..

18 Mart 2013 Pazartesi

Zeytinyağlı Lahana Yemeği

     Hazır lahanadan başlamışken, zeytinyağlısını da verelim ve bu senenin son lahanasına veda edelim istedim. Ben zeytinyağlılara şeker yerine portakal suyu ilavesini daha çok seviyorum. Fakat siz eğer o bilindik tadımsı zeytinyağlısever iseniz, 1 küp kesme şeker ilavesi de yapabilirsiniz.
     Lahananın en çok turşusu ve salatasını sevmeme rağmen, değişik bir alternatif olması açısından bu şekliyle de denemeye değer buluyorum. İçine eklediğim diğer sebzeler ile, besin değerini ve renk ahengini sağlamaya çalıştım, ayrıca tamamen benim damak tadıma hitap eden, kuru reyhan ilavesini de şahsen çok yakıştırdım. Tabi her zamanki gibi tercih sizin...

Malzemeler:

  • 1/2 lahana (küçük boy)
  • 1 büyük portakalın suyu
  • 1 adet kuru soğan (büyükçe)
  • 4-5 diş sarımsak
  • 1/2 kabak
  • 1/2 havuç
  • 2 adet haşlanmış patates
  • 3 kaşık zeytinyağı
  • tuz
  • isteğe göre 1 tatlı kaşığı kurutulmuş reyhan

Yapılışı:
  1. Soğanları küp küp doğrayıp, kavururuz. Sarımsakları doğrayıp ekleriz.
  2. Havuçları kibrit çöpü şeklinde doğrayıp ekleriz. Lahanayı da doğrayıp ekleriz.
  3. Kabakları doğrayıp ekleriz. (Bütün bu işlemleri sırasında ocağın altı kısıkta olursa iyi olur. Sebzeler eklenince ağzını kapatınız.)
  4. Patatesi ve portakal suyunu da ekleyip, tencerenin ağzını kapatırız. Kısık ateşte arada karıştırarak pişiririz. İsterseniz pişmesine yakın, isterseniz, servis esnasında kurutulmuş reyhan ekleyebilirsiniz. Afiyet Olsun...

16 yorum:

  1. Lahananın yalnızca sarmasını yapıyorum yemeğini hiç denemedim eline emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık
    çekilişime beklerim =)
    http://ceylis.blogspot.com/2013/03/wwwcukkamcom-5-kisiye-cok-sik-elbise.html

    YanıtlaSil
  3. Ben en çok sarmasını ve salatasını çoks eviyorum ama bu zeytinyağlısınıda afiyetle yerim.
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  4. Günaydın ve ellerine sağlık Elifciğim. Lahanayı ben ve eşim çok severiz. Birde çorbasını yapsam mı diyorum. Bu tarifde çok güzel olmuş diğer tariflerin gibi. Afiyele tüketin. Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Bu sekilde portakalli hic denemedim ama eminim harika olmustur... emeklerine saglik elifcigim....

    YanıtlaSil
  6. ablacım ellerine sağlık.Bu şekilde denememiştim.gerçekten denemeye değer.lahanayı her haliyle seviyorum.

    YanıtlaSil
  7. bu kadar olur yani. ben de bu aralar diyet programına girdim ve dün böyle bir yemek yapptım kendime . hatta blogumda palaşayım dedim.sen benden daha cok yasayacakmışşın. ama ben içine dilim dilim domates te koydum fena omadı. sağlıcakla kal bye.

    YanıtlaSil
  8. ben lahana kavurmasına bayılırım,dün lahana turşusundan tavuklu yapmıştım ,yine resim çekemedim ,yana,yana yedik ,1 porsiyon daha var ( bu hafta lahana alıpta yaz için turşu yapacağım özellikle bu yemek için ),belki yetişirim resim çekip tarifi vermeye .Ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım...
    hafif bir yemek olmuş :)

    YanıtlaSil
  10. Arkadasim ellerine saglik, tarif cok guzel.
    Lahanayi sarma haricinde degisik tariflerlede pisirmek gerekiyor. Kis aylarinin vazgecilmez en cok antioksidan bulunan sebzesi.

    YanıtlaSil
  11. ya ben de çok severim lahanayı...akşama salatasını yapayım bari:)))

    YanıtlaSil
  12. Sarması ve salatasını seviyoruz ama bu şekilde yerlermi acaba merak ettim. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım sağlıkkk deposuu nefisss:)
    sevgiler kızımın adaşısı:)

    YanıtlaSil
  14. Salatası da nefis olmuş bu sebzenin eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık farklı olmuş tam bir diyet yemeği olmuş harika.

    YanıtlaSil
  16. cok güzel bir yemek oldugu belli önceleri cok severdimde ama su lahana diyetini yaptigimdan beri göresim yok lahana yemeklerini :)

    YanıtlaSil

yorum var