..

28 Kasım 2011 Pazartesi

Sarımsak Soslu Çörekler



                     Ebru Omurcalı'nın sarımsaklı-peynirli sosuyla yaptığı ekmeklerden etkilendim bu tarifte. Farkı ise; ben kendi bildiğim şekilde yaptım çörekleri. Yumuşacık çörekler oldular.Sarımsak sosunu isteğe göre koymayabilirsiniz yada ölçüleri azaltarak hepsine koymayabilirsiniz.

Malzemeler: 1 su bardağı ılık süt,1 su bardağı yoğurt,1,5 su bardağı ılık su,1/2 su bardağı sıvıyağ,1 yaşmaya,5 tatlı kaşığı şeker, 4 tatlı kaşığı tuz.

Sosu İçin:2 çorba kaşığı ezilmiş sarımsak,1 tatlı kaşığı kekik,2 çay bardağı rendelenmiş beyaz peynir,1 çay bardağı zeytinyağı.

Yapılışı:
  1. Mayayı ılık süt ve su ile özeliyoruz. İçine şekeri katıp eritiyoruz. Tuzu,sıvıyağı ve yoğurdu katıp karıştırıyoruz. Azar azar un ekleyerek yoğurmaya başlıyoruz. Elimize yapışmayan, kulak memesi kıvamında bir hamur elde edince, hamuru dinlenmeye bırakıyoruz.
  2. Yağlanmış tepsiyi hazırlıyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp bezelere ayırıyoruz. Her bir bezeyi elimizle açıp içine elimizle sıvıyağ sürüyor ve rulo yapıyoruz. Elimizle uzatıp düğüm atıyoruz.Yukarıdaki biçimde şekil veriyoruz.
  3. Üzerine yumurta sürüp 180 derece fırında pişiriyoruz.
  4. Sosunu hazırlamaya başlıyoruz.Ezilmiş sarımsak, kekik, zeytinyağı ve peyniri karıştırıyoruz.Servis yaparken ekmeklerin üzerine sürüyoruz.Afiyet Olsun...








5 yorum:

  1. çok güzel kabarmışlar ellerine sağlık canım
    afiyet olsun sevgiler:))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim fatmacığım. Sevgiler benden :)

    YanıtlaSil
  3. sarimsakli ekmek denemistim,corek degisik olmus. ellerine saglik arkadasim:)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir tarif, ellerinize sağlık,

    YanıtlaSil
  5. Lamacığım Sarımsaklı ekmek yıllar önce bende denemiştim. Bunun benim yaptığımdan farkı sosunun sarımsaklı oluşu. Uğradığın için teşekkürler canım.
    Zencefil teşekkür ederim tatlım.

    YanıtlaSil

yorum var