..

13 Aralık 2011 Salı

Domatesli Kuzukulağı Salatası



                           " Pazar günü misafirlerim vardı" demiştim. Fakat fotoğraflamak kısmet olmadı. O günkü menümden kalan bir salata bu; Kuzukulağı  Salatası. Kuzukulağını çok sever ve bolca tüketiriz biz. Tabi bunun yanısıra tere ve roka da gelir. Bazen ise bu şekilde salatalarını yapıyorum.Bu defa içine sarımsaklı yoğurt yerine domatesin hem kurusunu hem de tazesini kullanmayı tercih ettim. İki aynı sebze ve iki farklı tadı birleştirmek istedim. Bence güzel bir salata idi. Yiyenler de beğendi. Sevgilerimle...

Malzemeler: 2 demet kuzukulağı,1 büyük domates,1 küçük konserve kutusu mısır,1 avuç kadar domates kurusu,zeytinyağı, limonsuyu, tuz.

Yapılışı:

  1. Domatesleri bir kaç saat önce sıcak suda yıkayıp yine sıcak suda yumuşamak üzere bekletiyoruz.
  2. Kuzukulağının yapraklarını doğruyoruz, salata kasesine alıyoruz.
  3. Taze domatesin kabuklarını soyup, küçük küçük doğruyoruz. Kaseye ekliyoruz. 
  4. Yumuşayan domates kurularını küçük küçük doğrayıp salataya ekliyoruz.
  5. Mısırları ekleyip üzerine zeytinyağı ve limon suyu gezdirip servis yapmadan önce biraz da tuz ekliyoruz. İsteğe göre dövülmüş ceviz ile süsleyebilirsiniz. Afiyet Olsun...

9 yorum:

  1. Bizim evde salatanın her çeşidi sevilir, sık sık salata tarifleri paylaşmam da bu yüzden. Kuru domatesle hiç düşünmemiştim, en kısa zamanda deneyeceğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım..salata benim için vazgeçilmezlerimdendir..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. baharatlı tatlar denemeni tavsiye ederim. Hem kurusu hem tazesi bence güzeldi. sevgiler.
    Fatoşcuğum salatayı benim de vazgeçilmezimdir canım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık.. salata her zaman güzel bi öğün oluşturuo sofranın olmazsa olmazları..

    YanıtlaSil
  5. kuzu kulağını çok severim ellerinize saglık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. hemde domates kurulu nefis olmuş maalesef burada nerede bulucam ben kuzu kulağını.. ellerine sağlık sevgileirmle..

    YanıtlaSil
  7. Seçilciğim bence de salata her zaman bir öğün olabilir. hele de içine tok tutucu şeyler katarsak tam bir öğün oluyor.
    Sevilciğim biz de kuzukulağını çok sevenlerdeniz. :)
    Yemek bir aşk senin nerde bulacağını bilmiyorum ama ben köy pazarlarından almayı tercih ediyorum. bazen de marketten sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Salatalar olmazsa olmazım.Kuzukulağının hafif ekşimtrak tadı ne hoş olmuştur, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. ıhlamurcum hoşgeldin canım. Ekşimtrak evet tadı. Denemelisin tatlım. sevgiler...

    YanıtlaSil

yorum var