..

15 Aralık 2011 Perşembe

Kestane Şekerli Krem Şantili Pasta


                              Hayırlı Cumalar Dostlarım. Dostlarım diyorum size. Biliyorum dostun anlamını en ziyadesiyle.Kendimi bildim bileli tanıdığım, hala görüştüğüm, sırdaşlık ettiğim, dostlarım var benim. Biliyorum bazılarınız içinizden diyecek ki "Dost sadece bir tanedir. Hadi diyelim iki tane".Yok benim birkaç tanedir.Çocukluğum onlarla geçmiştir. Sokaklarda onlarla oynamışım, İlk aşık oluşumu onlarla paylaşmışım, ilk hayal kırıklığımı ve sonrakileri. Acılarımı paylaşarak azalttığım, mutluluklarını mutluluğum yaptığım... Güzel günlerimiz güzel gecelerimiz, güzel 25 yılımız geçti.Ben ne isem onlar da o diyebilecek kadar güvendiğim dostlarım.Rabbim bana onları verdiği için binlerce şükür.
                             Şimdi ise sizlere diyorum dostlarım diye. Biliyorum biryerlerde beni okuyan, dinleyen, beni anlayan o güzel insanlar var. İçinizden birkaçını sanki yıllardır tanıyor hissiyle doluyum. Yada ortak bir noktada birleşince benimle aynı duyguları yaşadığına inandığım yürekler var.
                               6 ayı geçti bloğumu kurmam. Daha önceleri ne yapıyordum bilmiyorum. Öncesi yok. Sonrası var. Daha iyi nasıl düzenleyebilirim, güzel tarifleri nerelerden bulabilirim, gibi binbir çeşit düşüncelerim var. Bazı akşamlar yarınki tarifim ne olsun diye uyuyamadığım geceler. Herşeyi buradaki küçücük pencereye sığdırmaya çalışma çabalarım.
                                Yazmak yazmak istiyorum. Sonsuza kadar yazmak. Sayfalar dolusu yazmak. İçimi dökmek. Şimdi içinizden bazıları düşünecek mutsuzmuyum diye. Hayır. Tam aksine. Bir değişik sarhoşluk halindeyim sanki. Sakinim, umutluyum, sabırlıyım, hiçbir zaman olamadığım kadar hoşgörülüyüm...
                                 Kimbilir belki beni bu ruh haline sokan yegane şey cumanın hayrıdır. Dedim ya kimbilir...
Bu kadar tatlı konuştuktan sonra,bir tatlıyla noktayı koyalım değil mi.Buyurun tarifi almaya.

        Malzemeler;
Keki İçin: 5 yumurta,1 büyük boy subardağı süt, aynı bardakla sıvıyağ, aynı bardakla bir bardak şeker,1/2 tatlı kaşığı tarçın,1 küçük elma rendesi,6 kaşık kepekli un,8 kaşık normal un(gerekirse 1 kaşık daha koyabilirsiniz),2 kaşık nişasta,2 kabartma tozu,vanilin.

 Kremşantisi için; 4 beyaz kremşanti, 3 bardak soğuk süt.

İçi ve üzeri için; 1 tane muz, bir küçük kutu kestane şekeri,2 kaşık çekilmiş ceviz,2 kaşık çekilmiş yeşil fıstık içi,isteğe göre hazır çikolata sos.

Yapılışı:

