..

15 Aralık 2011 Perşembe

Milföylü Yufkalı Börek ve Hayatımdaki 7 gerçek...

                       
                         Cafe Portakal'dan aldığım bu tarifi yine geçen pazar gelen misafirlerim için yapmıştım. Kıymalısını tercih ettim. Altında ve üstünde milföy olan bu börekte içine yufka konuluyor. Yiyenler beğendi. Bigilerinize.

Malzemeler: 1paket milföy,2 adet yufka
İç Harcı: Kıyma, kurusoğan,karabiber,kırmızı biber, maydanoz.
Sosu: 1 yumurta,1 kaşık yoğurt,1 şişe soda,1/2 bu bardağına yakın sıvıyağ,
Yapılışı:

  1. Tepsinin tabanına yağlı kağıt serilir. Üzerine bir sıra milföy konulur. 
  2. Kıyma ince doğranmış kuru soğanla kavrulur. Soğumaya alınır.Baharatlar ve tuzu katılır.
  3. Milföylerin üzerine yufkanın bir tanesi parçalanarak kapatılır. Üzerine soğuyan kıyma harcı konulur. Kıymalar diğer yufkanın parçalanmasıyla tekrar kapatılır.
  4. En üste tekrar milföylerle kapatılır ve dilimlenir.
  5. Üzerine sos malzemeleri karıştırılarak dökülür ve 1 saat dolapta dinlendirildikten sonra fırına sürülür. Üzeri kızarıncaya kadar 180 derecede pişirilir. Afiyet olsun...

                Şimdi gelelim bu günkü ikinci konumuza: Sevgili Pasta Köşesi beni mimlemiş, beni düşündüğü için kendisine teşekkür ediyorum. Hayatımdaki 7 gerçek nedir demiş.Ben de şimdi başlıyorum  soruları cevaplandırmaya.

 1)İlk bakışta anlaşılır biri değilim sanırım. Mesela; bazıları beni soğuk bir insan olarak görür, bazıları saf bazıları ise fazla bilmiş vs. Karmaşık olmaya çalışmam aslında olduğum gibi görünme çabam her zaman üst safhada olmuştur.

2) Kızlarımdan ayrılamam. Yani sabah gidip akşama kadar görmesem kötü olurum. Onları babaannesine bırakıp giderim, işim bitince koştura koştura eve zor atarım kendimi. Bebekliklerinden kalma bu duyguyu atamadım bir türlü.

3) Geçen seneye kadar panik atağım vardı. Geleceği düşünerek kaygılanmak beni epey yoruyordu. İlaç milaç derken baktım olacak gibi değil tam bir tevekkülle Allah'a teslim olmayı seçtim.Şimdi hayrın ve şerrin O'ndan geldiğini daha iyi anlıyor ve başıma gelenleri daha vakur bir şekilde kabulleniyorum.

4)Hep deniz kıyısında küçük bir yerde yaşamak  hayalim vardır. Balığı denizden çıktığı gibi yemek, sebzeleri köy pazarından taze taze almak, hatta kendi otlarımı yemişlerimi kendim dağlardan toplamak gibi.

5) Sürekli birşeyler öğrenmek çabasındayım. Kendimi bildim bileli hep öğrenmeye çalıştım. Evlendim çocuğuma rağmen açık öğretimle okulumu 4 yıllığa  tamamladım, her gün işime yaramasada 3 ingilizce kelime öğrenmeye çalışıyorum mesela. Şimdilerde bütün derdim bloğum ve tabi yemek tarifleri oldu.

6) Çocukluğu başarılı geçmiş biri olarak lise de fena sayılmaz ama sonraki yıllarda geriye düşüş yaşadım hep.Başarısızlığa alışmam epey zamanımı aldı. Hırslı biri hiç olamadım. Ama elimden gelenin en iyisini yapmasam kendimi mutsuz hissediyorum. Yani başarılı olan insanları kalpten alkışlarım, onları takdir eder onlar için iyi dileklerde bulunurum.Sokakta bir insan görsem onun için içimden Allah'a dua ederim.

