..

16 Nisan 2012 Pazartesi

Ayranlı Göce Çorbası


                    Kuzularım  hasta oldular. Aniden değişen havalar mı buna sebep, yoksa yeni bir salgın mı bilmiyorum. Onlara salçasız, acısız, doyurucu bir çorba yapmak istedim. Göce çorbası imdadıma yetişti. "Göce nedir?" dediğinizi duyar gibiyim. Buğdayın irmik gibi değil de, irice kırılmış hali.
                   
                    Ayranlı çorbalar genelde soğuk tüketilir bilindiği gibi. Fakat biz bunu sıcak içmeyi tercih ediyoruz. Tam buğday içerdiğinden, çocukları doğru beslemeye yardımcı, en geleneksel çorbalardan biri.


                                           Ben yine, göceyi ve çorbasını kayınvalidemden öğrendim. Ondan öğrendiğim şekilde yapıyorum.Çankırı Çerkeş yöresi usulü yapıyoruz dolayısıyla. Bol nane ve ayran ile yeniliyor. Biz koyu kıvamlı tercih etsek de isteğe göre daha sıvı olarak tüketilebilir.
                                          Ben bu tarifimi Çorbalar Etkinliği düzenleyen arkadaşım Piti Piti 'ye ve Yöresel Yemeklerimiz Etkinliği sahibi Safiye'ce ye gönderiyorum.

Malzemeler: 2 türk kahvesi fincanı göce, 4 su bardağı su, 1 yemek kaşığı tereyağ, ayran, kuru nane, karabiber. (göcenin yapısına göre miktarı azalıp çoğalabilir, bazen daha az miktarda göce daha koyu kıvamlı oluyorken bazen daha fazla miktarda olması gerekir)

Yapılışı:
  1. Su, tuz ve göce bir tencereye alınır ve kaynamaya bırakılır. Başında durmakta yarar var dibine tutmasını istemeyiz.(Kıvamına bakarız, koyu kıvamlı olması gerekiyor çünkü sonra ayran eklenecek.Fakat isteğe göre daha sıvı da yenilebilir tabi)
  2. Tereyağını tavada eritip isteğe göre biraz pul biber ekleyebiliriz.
  3. Çorbayı kaselere alıp üzerine önce yarım kepçe ayran koyarız. Sonra bir kaşık tereyağ gezdiririz. Son olarak kuru nane ve karabiber ekleyerek servis yaparız. Afiyet Olsun...

16 yorum:

  1. öncelikle kuzucuklarına çok geçmiş olsun rabbim şifalar versin.. benim kuzularımda hastalar yarın doktora götüreceğim boğazları ve kulakları ..hastalara şifaolan çorbanızı çok beğendim elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Canim cok gecmis olsun . Havalar sicak gozukuyor ama aldatici dikkat etmek gerek..
    Eline saglik olsun degisik corba.
    Ama sicak icilince sifa olru gibi duruyor..

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle geçmiş olsun.Göce çorbasını
    çok severim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. YAYINLADIM ARKDAŞIM..ELLERİNE SAĞLIK..ÇOCUKLARINA DA ŞİFA DİLİYORUM..BİR AN ÖNCE İYİLEŞİRLER İNŞALLAH..BENİM KIZIM DA HASTA.SANIRIM MEVSİM GEÇİŞİ..

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.çorba harika.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. sevgili mutfak dili yukarda da belirttiğim gibi biz sıcak içiyoruz ayranlı olduğu halde. sanırım çerkeş yöresine ait böyle içmek sevgiler canım

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    kuzucuklarına geçmişler olsun.
    Ellerine sağlık. Çok güzel bir çorba. Şİfa olsun kuzularına.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. geçmiş olsun canım,benimki de cuma günü doktora gitti,herhalde mevsimsel,ayyyy, hasta olduklarında ...Allah yardımcın olsun,geçmiş olsun ve ellerine sağılık ,nefiiiis.

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun canım. Nefis bir çorba olmuş. Şifa olsun inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. çok çok geçmiş olsun çorbada değişik geldi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Kuzucuklarına çok geçmiş olsun, bu havalar çarpıyor insanı. Ellerine sağlık, çorban şifa olsun kuzucuklarına :)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım.mis gibi olmuş.

    YanıtlaSil
  13. Çok geçmiş olsun canım. Çoba harika kuzucuklarına şifa olur inşallak..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. biraz geç oldu ama geçmiş olsun elifciğim inşallh düzelmişlerdir. çorba da şifa olmuştur...

    YanıtlaSil
  15. Ellerine saglık arkadaşım çorban nefis olmuş harika bir tarif kazandırdın etkinlige desdegin için teşekkürler tekrar beklerim katılmanı. Tarifin yayında

    YanıtlaSil
  16. Yine bir Elif aman Allahım blogları Elifler sardı...senle beraber 5 kişi oldu blog ta tanıdığım...Öncelikle bloğunu çok sevdim tariflerin resimleri çok güzel ve artık yakın takipteyim...sevgiler

    YanıtlaSil

yorum var