..

18 Şubat 2014 Salı

Zerdeçallı Bayat Ekmek Köftesi, 2014'ün İlk Tarifi...


       
       2013ten 2014 'e geçiş epey meşakkatli oldu benim için. 2,5 aylığa yaklaşan bebeğimle neler atlattık neler...
       Koskoca bir sömestr tatili geçti. Sağ olsun kızlarımın öğretmenleri ödevleri doldurmuş da doldurmuş :) Yap yap bitmedi. Bu arada misafirlerim oldu, gelip gidenler bizi yalnız bırakmadılar sağolsunlar.
        Evdekiler ve hatta çevremizdeki herkes H1N1 midir nedir işte o virüsü taşıdığından analı oğullu ağırca bir hastalık geçirdik. Bebeğim ilk antibiyotiği ile tanışmış oldu böylece :(
        Sonra okula tekrar dönüş, birinci sınıfların okuma yarışları... Dördüncülerin ise deneme sınavları...
        Ardından ikinci kez hortlayan o hastalık...
        Bizim evde bütün bunlar yaşanırken, mutfakta neler pişti neler...
        Bir çoğunu fotoğraflayamadım bile tabi olarak.
        Amma velakin özledim. Sizleri ve buraya yazmayı özledim. Minik bebeğim ve iki kızımdan sonra en sevdiğim şeylerden biri bu blok.
        Şimdiden Hoşbuldum diyorum ve bayat ekmek köftesine geçiyorum.
         Bismillah ile başlıyalım bu senenin ilk tarifine inşallah.
         Bayat ekmekten köfte yapmak fikri okullara verilen sosyal sorumluluk projesiyle ortaya çıktı. Gerçi ben bu köftelerimle o yarışmaya katılmasam da denemek için sebebim oldu.
       Bu köftenin içine, peynir, çeşitli sebzeler istediğiniz baharatlar koyabilirsiniz. Ben bunları tercih ettim.Böylece bu küçük top köfteler ortaya çıktı. Zerdeçalı kullanmak tamamen benim tercihim siz istediğiniz baharatlarla kendi köftenizi yapabilirsiniz. Şimdiden Kolay Gele...

(16-17 adet küçük köfteler çıkıyor)

Malzemeler:

  • 3 yemek kaşığı kısırlık bulgur
  • 5 kaşık kuru ekmek kırıntısı (galeta unu)
  • 1 yumurta
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • bir tutam maydanoz
  • karabiber,kimyon,zerdeçal,tuz
  • 1 kaşık salça




Yapılışı:
  1. Soğan ve sarımsağı rendeleyin. Yumurta, ince kıyılmış maydanoz, baharatlar,salça ve tuzu katın.
  2. Bu karışıma bulguru ekleyin, bulgurun bu suyu çekmesini sağlayın. Daha sonra ise galetayı ekleyin. Yoğurun.
  3. Kızdırılmış yağda kızartın.
Not: İsteğe göre, bu köfteleri yumurtaya da batırıp öyle kızartabilirsiniz, fakat şekilleri bu kadar yuvarlak olmayacaktır.

7 yorum:

  1. Canım bebişin hayırlı olsun, Allah analı babalı büyütsün, çok çok da geçmiş olsun, hayat koşturmacası hiç bitmez Allah daha büyük dertler vermesin; köftelerde çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun.ellerinize sağlık köfte çok güzel görünüyor.bulgur ıslatılacakmı önceden acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bulgur ıslatılmıyor, yumurta ve soğanın suyuyla kendisi kabarıyor, teşekkürler

      Sil
  3. Hoşgeldin , Hoşgeldin Geçmişler olsun.. Bu ne kadar güzel bir tarif. Ne kadar güzel bir görüntü böyle.. Ellerinize sağlık..
    Kızlar ödevlerini kolaylıkla yapsınlar inşallah. Bebeği Koklarım. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. hastalıklarla bile çocuklarınla hayatın tadını çıkar canım...çok geçmiş olsun ve süper bir tarif için ellerine sağılık canım...

    YanıtlaSil

  6. Sitenizi çok beğendim yorumlarınız paylaşımlarınız harika benim bir çalışmam var Galatasaraylı tüm futbolcuların resminin bulunduğu arkada fön müziği olan tıklanınca ekran duvar kağıdına dönüşen bir Galatasaray HD Müzik Ve Galeri oluşturdum
    desteklerinizi bekliyorum ve şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil

yorum var