer baharatlar eklenip karıştırılır.
  3. Bu yoğurtulu karışım lahana kasesine alınıp karıştırılır. Afiyet Olsun...
Not: Bu salatayı onlarca kez yapmış biri olarak şunu söyleyebilirim ki, yoğurtlu kısmı lahanaların içinde hafifçe sulu olacak şekilde eklenirse kesinlikle çok daha başarılı oluyor. Ben domates sosu da ekledim hafif sulu ev yoğurdu kullandım ve mayonez de eklenince bence tam oldu. Siz de kendi damak tadınıza göre değişikliğe gidebilirsiniz. Fakat kimyonu şiddetle öneririm. 

8 yorum:

  1. İsmini çok sevdim...çok lezzetli olmuştur eminim...hem de besleyici...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık,lahana bu kadar faydalıyken onu bol bol tüketmek lazım değil mi ama?

    YanıtlaSil
  3. nefis görüntü , bende lahanayı çok severim, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım..
    bol bol tüketmeli nimetlerden faydalanmalı :)

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık bebeğe gaz yapmıyor mu lahana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lahana gaz yapıyor doğru fatoşcuğum
      buyüzden dikkat etmek gerekli

      Sil
  6. ellerine sağlık elifciğim... ayrıca nasılsın? bebişin nasıl? çok ugrayamıyorum kusura bakma :( inşallah bir gün görüşelim..çok öpüyorum

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil

yorum var