..

31 Mayıs 2016 Salı

Maya ve Kabartma Tozu ile Poğaça (Pastane tadında poğaça)


Bu poğaçayı denediğinizde eminim çok beğeneceksiniz. Pastanelerdeki poğaçalar gibi tadı var, hatta pastane poğaçası bile diyebilirim. Kesinlikle ertesi güne yumuşacık oluyor, yerken de lezzeti bir başka güzel. Tabiri caizse, on numara beş yıldız...
Ben malzemesi az tarifleri vermeyi sevsem de, bu poğaçamızın malzeme listesi epeyce kabarık, şüphesiz ki tadını ve bayatlamamasını da bundan alıyor.
Beni takip edenlerin artık alıştığı süt kaymağı durumu var ki, ona burada bir kez daha açıklık getireyim. Eğer kendi yoğurduğunuzu kendiniz yapıyorsanız, pişirdiğiniz ve sonrasında ılımıya beklettiğiniz sütünüzün üzerinde oluşan kaymağı bir kaba alıp poğaçalarda kullanabilirsiniz. Hatta hazır yoğurt tercih ediyorsanız, onun üzerindeki kaymağı da alabilirsiniz (bizim evdekiler kaymak sevmedikleri için ben mecburiyetten alıyorum ve hamurişlerinde kullanıyorum) üçüncü seçenek ise hazır krema biraz olsun bunun yerine geçebilir diye düşünüyorum, fakat sıvı kremayı kullandığınızda un miktarını da biraz artırmanız gerektiğini unutmayınız. Yine de siz kaymakla kremanın vereceği tadı bir tutmayın olur mu :)
Bu ölçülerden benim yaptığım gibi mini yaparsanız iki büyük fırın tepsisi poğaça çıkıyor. Ben birini yuvarlak diğerini ise badem şeklinde tercih ettim. Siz de istediğini tercih edebilirsiniz pek tabii ki.

Malzemeler;

  • 6 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz (az gelirse ekleyebilirsiniz)
  • 1 paket insatant maya 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 paket tereyağ yada margarin (oda sıcaklığında)
  • 3 kaşık yoğurt
  • 3 kaşık sıvıyağ
  • 3/4 su bardağı süt kaymağı 
  • 2 yumurta (1inin sarısı üzerine)
  • 1 şişe soda

Yapılışı;
  1. Kabartma tozu ve kuru mayayı, un ile karıştırıp yoğurma kabına alınız.
  2. Üzerine oda sıcaklağında olan diğer bütün sıvı malzemeleri tuzu ve şekeri de ilave ederek yoğurunuz.
  3. Ele yapışmayan bir hamur haline gelince (gerekirse un ekleyebilirsiniz) üzerini kapatıp mayalanmaya bırakınız.
  4. Hamurdan ben ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yaptım ki minnak olsun istedim, siz isterseniz mandalina büyüklüğünde de bezeler yapabilirsiniz.İster yuvarlak isterse yukardaki gibi badem şeklini de verebilirsiniz. 
  5. Tepsiye alınmış poğaçaları 15 dakika kadar mayalandırınız. Üzerine biraz sıvıyağla inceltilmiş yumurta sarısı sürüp, isteğe göre susam-çörekotu serpebilirsiniz.
  6. 180 derecede altı üstü kızarana kadar pişiriniz. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var