..

22 Eylül 2013 Pazar

Sodalı Poğaça - Bayatlamayan Poğaça





             Bir pazartesi sabahından günaydınlar hepinize...
Okulların açılmasıyla birlikte, poğaça mevsimini de açıyoruz :) . Artık pazartesileri bir çeşit hamurişimiz bulunuyor. Beslenme çantalarında rahatlıkla koyulacaktır ayrıeten misafirlerin hatta kendi kahvaltı masanızda büyük bir gururla yerini alacaktır sodalı poğaça yada namıdiğer bayatlamayan poğaça.
              Evet bu poğaça gerçek bayatlamayan poğaçadır. Ben yağ oranını az tuttum, siz isterseniz biraz daha artırabilirsiniz. İçini sade yaptım, siz isterseniz peynirli, kıymalı vs yapabilirsiniz. Hatta köfte vs gibi malzemeler eklerek hamburger ekmeği niyetine bile kullanılabilir.
              Kesinlikle tavsiye ederim. Reçetesi sık yapılan tarifler listesinde mutlaka bulundurulması gereken bir tarif. Benden söylemesi...

Malzemeler:

  • 1/2 yaşmaya
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1,5 yemek kaşığı şeker (silme)
  • 1/2 yemek kaşığı tuz
  • 1 su bardağı soda (bir şişe oda ısısında)
  • 1/2 su bardağı ayçiçek yağı
  • Üzeri için: 1 yumurta sarısı, çörekotu, susam
Sodalı Poğaçanın yapılışı:
  1. Şeker ve mayayı bir kaba alıp, sütle bunları eritiyoruz. Bu karışıma soda, ayçiçek yağı ilave edip, azar azar un eklemeye başlıyoruz. Tuz ilavesini de bu esnada yapıyoruz.
  2. Hamurun ne kadar un alacağı sizin ölçülerinize bağlı. Azar azar ekliyoruz ki, istediğimiz kıvam alınca durabilelim. Hamur ne katı nede yumuşak olacak. Şekil vermesi açısından daha düzgün olması için fazla yumuşak hamur da istemiyoruz.
  3. Hamuru 30 dakika ılık bir yerde üstü örtülü bir şekilde mayalanmaya bırakıyoruz. Hamur mayalanınca tekrar yoğurup bezelere ayırıyoruz. Bu bezeler cevizden biraz büyükçe olacak. İki tepsilik poğaça çıkacak.
  4. Tepsimizi katı yağla yağlayıp, üzerine bu bezeleri koyuyoruz. Bir süre de tepside mayalanması için kenara alıyoruz. Bu esnada, fırını da 180 dereceye ayarlayabilirsiniz.
  5. Poğaçaların üzerine yumurta sarısı ve susam-çörekotu karışımını serpip pişmesi için fırına alıyoruz. Altı üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet Olsun...

11 yorum:

  1. pamuk gibi yumuşacık olmuş.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. canım nasılsın daha iyisin demi:)))
    fotolar ne kadar berrak aldım mmmmm mis eline sağlık:)))

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Pamuk gibi olmuş nefis görünüyor. Tam beslenme çantalık...Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  4. Benim de tam böyle bir tarife ihtiyacım vardı. Hemen deneyeceğim.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. ben bu poğaçayı çok duyar oldum, denemem lazım severim mayalı yumuşacık poğaçaları, eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık haftada bir yaparım o derece sevilir öpüyorum....

    YanıtlaSil
  7. Canım bizimde pazartesi pasta günü hep evde yaparım hiç dışarıdan alma huyum yoktur.Onun için böyle beslenmeye giden tarifleri kolluyorum aldım notunu eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Mayalı her şeye bayılırım,nefis görünüyorlar ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  9. Ya ben daha önce yaptım sodalı poğaca valla bayatladı :) Ya ben beceremedim yada tarifde bi sorun vardı senin tarifle yapacam bide bakalım nasıl olacak bayatlarsa yazarımm haa kızmaca yok :))

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor.sizin tariflerinizi özlemişim :) doğru diğer tariflere bakmaya gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Çok nefis poğacalar ellerinize sağlık sizin tariflerinizi özlemişim :) doğru diğer tariflere bakmaya gidiyorum .)

    YanıtlaSil

yorum var