..

23 Mayıs 2011 Pazartesi

Puf Pasta




Pasta dedinmi çocuklar bayılır. Siz de benim gibi çocuklu bir anne iseniz pasta ve tatlı türlerinden iyi yaptığınız tarifler mutlaka birkaç tane vardır. Puf pasta da benim bu tür tariflerimden. Yapımı kolay olan aynı zamanda görünüşü ve tadı konusunda hiçbir risk içinde barındırmayan bir tarif bu. Ben bu tarife yakın bir tarifi portakal ağacında rastladım fakat tam olarak benim yaptığım gibi olmadığı için kendi yaptığım şekliyle sizinle paylaşmak istedim. Benim tarifimin yapımı daha kolay. Siz de benim gibi kolaycı iseniz ve çocuklarınızın fazla tahammülü yoksa denemenizi şiddetle tavsiye ederim . İnanın pişman olmıyacaksınız.

Şimdi gelelim Tarifimize:
Normal bir kakaolu kek yapın, fırın tepsisine koyun, bir tane kabartma tozu koyun, çünkü çok kabarmamasını tercih ediyoruz.

Yine de miktar vermek gerekirse Keki İçin ben:
3 yumurta, 1 su bardağı yağ, 1 su bardağı süt, 1 küçük paket kakao, 1 bardaktan bir kaşık fazla şeker, bir kabartma tozu, bir vanilin kullandım.

İç harcı İçin: 2 tane sade kremşanti, iki bardak soğuk süt, bir tane bitter çikolata

Yapılışı:
  1. Keki bilinen şekilde hazırlayıp, 180derece fırında pişirmeye başlıyoruz.
  2. Krem şantiyi soğuk sütle çırpıp dolaba koyuyoruz. Kullanmadan hemen önce içine ufak ufak kestiğimiz çikolata parçalarını ekliyoruz.
  3. Kekimiz, fırından çıkınca soğuması gerekiyor. Sonra bu keki su bardağı ile yuvarlak şekilde kesiyoruz. Kestiğimiz yuvarlak kekleri bir tepsiye alıp, geri kalan kısımlarını robottan geçiriyoruz.
  4. Hazırladığımız krem şantili iç harcı yuvarlak keklerin üzerine kaşık yardımıyla koyup, robottan geçirdiğimiz keke buluyoruz. Elimizle yuvarlak şekil veriyoruz.
  5. En son olarak tepsiye yerleştirdiğimiz puf pastalarımızın üzerini isteği göre hindistan cevizi ile süslüyoruz.
Buzdolabında biraz beklerse kendine daha iyi gelir tabi eğer sizin çocuklarınız bekleyebilirse...

                                                         Afiyet Olsun

3 yorum:

  1. Merhaba...
    güzel bir gezinti yaptım blogunda,emeklerine sağlık.
    herbiri ayrı ayrı güzellikler.

    ziyaretin için çok teşekkür ediyorum,içten yorumun içinde tabiki.görüşmek üzere,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. ben bunu kaçırmışım :) ne de güzelmişş. ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  3. Harika pasta tarifleriniz var tebrik ederim. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

yorum var