7) Sonuncu gerçeği sizin tamamlamanız gerekiyormuş sevgili okuyucu. Bu postu okuyunca lütfen oradan nasıl göründüğümü yazarsanız sevinirim.

      Şimdi sıra geldi yeni kişileri mimlemeye.Sevgili Fatma,Sevgili Durme,Sevgili Nesrin,Sevgili Fatoş arkadaşıma gitsin. Bakalım onların hayatındaki 7 gerçek ne imiş. Sevgiyle kalın.

15 yorum:

  1. Canııım tabiki de severek cevaplandırmak isterim. Hemen bloğumda cevaplandırıyorum. Benim de panik atağım vardı. Bilirim insanı nasıl yorduğunu. Sonuncu maddene gelince bence çok cana yakın ve ilgilisin. Kocaman Sevgiler, cevaplar için bekliyorum...

    YanıtlaSil
  2. geçenlerde ben denedim bunu herkes çok beğendi :)

    YanıtlaSil
  3. Değişik ve güzel bir börek tarifi.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Benden de sana sevgiler durmeciğim öptüm canım.
    Amak-ı Hayal ben de de aynı şey oldu. Denediğimde yiyenler beğendi. Sevgilerimle...
    Sevgili Pembe kekik. sağolasın canım. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. hem görüntü hem lezzet bir arada harika bir börek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Elif canım çok teşekkür ediyorum )mimimi aldım bu aralar pek güzel tarifler çıkmıyor mutfaktan( mimi en kısa zamanda cevaplamaya çalışıcam canım:)
    çok güzel bir mim ben bu mimler sayesinde blog arkadaşlarımı daha yakından tanıdığımı düşünüyorum :)
    ve senin yedi gerçeğinide öğrenince dedimki :
    Elif im evvela dürüst sorumluluklarını bilen
    ailesine bağlı becerikli bir kişi olduğnu düşündüm:)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel oluyor bu börek bende yapmıştım,ama ben patatesli sini yapmıştım.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Fatmacığım canım o senin kendi güzelliğin senin kalbinin güzelliği. Senin cevaplarını da sabırsızlıkla bekliyorum. sevgilerimle...
    anne eli gibi herhalde canım bu böreği benden başka herkes denemiş önceden:) Sağolasın sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim şericiğim güzel yorumuna.Ne kadar şanslısın ki kendi balığını tutma imkanına sahipsin.Senin adına çok sevindim tatlım. Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  10. Çok iyi yürekli birisin canım sen güzel cevapların için teşekküerler:)
    Ellerine sağlık bu arada çayımı içiyorum şuan aklım börekte:)

    YanıtlaSil
  11. Pasta köşesi insan baktığı gibi görürmüş.Sen böyle bakmasan beni böyle görebilirmiydin? Güzel kalpli olan güzel görürmüş.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık enfesss görünüyor. Mutlaka deneyeceğim. Seni izlemeye aldım. Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
  13. mimleme olayını anlamadım ama hayatındaki gerçekleri okuduğumda sanki beni anlatıyormuşun gibi geldi. Bende aynı duygular içinde mutlu olmaya çalışan biriyim ne yazıkki......

    YanıtlaSil
  14. Hoşgeldiniz öncelikle. Mimlemeyi şu şekilde anlatayım. Bir blokcu arkadaş bir soru buluyor ve bu soruyu ister 5 ister 10 ister daha az kişinin cevaplamasını istiyor. ve o kişilere haber veriyor ben sizi mimledim diye. bizler de o kişinin sorularına cevap verip başka arkadaşları aynı şekilde mimliyoruz. umarım anlatabilmişimdir. Ayrıca biraz hüzün okudum yorumunuzda. İnsanın zaman zaman hayata bakış açısı değişiyor umutlu olmak güzel haberlerin alınmasındaki ilk adım bence. tekrar beklerim. sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account
    it. Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how can we communicate?


    Here is my site - maz.Mit.Edu

    YanıtlaSil

yorum var