..

14 Haziran 2012 Perşembe

Nektarin Reçeli


                  Ben şeftaliye dokunamayanlardanım. Hatta kayısıyı da zorla yerim, üzerindeki tüyler nedeniyle. Mutlaka soyarak yerim. Nektarin ise bu durumu ortadan kaldıran bir meyve. Tam olarak şeftali tadını vermese de şeftali erik karışımında, tam benlik. Reçeli ise çok renkli çok nefis oluyor. Denemeniz dileğiyle.

Nektarin Reçeli İçin Malzemeler:
  • 1 kg nektarin (sert ve koyu kırmızılarından)
  • 750 gram tozşeker
  • 1/2 limonun suyu
Yapılışı:
  1. Nektarinleri yıkadıktan sonra, enlemesine ince dilimler halinde kesin.(portakal dilimi gibi)
  2. Bir tencereye, bir sıra nektarin, bir sıra şeker olarak dizin. En üstüne şeker olsun.
  3. Bir gece buzdolabında bekletin.
  4. Tencereyi ocağa alıp, kaynamaya bırakın.
  5. Biraz kaynayınca, nektarinlerin renkleri dönüp, reçelimsi hale gelince, nektarinleri süzgeç yardımıyla alın.
  6. Şerbetini biraz daha kaynatın. (dikkat edin fazla koyu olmasın, soğuyunca da da koyulaşacağını hesaba katmalıyız)
  7. Tekrar nektarinleri tencereye alıp, üzerine limon sıkıp hafifçe karıştırın. 1-2 dakika sonra ocağı kapatın.
  8. Sıcakken, cam kavanoza alıp, ağzını sıkıca kapatın. Ters çevirip soğumaya bırakın. Afiyet Olsun...

16 yorum:

  1. mmmm missss canım..
    yarınki kahvaltıya aldım..
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. canim benim...
    ellerine saglik....

    YanıtlaSil
  3. canım benim harika görünüyor...
    ellerine emeklerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. oöfff öfff öffffffffffffff rengin güzelliğine bakar mısın?
    ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  5. canım benim tek kelime ile süper görünüyor...şahane...

    YanıtlaSil
  6. Ne kadarda güzel olmuş. tamda mevsimi.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. nektarinden reçel denemedim,bu sene 3 katı fazla konserve yapılacak(denemelik sarma konservesi bile yaptım,23-de büyük kızım geliyor o zaman açarım,beğenilirse çok yaparım),nektarin güzel meyve bir de bu meyveleri şuruptan çıkarma çok iyi fikir ,cumartesi bizim pazar,kesin alcam .Unuttum canım,ellerine sağılık,super olmuş.

    YanıtlaSil
  8. enfes görünüyor, emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. bayılırım nasılda güzel görünüyor:) ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. yapmak istiyorum...çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  11. Harika gorunuyor. Gorsellerde bir suru fotografin icinden bunu sectim. Elinize saglik..

    YanıtlaSil
  12. Gorsellik harika. Elinize saglik. Bende yapmak istiyorum ilk firsatta denicem..

    YanıtlaSil
  13. Harika gorunuyor. Gorsellerde bir suru fotografin icinden bunu sectim. Elinize saglik..

    YanıtlaSil

yorum var