..

17 Mayıs 2011 Salı

Limon Soslu Gofretli Kek


                             Aslında böyle bir adı yok tabi. Bu tamamen benim uydurmam. Yani tatlıyı uydurdum. Evde bir süredir yenmemiş birkenarda bekleyen gofretleri görünce aklıma geldi tabi bu haliyle değil yaptıkça birşeyler ekledim ve en sonunda böyle bir şey çıktı ortaya. Bizimkiler beğendi bakalım siz beğenecekmisiniz?
Malzemeler:  Keki İçin:(standart kek malzemeleri her zamanki ölçünüze göre sadece gofretlerden kaynaklanan un eksiğimiz olabilir, onu da gofretleri ekledikten sonra aldığı kadar ekleyerek akışkan olmasına dikkat ederek telafi edebilirsiniz özellikle bu kekte dikkat edilmesi gereken normal kekin hamuru kıvamından biraz daha akışkan olması gofretten kaynaklı olarak)
Yine de ben kendi ölçülerimi vereyim. Ben büyük fırın tepsisine yaptığım için ölçülerimi büyük tuttum. Gelelim malzemelere, 4 yumurta, 1,5 su bardağı sıvıyağ,1,5 su bardağı süt, 2 kabartma tozu, 1 su bardağı şeker, limon kabuğu rendesi, kesi ıslatmak için 1 yada 2 bardak soğuk süt, 10 tane gofret (benimki fındıklı olanlardan idi)

Limon sosun yapılışı: 2 limon suyu(benimki 1 çay bardağına tekamül etti) limon suyuyla aynı miktarda su, iki katı şeker yani iki çay bardağı şeker, soğuyunca eklenecek yarım yemek kaşığı nişasta

Hazır pasta kreması: 50 gr yumuşak margarin, 1,5 su bardağı soğuk süt kakaolu kolay pasta kreması
Süslemek için 1 bütün limon

Yapılışı:
Öncelikle keki hazırlamakla işe başlıyoruz. Gofretleri robotta çektikten sonra yumurtaları kırıyoruz bir kaba. içine 1 bardak şekerimizi ekliyoruz. blendırdan geçiriyoruz. Köpürünceye kadar şekeri eriyinceye kadar çırpıyoruz. Sütümüzü ve sıvıyağımızı ekliyoruz. Gofretlerimizi ekliyoruz. Birazcık un ekledikten sonra kabartma tozlarımızı ekliyoruz. Bu arada çırpmaya devam ediyoruz. Akışkan bir kek hamuru oluncaya kadar kadar biraz daha un ekliyoruz. Yağlanmış tepsimize kek hamurumuzu döküp 180 derece önceden ısıtılmış fırına sürüyoruz. Üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Bir kürdan yardımıyla hamurun pişip pişmediğine bakıp fırından çıkartıyoruz. Soğuması için bir kenara alıyoruz.
Kek ılınırken biz de limonlarımız sıkıyoruz. Limon sosunu yaparken dikkat edilecek nokta şu; limon suyumu sıktıktan sonra ölçtüm bir küçük çay bardağı geldi. Bir küçük çay bardağı da içine su koydum ve iki çay bardağı da şeker ekledim ocakta kaynatmaya başladım. Şerbetimsi bir hal alıncaya kadar kaynattım ve sonra kenara aldım soğumaya bıraktım.
Limon sosu ılınınca içine yarım kaşık nişasta ekledim. Karıştırıp ocağı aldım. Sürekli karıştırarak  daha koyu kıvamlı bir hal almasını sağladım tekrar altını kapatıp kenara aldım.
Bu arada hazır pasta kremasını üstünde yazılığı gibi hazırlamaya başladım. 50 gram yumuşak margarini blendırda karıştırdım üstüne 1,5 bardak soğuk süt ekledim  ve hazır pasta kremasını ekledim tekrar krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpmaya devam ettim dolaba kaldırdım.
Soğuyan kekin üstüne iki bardak sütü ekledim. Her yerine değecek kadar ıslattım. Bütün bir limon alıp kesebildiğim kadar ince ince kestim  limonları önce sıcak olan sosa sonra ıslak kekin üstüne yerleştirdim (yuvarlak olacak şekilde tabi bu benim o zaman aklıma gelen haliydi. Siz daha güzel bir şekil verebilirsiniz ) Ortasına yaptığım limonsostan döktüm, kenarlarına dolaptan çıkardığım hazır pasta kremasını yaydım. Aslında pasta kremasına gerek yokmuş. Limon sosla daha iyiymiş bir dahakine bunun üzerinde çalışmalıyım. Afiyet olsun.
taslak
11:49:00
Tombul Tarifler adlı yazara göre

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var