..

17 Mayıs 2011 Salı

Yoğurtlu Yarma Çorbası

                   Merhaba arkadaşlar Yeni bir tarifle sizlerle birlikte olmak istedim. Bu benim en sevdiğim çorbalardan. Kayınvalidemden öğrendiğim belkide pek çoğunuzun severek yaptığı bu çorbayı bir de benden dinleyin. Özellikle çocuklar için yararlı olduğu için favorilerim arasında, ayrıca sütle de yapılabilir. Ben buzlukta her zaman haşlanmış yarma, haşlanmış kurufasulye ve nohut bulundurduğum için acil durumlarda da kurtarıcım benim. Neyse çok konuştum. Artık tarifi versem iyi olacak.

Yoğurtlu Yarma Çorbası için malzemeler: Haşlanmış yarma, haşlanmış nohut, haşlanmış kurufasulye(yapacağınız çorbaya göre miktarları değişir, ben ençok yarmadan biraz nohut ve biraz da fasulyeden ekliyorum), süzme yoğurt veya ekşisi olmayan hazır yoğurt, yumurta yarım kaşık un, yağ, isteğe göre kırmızı pul biber, nane.
Gelelim yapılışına; Öncelikle hepsi haşlanmış olacak ben buzluktan çıkarttığım gibi tencereye koydum hepsini. Tuzunu ekleyip kaynamaya bıraktım. Bir kapta bir yumurta dört kaşık yoğurt, yarım kaşık unu ,naneyi çırptım ve biraz çorbanın suyundan kaseye alarak azar azar ekleyerek karıştırdım. Çorbamız kaynayana kadar başında karıştırıyoruz. En sonunda üstüne biraz yağda kırmızı pul biber yakıp pişen çorbamıza ekliyoruz. Çok fazla haşlamak iyi olmayabilir çünkü zaten hepsi de haşlanmış olduğu için yarmalar çok şişebilir, yarmaların çok fazla şişmemesi tercihimizdir.Bu kadar işte Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var