..

1 Haziran 2012 Cuma

Labneli Poğaça (Tam buğday unundan)


                      Merhabalar Sevgili Dostlar, Hayırlı Cumalar. Cumanın bereketi hepimizin üzerine olsun inşallah.
                      Dün okulumuzun kermesi vardı. Ne kadar yorucu idi anlatamam. Çekilişler falan yapıldı. Hanımlarımız tatlılardan, tuzlulardan, zeytinyağlı sarmalardan, kısır, mercimek köfteleri neler yapmışlar neler... Biz de kendi çapımızda birşeyler yaptık. Onu daha sonra paylaşırım inşallah. Bu arada ben, epeydir bekleyen bir tarife geçeyim ; labneli poğaça.
                       500 gramlık paketlerde labne almıştım, bir tatlı yapmak için. Daha sonra tatlıyı yaptığımda eklenmesi gereken şeyler olduğu kanaatine vardım ve yayınlamadım. Nitekim yarım paket labne peyniri elimde kalmıştı. Bununla poğaça yaptım ev ahalisine. Kızım zeytinli poğaçaları sevdiği için içine zeytin ekledim bu sefer. Bir de gözüme ilişen tam buğday unu vardı. Hepsi birleşince bu muhteşem poğaçalar çıktı ortaya. Seviyorum böyle doğaçlama ve evdeki malzemelerle yeni şeyler denemeyi. Hiç yağlı değildi, ayrıca bir gevrekti, mayalı hamuru aratmayan bir poğaça oldu bu.  Bizim babamız bile beğendi ki (herşeyi beğenmez) sizlere de şiddetle tavsiye ediyorum. Denemeniz dileğiyle...



Malzemeler:
  • 1 su bardağı dolusu labne peyniri
  • 1/2 su bardağını biraz geçmiş erimiş tereyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 2 paket kabartma tozu
  • 6 su bardağı tam buğday unu
  • İçi İçin: Çekirdekleri ayıklanmış, doğranmış zeytin
  • Üzeri İçin: Çörekotu, susam.
Yapılışı:
  1. Sütü derince bir kaseye alıp, içine şeker ve tuzu ekleyip eritiyoruz. Yumurtanın birinin sarısını ayırıyoruz ve un haricindeki diğer bütün malzemeyi ekleyip karıştırıyoruz. Unu her zamanki gibi azar azar ekleyerek yeteri kadar yumuşaklığa erişmesini sağlıyoruz.(Gerekirse biraz daha un eklenebilir)
  2. Bu hamuru yine zamanım olmadığı için bekletmedim. Ceviz kadar yada cevizden küçük parçalara ayırıp beze yaptım. Yuvaklak şekilde açtım. (Bu esnada birşey hatırlatmalıyım; eğer bezeleri büyük tutarsanız, poğaçalarınızın ağzı açık olacaktır. Ağzı kapalı olsun isterseniz, hamuru çok küçük beze alıp, ince açmalısınız)
  3. İçine zeytin koyup, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirdim. Üzerine yumurta sarısı sürüp, isteğe göre çörekotu, susam serpilir.
  4. Tepside 10 dakika bekletip,  220 derecedeki fırına sürdüm. Üzeri kızarıncaya kadar pişirilir. Afiyet Olsun...

21 yorum:

  1. Şimdi 1 tane olsa ne güzel olurdu çayla. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  3. hem poğaça hem diyet.harika canım.olsada yesem dedim şimdi.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık elifim senin elinden yemek harika olur..
    canım benim yorulmuş..
    gel canım sana sütlü tatlı ikram edeyim yorgunluğun gidiversin.
    cuman mübarek olsun
    :)

    YanıtlaSil
  5. susamlı, çörekotlu nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım beğenilmesi normal :)
    görüntü bile müthiş lezzeti düşünemiyorum:)
    hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  7. Ben bunun çörekotlarını, susamlarını önce tırtıklayıp sonra yerdim kesin:))

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş poğaçalar,çayın yanına çok yakışıyor.Ellerine sağlık.Sana da hayırlı cumalar.Mutlu haftasonları,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık.Tam buğday unu bana çok lezzetli geliyor.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. ayy fotoğraflar harika lezzetini anlatıyor sanki:)
    ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  11. offf harika harika olmus :-)
    ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  12. oooo labne peyniriyle poğaça acayip güzel olmuştur...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...
    güzel haftasonları diliyorum...

    YanıtlaSil
  13. Bende yaptığım için tadının nefisliğini biliyorum.
    Zaten görüntüler de nefis bir poğaça olduğunu gösteriyor.Ellerine sağlık canım:))
    Ayrıca kermes hazırlıklarınızda emeği geçen herkesin ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Cocuklarim icin benim de sIklIkla yaptigim bir pogaca cesididir,ellerinize saglik.yiyenlere afiyetler olsun.
    Ben de beklerim,güzel günler diliyorum

    YanıtlaSil
  15. Bizim oğlanlar bayılacak bu poğaçaya

    YanıtlaSil
  16. bloğun ayarları ile oynarken bazı şeyler silindi,o meşküliyetle arkadaşlarım ne yaptıklarını kaçırdım,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık bayılırım poğaçaya, mutlaka denemeliyim

    YanıtlaSil
  18. labne girince işin içine tadına doyum olmaz çok severim, eline sağlık nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  19. tadını çok merek ettim doğrusu.ellerine sağlık.tam benlik olmuş..

    YanıtlaSil
  20. cok guzel gorunuyor canım her gun olsa her gun yerım poğaçaya cesıtlerını de sevıyorum bu nedenle labnelı de nefıs oluyor ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  21. eline sağlık canım nefis gözüküyorlar karnımda nasıl aç aldım bundan bitane....sevgiyle kal...

    YanıtlaSil

yorum var