  1. Yumurtaları kırıp şekerle beyazlaşana kadar çırpıyoruz. Üzerine kabartma tozu haricindeki bütün malzemeleri katıp karıştırıyoruz. En son içine kabartma tozlarını katıp karıştırıyoruz.Yağlanmış kalıbımıza koyuyoruz. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişinceye kadar bırakıyoruz.
  2. Bu arada kremşantilerimizi hazırlıyoruz.Sütünü az koyuyoruz ki koyu kıvamlı olsun. Eğer siz kremşantiyi çok sevmiyorsanız; hazır pasta kreması yada kendi yaptığınız herhangi bir pudingi iç malzemesi için kullanabilirsiniz. 
  3. Fırından çıkardığımız kekimiz soğuyunca ikiye kesiyoruz. İçini herhangi bir mermalat yada sütle ıslatıyoruz. Kremşantiyi sürüyoruz. Üzerine kestane şekerlerinin yarısını parçalara ayırarak serpiyoruz, muzun yarısını yuvarlak kesip koyuyoruz, ceviz kırıntılarını koyuyoruz. Diğer  keki de ıslatıp, üzerine koyuyoruz.
  4. Tekrar en üstünü kremşanti ile kaplıyoruz.Artan muzu, kestane şekerlerini koyuyoruz. Yeşil fıstıkla süsleyip üzerine hazır çikolata sosunu gezdiriyoruz. Afiyet Olsun.
  Ben bu tarifimi Sevgili Annemin Kızıyım'a Çay Kahve Bahane Etkinliğine gönderiyorum. Kendisine kolaylıklar diliyorum. Sevgiler...
                              

16 yorum:

  1. Harika bir pasta olmuş...
    Kestane ve pasta harika bir ikiliii:)
    ellerin dert görmesin...

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı Cumalar Dostum:)) Kestane şekerini çok seviyorum. Ağzımda bıraktığı tada bir türlü doyamıyorum. Ellerine sağlık. Enfes görünüyor. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  3. Pasta Köşesi Kestane pasta ikilisi bence de güzel. Teşekkürler sevgilerimle...
    Sana da hayırlı cumalar Dostum.Büyük bir memnuniyetle ve büyük bir mutlulukla.Sevgiler benden...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar, hayırlı CUMA lar canım, tarifin harika ellerine saglık, bu tarife bana yolladıgna dair not düşersen çok iyi olur, bir karışıklığa sebep olmaz, sevgiler canım, blogun çook güzel ellerine emeklerine sağlık, selamlar....

    YanıtlaSil
  5. Canım simdi tarifini kaydederken bana bu tarifini yolladıgını altta belirtmissin ben üstte aradığımdan bulamamıstım, ellerine saglık, tekrardan çok teşekkür ediyorum, sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. Pasta harika görünüyor harika..
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Kestaneli pasta favorilerimdendir ama yapmak henüz kısmet olmadı.
    Kimbilir belki de senin tarifinle yapmak kısmet olur:)
    Ellerine sağlık canım pastan nefis görünüyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Annemin kızıyım sanada hayırlı cumalar canım. Birşey değil canım bol katılımlar diliyorum. sevgiler.
    Hayat Cafe Tarifleri teşekkürler canım çok tatlısın.sevgiler
    Sevalce lezzetler kremşantiyi fazla sevmiyorsan ara kremasını hazır puding yada başka bir ara malzemesiyle yapabilirsin. Eğer benim gibi acele tarafından yaptıysan böyle de olur. Kestanelisi benim de sevdiğim bir tad. Sevgiler canım güzel yorumuna teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. ha ri ka :) ellerinize sağlık çok beğendim kestaneli hiç bir şeye hayır diyemem zaten:)

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler yemek dünyam.Sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
  11. Elif cim sana da hayırlı cumalar diliyorum, ben de blogumu açalı daha 4ay oldu, düşüncelerim ve hissettiklerim seninle aynı hepsine katılıyorum iyiki tanımışım seni ve diğer blog dostlarımı:)) Pastan çok güzel görünüyor canım çekti valla olsada yesek dedim içimden ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  12. Kestane şekerini çok severim, harika olmuştur eminim, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Kestane şekerine bayılırım.Ellerinize sağlık.Pasta nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Canım bir ödülün var blogumdan alır mısın..

    YanıtlaSil
  15. pasta cok güzel görünüyor. agzim sulandi :)

    YanıtlaSil
  16. şirinciğim teşekkürler canım tatlı diline güzel gönlüne.
    Egeciğim kestane şekerini kim sevmezki. teşekkür ederim canım.sevgiler...
    Pembe kekik sanada teşekkür ederim canım
    Yarenciğim keşke tatlım sana sunabilmek mümkün olsaydı. Hamilelere birşeyler yapmayı çok severim ben. Kendine iyi bak tatlım. sevgiler...

    YanıtlaSil

yorum var